Nu Online
Momenteel zijn er 597 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ergernissen

14-10-2009 11:05:16
Met het risico om hier als een rasechte dramaqueen afgeschilderd te worden :) :

Wij geven een dansfeest, zonder diner. Wel krijgen de gasten taart en later op de avond broodjes om de late honger te stillen. Iedereen wist dit al nog voor we de uitnodigingen verstuurden en iedereen was zeer enthousiast. (We hebben ons huwelijk heel klein gehouden, enkel goede vrienden en een klein deel van de familie is gevraagd).
We hebben ons best gedaan een zaal te vinden waar we dmv een heel de avond durende forfait iedereen kunnen laten drinken wat ze willen.
Ons feest begint om 20u00 al (we hebben ook een einduur ingevoerd) en veel mensen komen nu, 2 dagen op voorhand af met de melding dat ze later zullen zijn. Hoeveel later kunnen ze nooit zeggen. Wij betalen echter wel vanaf 20u00 voor iedereen, of ze er nu zijn of niet dus ik had naar degenen die later gingen komen een vriendelijk maar kordaat mailtje gestuurd dat we een huwelijksfeest is en geen verjaardagsfeestje. Dat het begint om 20u00 en niet vanaf 20u00. Een paar sturen een mail terug met veel uitroeptekens en verwijten...
Is het nu zo onmogelijk van me on te verwachten dat mensen op tijd komen? Of toch op z'n minst vriendelijk blijven?

Sylvie 16/10/2009

Sylvie
16-10-2009
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 529

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik14-10-2009 11:29:43

ik begrijp je ergernis, maar op een feest (of het nu begint om of vanaf) zullen veel mensen niet stipt op tijd zijn. Dit is gewoon een algemeen gegeven. Daarom voorzien wij een receptie van een uur (daarna is er een diner) om wat speling te hebben zodat iedereen er toch is als het start.
Het startuur is voor jou misschien heel belangrijk, maar andere mensen zijn hier veel minder mee bezig.

toch nog veel succes.

Rik

Meld misbruik14-10-2009 11:30:16

Sylvie, het is vrij eenvoudig. Je gasten komen uiteindelijk slechts voor zichzelf. Klinkt cru, maar t'is zo. Zij moeten om 20.00 u taart komen eten, ok, maar dan, wat daarna, wat is er voor je gasten nadien?
Uiteindelijk zijn het je gasten die het feest maken. Soigneer ze, zoniet gaan ze naar huis. Wanneer er één vertrekt, staan er weer andere op.
Wanneer je te uitdrukkelijk op tijdschema werkt, maak je alles te stressy, gevolg: slechte sfeer.
Wil je om 20.00 u 'beginnen', meld je gasten dan 'vanaf 19.00 u'.

mvg DISCOVIDEO

Lindsay
28-8-2010
 Meld misbruik14-10-2009 11:41:09

hmmm ik begrijp dit enigszins wel. Je werkt met een drankenforfait en bij ons is het zo dat je het aantal moet doorgeven dat er zal zijn, maar je betaalt evenveel drankenforfait. Inderdaad als je om 20u begint en mensen komen pas om 22u dan maak je wel kosten natuurlijk en je kan het je ook niet permiteren om voor enkele personen minder taart te bestellen of broodjes, want als ze dan wel op tijd zijn...

Ik ben ook een beetje van mening dat je flexibel kan zijn met bijvoorbeeld 1 uur ontvangst (dat doen wij ook) Zodat ze een uurtje speling hebben. Maar twee uur later komen lijkt me erg moeilijk te regelen.

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik14-10-2009 11:52:01

Hey,
ja, probeer je er niet druk in te maken...
wij hadden hetzelfde met onze receptie: zeker vijf mensen die niet zeker waren dat ze er wel om 18h konden zijn, misschien waren ze maar net op tijd voor het eten... grrrr
We hebben dan maar aan de zaal een 'gemiddeld' aantal personen gemeld dat we dachten te hebben voor de receptie. Tellen gaan die toch niet doen hoor!
Als je ingedekte tafels hebt, is het moeilijker, dan moet je plaats voorzien voro in het geval ze wel op tijd komen.
Trouwens, je betaalt waarschijnlijk een forfait voor het totaal aantal personen voor de hele avond, maar er zullen er zeker zijn die vroeger doorgaan... een forfait is ervoor gemaakt dat de zaal geen verlies doet, wij trouwers moeten dokken...

