Nu Online
Momenteel zijn er 430 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dresscode...?

15-10-2009 11:11:37
Hoi medebruidjes en co ,

Ik ben erover aan het denken op op de uitnodigingen toch een dresscode te zetten...
De mensen hoeven voor mij geen smoking aan of dergelijke maar zou het leuk vinden moesten ze 1 kleutje van ons thema ergens laten voorkomen in hun outfit.
We zullen werken men bruin en groen.
Daar we trouwen in de zomer (kies ik voor het frisse kleurtje) zou ik dan zetten bij dresscode : Casual chique with a touch of green
Wat vinden jullie van dit idee?
Zou ook wel een leuk effect geven op de foto's denk ik.

Alvast bedankt , Dorien
09.07.10

Dorien
9-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 815

sofie
24-10-2009
 Meld misbruik15-10-2009 11:17:00

heel leuk idee!! zou ik zeker doen, ik heb onze kleur door alles getrokken, aubergine: mijn schoonmama haar kleren, mijn mama haar top, mijn man zijn hemd, mijn bruidskindjes hun kleren, de uitnodigingen, de bedankjes, de bedankjes aan de kerk, alles...

Saar
5-6-2010
 Meld misbruik15-10-2009 11:27:10

Wij nemen als dresscode galakledij: vrouwen in een lang kleed en mannen in kostuum (smoking is wat teveel van het goede) hahaha ;-) Veel succes ermee, en gewoon doen!

daisy
27-8-2010
 Meld misbruik15-10-2009 12:13:03

@saar

ieder zijn ding natuurlijk he. jullie vinden dat tof, maar denkt iedereen er zo over? ik wil zelfs niet trouwen in het lang, laat staan dat ik een lang kleed ga aandoen voor naar iemand zijn feest te gaan. als het echt verplicht werd dan zou ik zelfs erover denken om niet te gaan. ik heb het er moeilijk mee om iemand te verplichten wat aan te doen.
maar daar heeft ieder natuurlijk zijn eigen idee over he.

groetjess daisy

tami
26-6-2010
 Meld misbruik15-10-2009 12:13:54

Hey Dorien,
ooit las ik op een uitnodiging als dresscode : "dress to impress" en dat vond ik ongedwongen en toch wil het zeggen wat het wil zeggen :)
Maar jouw "casual chique with a touch of green" vind ik ook héél origineel en stijlvol gevraagd. Dus niet twijfelen, gewoon doen !

Groetjes

Rik

Meld misbruik15-10-2009 12:26:56

Je feest staat of valt door je gasten, ondanks het feit dat het jullie feest is.
Hoe leuker zij het echter vinden, hoe mooier jouw feest zal zijn, hoe langer het zal duren.

grtz www.discovideo.be

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik15-10-2009 12:41:10

ik vind het leuk gezegd alleen vrees ik dat groen niet meteen een kleur is waar iedereen mee staat of van houdt (al is er wel een kleurtje groen voor iedereen denk ik) en is het een geweldig zicht om iedereen in een themakleur te zien (ben ook naar een black and white wedding geweest). Ja kan misschien al wel de suite vragen om zich in de themakleuren te kleden?

Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik15-10-2009 12:46:05

@ Ibe ,

Het hoeft nu niet perse iets in de kledij te zijn een leuke halsketting ofzo is ook goed ...

Dorien

Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik15-10-2009 12:46:06

@ Ibe ,

Het hoeft nu niet perse iets in de kledij te zijn een leuke halsketting ofzo is ook goed ...

Dorien

Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik15-10-2009 12:58:55

Ik vind het een superidee en het zal inderdaad een heel mooi effect geven op foto's !!! :-)

Doen !

Deborah 17/7/10

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik15-10-2009 14:28:39

Wij gaan dit ook doen, maar dan enkel en alleen verplichten voor de suite.
Ik koop de pastrons voor alle mannelijke suitegangers en de vrouwen moeten dan gewoon het kleurtje (groen of rood, ben er nog niet uit) laten terugkomen in iets van hun outfit (een haarrekje, een ring, een kleed, een sjaal, ...)

