Nu Online
Momenteel zijn er 602 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dillema getuige?!

18-10-2009 18:11:42
Hoi bruidjes en co!

Ik ben op dit moment echt aan het twijfelen wie ik zou vragen als getuige.
Een paar maanden geleden was de keuze héél duidelijk. Men vriendin trouwde zelf en ik was dan ook gevraagd aan getuige ... wat ik mt heel veel plezier heb gedaan! We deden acht heel veel samen (samen op reis met zen vieren , uit eten , ...). Maar na een kleine ruzie tussen onze vrienden is ons contact héél wat verwaterd... en weet ik niet echt meer wat te doen. Op een manier voel ik me wat verplicht omdat ik haar getuige was...?! Natuurlijk hebben we nog contact maar ik vind het op één of andere manier een ander gevoel tussen ons.

Een hele boterham allemaal maar zit echt met twijfels?

Twijfelend bruidje!
09.07.10

Dorien
9-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 429

tami
26-6-2010
 Meld misbruik18-10-2009 20:35:40

Beste Dorien,
helaas kan ik de situatie niet juist inschatten en is het dus best moeilijk om je met deze vraag te helpen maar is het nu niet net de uitgelezen gelegenheid om de 'verwaterde' vriendschap terug hechter te maken door haar als getuige te vragen ?
Kunnen jullie niet eens opnieuw samen een etentje plannen en de dingen eens helemaal uitpraten zodat jullie weten hoe de zaken staan en of jullie vriendschap dit "geschil" kan overwinnen ? Ik zou pas een beslissing nemen als ik dàt goed voor mijzelf had uitgemaakt. Merk je dat zij de dingen liever houdt zoals ze zijn en niet opnieuw hechtere banden zoekt, kan je haar nog zeggen dat je haar in die omstandigheden niet kan vragen als getuige. Maar misschien reageert ze helemaal omgekeerd en zal ze blij zijn dat de dingen eindelijk uitgepraat en voorgoed bijgelegd zijn ?
Vriendschap verdient in mijn ogen altijd méér dan één kans...

Groetjes

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik18-10-2009 20:53:32

Hey Dorien,

Ik zou je hart volgen en als je altijd een goeie band hebt gehad met elkaar geef het dan mss toch nog een kans en probeer er met haar eens over te praten en het contact tussen jullie terug wat te verbeteren.

Hopelijk kom je er uit!

Gwen
14/05/2010

mieke

Meld misbruik18-10-2009 21:44:37

Sowieso zou ik haar niet als getuige kiezen omdat je vindt dat je haar iets verschuldigd bent. Ik zeg niet dat je haar niet mag kiezen, maar dat mag niet de reden zijn. Een jaartje geleden werd ik als getuige gevraagd door iemand, en ik was heel verrast (ik wist niet dat ze vond dat we zo close waren). Ik heb dit met veel plezier gedaan natuurlijk. Maar nu dacht ik ook al: als wij trouwen, of als er kindjes komen... moet ik haar dan terug vragen al getuige of meter? Het kan, maar dan wil ik dat het een bewuste keuze is, en niet omdat ik zij mij vroeg...

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik18-10-2009 23:44:20

Ik vind ook dat een getuige vragen geen 'tweerichtingstraat' mag zijn. Tis niet omdat zij jou vroeg, dat jij dat omgekeerd ook moet doen.
Als de vriendschap verwaterde wegens externe geschillen vind ik ook wel dat je het contact toch al op zijn minst kan proberen te herstellen door met haar te praten. En als dit niet lukt, tja, er zijn wel meer vriendschappen die door de loop der jaren veranderen. Ze zal dit dan ook wel begrijpen.
Maar het zou jammer zijn om de band niet meer te herstellen door iets waar jullie beiden geen schuld aan hebben. Zo maak ik het toch op uit je bericht.
succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...