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik14-10-2009 12:10:02

Hey,

Niet slecht bedoeld he, maar ik denk dat de mensen later gaan komen omdat ze eerst nog iets willen gaan eten of thuis eten.
Als ze om 20u bij jullie moeten zijn, moeten ze ook al vroeger eten.
eerlijk gezegd denk ik dat je dit probleem had kunnen vermijden door je gasten iets later te vragen, zodat zij ook de tijd hebben om zelf voor hun eten te zorgen.
Dit is geen verwijt he, maar als ze niet worden uitgenodigd voor een diner moeten ze zelf wel nog de tijd hebben om te eten ook...

tami
26-6-2010
 Meld misbruik14-10-2009 13:41:50

Beste Sylvie,
geef toe dat 20:00 h een uur is waarop mensen gewoonlijk in een restaurant aankomen of thuis eten, misschien sommmigen wat vroeger. Dus, wetende dat ze bij jullie taart gaan eten (dessert zeg maar), dienen ze idd wel allemaal eerst nog zelf te eten. Zo onmenselijk is het toch niet dat Belgen -echte Bourgondiërs als ze zijn !- eerst wel stevig willen eten want ze gaan daarna feesten/drinken en zien dus geen andere keuze dan jullie te verwittigen dat ze later zullen zijn. Tot daar zijn ze dus wel beleefd gebleven. Je kan het niet maken om dan boos te worden, vind ik. Let wel, ik begrijp je ergernis heel goed maar een feest -welk dan ook- is geen filmvoorstelling of zo, waar vanaf een bepaald uur de lichten uitgaan of de deuren sluiten...
Te laat komen wil nog niet zeggen :niet komen.
Tracht al die mensen alsnog te mailen met je excuses voor het te laat is want ik vrees dat er anders wel eens een deel van hen definitief zou kunnen annuleren en dat is wss toch ook niet de bedoeling.
Vat dit niet als een persoonlijke aanval op, ik heb me gewoon even in de plaats gesteld van jouw gasten en van daaruit geredeneerd, dat is alles.
Ik hoop dat alles alsnog goed komt ;=)
Groetjes

Sylvie
16-10-2009
 Meld misbruik14-10-2009 14:02:48

Bedankt voor jullie reacties,
Persoonlijk vind ik 20u00 helemaal niet te vroeg, het is niet dat de genodigden van heel ver moeten komen en eerlijk gezegd, de meeste mensen hebben al gedaan met eten dan. (Maar dat hangt natuurlijk af van de gewoonten van iemand). Het is niet dat we kennissen gevraagd hebben, iedereen die komt zijn stuk voor stuk vrienden dus ik vind het persoonlijk zeer onbeschoft van hen om niet 1 keer de moeite te willen doen iets vroeger te eten.
Iemand hier vroeg wat er voor hen nog was na de taart: een hele avond gratis amusement en drinken. Dat is niet niets, we weten allemaal ondertussen hoe duur trouwen is.
Ik denk er nog niet aan om mijn excuses te gaan aanbieden gezien ik nog altijd vind dat het boertig is om met veel verwijten en uitroeptekens te reageren op een simpele vraag om niet om 23u00 pas af te komen. Dat is uiteindelijk het enige wat ik van hen verwacht.

Goed, dit is allemaal geen ramp natuurlijk. Zolang mijn ventje ja zegt zal ik de gelukkigste vrouw op de wereld zijn op onze trouwdag :).
Maar ik heb het al eens gezegd en zeg het opnieuw; mochten we opnieuw met voorbereidingen kunnen beginnen dan deden we helemaal niets. Gewoon naar het stadhuis met ons tweetjes (en getuigen) en op verlof vertrekken!

Sylvie
16/10/2009

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik14-10-2009 15:02:11

Hoi,
Kan je dit niet oplossen dmv toch met een soort ontvangst te werken of was dit al de bedoeling? Ik zou de gasten vanaf 20.00 ontvangen op een soort van receptietje en dan om 21 uur met de taart aankomen. Eigenlijk zoals een diner maar dan zonder het eten :) als je snapt wat ik bedoel.
Ik begrijp je wel, je nodigt al alleen maar goede vrienden en familie uit, dan verwacht je natuurlijk dat ze op tijd komen. Ik vind dit niet meer dan normaal en zou hen ook laten weten dat het niet de bedoeling is dat ze pas om 23 uur verschijnen, zoals een fuif of vat.

Ik vind wel dat goede vrienden voor een huwelijk dit maar moeten incalculeren en een beetje vroeger eten. Maar ik zou me er niet kwaad in maken en hen gewoon laten weten dat ze tussen 20 en 21 uur verwacht worden. Tegen 21 uur zullen ze toch wel geten hebben, tis hier de costa del sol niet hé. :)

Blijf kalm, misschien kan je vriend hen even aanporren?

Veel succes!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-10-2009 15:40:25

Een dansfeest zonder diner, wordt inderdaad vaak gezien als een 'fuif'. De mensen komen en gaan wanneer ze willen. Dat is nu eenmaal zo... Je kan ook niet verwachten dat de mensen uuuuuuuren gaan dansen, hé?

Groetjes,

Véro

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik14-10-2009 18:25:50

Ik denk persoonlijk dat je gasten niet vriendelijk reageren, omdat je het zelf ook niet echt vriendelijk gebracht hebt! 'Het begint om 8 & niet vanaf 8!' :s Het had misschien subtieler gekund! Nu ja, het is jullie feest & je moet je verontschuldigingen niet aanbieden, maar reken maar vast een paar mondjes minder naar de zaal toe als dat nog kan. Want als je wel vanaf 8 moet betalen, zou dit wel eens tot nog meer ergernis kunnen leiden bij jullie!