Heb dit ooit bij iemand op foto's gezien en het was echt mooi.

Groeten,
Nathalie
17/07/2010

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik15-10-2009 14:56:58

Ik had op de uitnodigingen "always dress to impress", maar denk dat de helft erover gelezen heeft! ;))
Vind jouw idee wel leuk! Kan inderdaad een kettinkje, riempje, tasje, sjaaltje, 'stoeferke' voor de mannen... noem maar op, zijn!
groetjes
Nele

Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik15-10-2009 15:46:21

Ik vind het een super idee! Doen!!

Groetjes,
Bren.

22 mei 2010

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-10-2009 19:09:59

wel mooi geformuleerd... maar ik zou het niet gemakkelijk vinden om iets met groen te vinden

heidi

Meld misbruik16-10-2009 7:35:29

voor de suite zou ik dat wel doen, is leuk idee, maar voor alle gasten ??? Mensen doen graag aan wat ze zelf graag zien, als ze nu groen niet graag zien denk ik niet dat ze dit zullen doen.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik16-10-2009 7:46:36

Je kan altijd proberen hé... Zelf hou'k daar ook ni van, ga het dus absoluut niet vermelden op onze uitnodiging. Vind het wat arrogants hebben om te zeggen hoe mensen zich "moeten kleden". Wie weet jaag je daarmee mensen in de kosten omdat ze dan toch iets groens gaan zoeken, 'n nieuw kleed/hemd, omdat ze anders misschien denken dat ze uit boot vallen ofzo (en niet iedereen leest zo'n zinnetje als -bvb. halsketting, sjaaltje, ...). Anderen zijn dan weer wel assertief genoeg.

Ben dan ook benieuwd of er veel gehoor aan gegeven wordt, -of er niemand met 'n bloemenkrans komt, imagine!-, en wat het resultaat is op de foto's. Ondanks verschillende meningen wens ik je veel geluk natuurlijk!

Mieke
28-8-2010
 Meld misbruik16-10-2009 12:35:08

Dorien,

dit is een zeer goed idee. Wij zijn een tijdje geleden naar een feest geweest met als dress code "something blue". Ik moet zeggen dat alle gasten hier rekening mee hebben gehouden. De foto's waren dan ook prachtig! Al dat blauw op de dansvloer ;) en niets dan positieve reacties.
Het laatste huwelijksfeest waar we heen zijn gegaan, was zelfs in smoking en avondjurk. Ook daar geen enkele negatieve reactie!
Ik vind er dan ook niets arrogant aan om een dresscode in te voeren. Je kan als gast zo alle wensen van de gastheer en gastvrouw beginnen bediscussiëren, tot de tafelschikking toe. Maar goed, dat is dan maar mijn eigen mening.
Daarom zou ik zeggen, jij kent jouw gasten het beste. Als jij er zeker van bent dat zij hiervoor zullen openstaan, zou ik dit zeker doen.

Groetjes

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik17-10-2009 17:48:57

Ik vind het leuk! :) Ook leuk trouwens dat jullie besloten hebben toch voor het frisse groen te gaan, denk dat dit een goede keuze is voor jullie zomerhuwelijk! ;)

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik21-10-2009 14:54:21

hey Dorien

Ik vind dit een heel detige manier om te vernoemen dat je een groene tint in het ensemble wilt.
Pin er je echter niet teveel op vast.
Mensen lezen vaak nogal eens wat ze willen lezen of lezen er over.
Het kan dus heel goed zijn dat 50% niet met de kleur groen verwerkt zal toekomen.
Wij hebben bewust geen dresscode voor de genodigden opgesteld omdat mensen dat algemeen niet blijken te appreciëren.
Ik hoop nu wel dat bij jullie de meeste mensen zich aan de vraag houden!
Het is in ieder geval heel mooi verwoord!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...