Nu Online
Momenteel zijn er 353 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe lang op voorhand trouwjurk bestellen?

18-10-2009 20:29:14
Dag mede-bruidjes!

Ik vroeg mij af hoeveel op voorhand je een trouwkleed moet bestellen. Probleem is dat ik graag nog een heel aantal kilootjes eraf wil krijgen en ik wil dus zo laat mogelijk gaan kijken om zo weinig mogelijk te laten aanpassen dan. Maar natuurlijk wil ik ook niet ZO laat gaan dat ik enkel de toonzaalmodellen ofzo kan kopen omdat er geen tijd genoeg meer is...

Iemand enig idee?

Dorothea
03/09/10

Dorothea
10-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 3710

sofie
24-10-2009
 Meld misbruik18-10-2009 20:31:54

Ik ben 9 maand op voorhand geweest, want er was een wachttijd van 6 maand, ik ben op die periode nog 9 kg afgevallen en ze hebben bij de verschillende pasbeurten mijn kleed iedere keer een stukje ingenomen.

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik18-10-2009 20:40:54

Bij mij gaat het jammergenoeg om 30kg, dus 't zou al een heel ander model zijn ;)

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik18-10-2009 20:50:27

Hallo,

Als je echt een uitgebreide keuze wilt denk ik dat je toch tussen de 4 en maanden moet tellen.

Gwen
14/05/2010

Stien
21-8-2010
 Meld misbruik18-10-2009 21:11:07

ik ben 3w geleden geweest en ik trouw pas 21/08/2010. We gingen eigenlijk gewoon informeren hoe alles in zijn werk ging en de verkoopster had toen tijd als we wilden. De collectie 2010 is nu overal binnen. Innemen kunnen ze nog altijd he.

Jessy
3-9-2010
 Meld misbruik18-10-2009 21:52:17

Hey,

Ik trouw op vrijdag 3september 2010 en ben vorige week ook al naar een kleed gaan kijken, de collectie 2010 is inderdaad overal binnen nu! Heb toen aan de verkoopster ook die vraag gesteld en die vertelde me dat er nu al heel veel zijn die zeker 9 maand op voorhand hun kleed bestellen, er waren er zelfs al bij die hun kleed hadden gekozen en die zouden dan pas in 2011 trouwen, vind ik nu persoonlijk wel wat te vroeg. Maar zo zie je maar dat je toch al eens kan gaan rondkijken en eventueel een keuze te maken.

Groetjes en succes met het kiezen, is niet simpel :)

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik18-10-2009 23:48:25

Hallo,
Zoals hier al werd gezegd kan een jurk altijd ingenomen worden. Maar ik zou even horen bij een bruidswinkel als je van plan bent om nog zoveel gewicht te verliezen. Als je een half jaar op voorhand je jurk zal bestellen zit je meestal safe. Hangt echt van merk tot merk af.

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik19-10-2009 7:40:34

Ik ga deze vrijdag voor de eerste keer kijken. Wij trouwen in augustus en ik wil tegen dan ook nog wat vermageren, maar niet overdreven veel (ben vorig jaar meer dan 20kg vermagerd, dus het is wel goed zo :p), dit zullen ze nog wel kunnen innemen.

Als het echt gaat over 30kg (hoeveel tijd heb je hier nog voor? Want zo snel gaat dit ook niet hoor. Ik verloor mijn kg's op iets meer dan een jaar en dat was al redelijk snel!), dan zou ik dit sowieso wel melden aan de winkel.

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik19-10-2009 11:20:13

Mijn trouwjurk, een Marylise, heeft een levertermijn van 6 maanden. Maar er zijn natuurlijk merken waarbij het sneller gaat.

lizi
21-8-2010
 Meld misbruik19-10-2009 12:33:23

ik trouw op 21/08/2010, ben 2 zaterdagen gaan passen bij Chapeau en Cermo. van Cermo ben ik heel tevreden, heel vriendelijk en behulpzaam en niet pusherig zoals bij Chapeau. ik heb mijn droomkleed gevonden, van Rembo styling. ik moet pas vlg jaar in juli terug gaan passen. ik hoop 5kg kwijt te geraken.
nieuwe collectie 2010 is nu overal binnen dus je bent vrij om al eens te gaan kijken hé. passen is trouwens ook superleuk.
veel plezier!
Lizi

lizi
21-8-2010
 Meld misbruik19-10-2009 12:33:24

ik trouw op 21/08/2010, ben 2 zaterdagen gaan passen bij Chapeau en Cermo. van Cermo ben ik heel tevreden, heel vriendelijk en behulpzaam en niet pusherig zoals bij Chapeau. ik heb mijn droomkleed gevonden, van Rembo styling. ik moet pas vlg jaar in juli terug gaan passen. ik hoop 5kg kwijt te geraken.
nieuwe collectie 2010 is nu overal binnen dus je bent vrij om al eens te gaan kijken hé. passen is trouwens ook superleuk.
veel plezier!
Lizi