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik14-10-2009 20:23:06

Ik sluit me aan bij Karmen. Ik heb de indruk dat de toon van jouw mailtje wat te bot is eerlijk gezegd. Dan zou ik ook geen blad voor de mond nemen en iets gelijkaardigs terugsturen. Uiteindelijk geven jullie toch een feest om gezellig samen te zijn met vrienden en familie? Natuurlijk zitten jullie in met de prijs van het forfait en willen jullie het maximum eruit halen, maar probeer je hier niet te zeer in op te jagen. Dat is het volgens mij niet waard.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik15-10-2009 2:21:13

Je trouwt op een vrijdag, hierdoor loop je zowiezo het risico dat er mensen niet om 20u kunnen zijn.
Wees blij als ze allemaal komen. Bij ons zijn er een paar niet komen opdagen. Voor die niet opdagers konden wij nog bijna 50 euro pp ophoesten!!! Enkel de drank viel er dan af. Plezant hoor!
Ook waren er bij ons een heel deel die net na de openingsdans weg waren. Alhoewel wij een drankforfait hadden tot 5u 's morgens. Daar hebben we dus ook betaald voor niks hé.
Dit zijn dingen die je niet in de hand hebt. Best je hier dan ook niet druk in maken!

groetjes, Carolina

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik15-10-2009 9:45:33

Hey Sylvie,
morgen is het jouw dag en je bent nu al zo negatief. Geniet er gewoon van, dat kun je maar 1 keer! Als er mensen niet opdagen, laat dat die dag niet aan je hart komen en geniet want anders zul je er spijt van krijgen vrees ik.
Waarschijnlijk zijn er mensen die het te vroeg vinden voor een fuif en die een einduur ook niet vinden kunnen, echte vrienden houden daar rekening mee.
Op zulke dagen leer je je vrienden kennen.
Persoonlijk zou ik om 21 uur beginnen en betalen tot 4 uur maar er zullen dan nog mensen zijn die vroeger vertrekken, zo zit de maatschappij nu in elkaar.
Feesten jullie er maar op los en trek niets aan van wat er mis gaat die dag. Het is het alm niet waard.
Veel geluk morgen!
Groetjes.

Davy
16-7-2010
 Meld misbruik15-10-2009 11:52:38

Je zou blij moeten zijn dat mensen tenminste laten weten dat ze iets later zullen komen. Der zijn misschien mensen die op vrijdag werken en dus om verschillende redenen niet om 20u00 op uw 'dansfeest' kunnen zijn !! En eerlijk gezegd, moest je mij zo'n mail sturen, dan kwam ik al helemaal niet. Denk eens even na, zou jij alle moeite van de wereld doen om op tijd te zijn voor ... een stuk taart ?

Kim
3-7-2010
 Meld misbruik15-10-2009 12:49:32

Dag Silvie,
Ik vraag mij gewoon af als je wel eten had voorzien om 19h00 of de mensen dan wel stipt konden zijn, als ik naar een trouw moest dan zou ik verlof nemen of iets vroeger naar huis gaan.
En sinds wanneer werkt iedereen zo laat???
Snel iets eten kunnen ze niet dan?
Ik snap het niet van uw vrienden dat ze gewoon niet om 20h kunnen daar zijn. Dat enkele later zijn dat heb je altijd op een trouw zelfs met eten.
Laat het echt niet aan je hart komen meid en geniet maar van je dag

Groetjes Kim

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik16-10-2009 9:41:33

Tav Kim

ik wil hier gewoon even iets zeggen ivm jouw berichtje
maar als mijn man en ik elke keer verlof zou moeten nemen dat er iemand trouwt op een vrijdag, dan zijn mijn luttele daagjes dat ik heb er aan hoor

mijn man werkt als consultant in de ICT sector, hij vertrekt elke dag om 7 u smorgens en komt thuis om half 8 s avonds
hij staat elke dag minstens 3 uur in de file

dus alé ja sorry dat ik het zeg, maar niet iedereen heeft een 9to5 job hé
en ook ik zou er in dit geval zeker niet om 8 u geraken maar laten weten dat wij maar zouden komen om 9 u

wij zijn getrouwd met een drankenforfait tot 5 u smorgens, maar dan kan je toch niet verwachten dat mensen ook effectief tot dan gaan blijven omdat jij dat betaald hebt.

onze receptie is gestart om 19 u op een zaterdag, sommigen zijn er maar doorgekomen om half 9...
dus ja.;ik wil maar zeggen..het is niet altijd dat met trouwfeesten :-)

groetjes
christel

Edel
7-8-2010
 Meld misbruik16-10-2009 15:53:55

Lieve Sylvie,

Ik hoop van harte dat je alle ergernis achter je hebt kunnen laten en geniet van jullie dag vandaag! Alvast een dikke proficiat!

Groetjes,
Edel
07/08/2010

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...