Sofie
12-12-2009
 Meld misbruik19-10-2009 15:15:30

Ik trouw op 12/12/2009 en heb ik mei dit jaar mijn jurk besteld.

Ik had hetzelfde probleem, ik wilde ook 20kg afvallen (was net in Maart bevallen van onze zoon). DUs wilde zo laat mogelijk mijn jurk bestellen.
Echter, ik ben bij Isa Moda in Hasselt gegaan en daar maken ze eigen ontwerpen. Ik moest toen alleen beslissen of ik een jurk van hen nam of niet, dan konden ze daar rekening mee houden in de planning en de stof bestellen. Echter omdat ik zei dat ik wilde afvallen kreeg ik tot vorige week (ruim 6 maanden dus) om mijn maten te laten opmeten. Ik ben in de tussentijd 15kg vermagerd en dat was echt 3 maten verschil vorige week. Heb mijn jurk nog eens aangehad en het zat nu nog mooier! Ze gaan hem nu dus pas maken.

Als je echter een jurk neemt van een bepaald merk dan moet je rekening houden met levertermijnen. En ze kunnen we een maat (ong 5 cm) aanpassen maar meer wordt toch moeilijk als je de snit van je kleed geen onrecht aan wil doen...

Ik ben erg blij met mijn oplossing! En het voordeel is wel dat als je vroeg gaat kiezen je die vrijheid krijgt om heel laat maten te laten nemen...

Succes met het vermageren. Ik kan je verzekeren het is de moeite waard als je nadien je kleed weer eens aan mag doen! :-)

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik19-10-2009 15:22:32

@ Sofie: dat lijkt me inderdaad een hele goeie optie! Mag ik even nieuwsgierig zijn en je vragen hoeveel je betaald hebt voor je kleed? (kwestie van mijn budget toch nog een beetje in de gaten te kunnen houden)

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik19-10-2009 15:45:38

Ik trouw op 07/08/2010 en heb voorbije zaterdag m'n kleed besteld. Ik heb het wel al gevonden na 2 winkels bezocht te hebben (heb dus amper een week moeten zoeken).
'K zou zeggen, ga zeker al eens passen want misschien duurt het bij jou wat langer eer je jouw droomkleed ziet.

Ivm innemen heb ik ook altijd gehoord dat dit niet zo'n probleem is. Ik denk dat omgekeerd erger is (maar dan moet je al bijna zwanger zijn want denk niet dat er een bruidje veel aankomt vlak voor haar huwelijk;-))

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik19-10-2009 15:46:17

Hou er ook rekening mee dat bij een figuur van 30 kilo minder ook een ander type jurk mooi zal zijn dan bij het figuur dat je nu hebt. Jurken die mooi staan bij een vol figuur, zijn misschien minder mooi bij een slanker iemand. En omgekeerd.

Misschien eens informeren naar de levertermijnen van de collecties die jij mooi vindt? Dan weet je wat je uiterste datum is om te bestellen en kan je al proberen zoveel mogelijk kilo's te verliezen tegen dan.
Succes alleszins met het dieet!

Lieve (4/09/10)

Sofie
12-12-2009
 Meld misbruik20-10-2009 11:12:47

Hoi Dorothea,
Ik zit denk ik rond de 1800euro voor de rok met top.

Ze werken bij Isa Moda met hele 'kale' stukken die ze daarna gaan decoreren met stukken lint, een bloem in vilt, parels, kant, etc. Allemaal in functie van je figuur. Dus als je een buikje hebt gaan ze zo een bloem dus niet op je buik zetten want dan wordt net de aandacht daarop gevestigd. Echt ideaal. Afhankelijk van hoeveel je wilt uitgeven kan je die decoraties dan aanpassen. Ik heb bv een ketting met swarovski parels die op mijn kleed wordt gezet. Dus was 280euro, dus best veel. Maar daar ben je dus vrij in, zo kan je je budget in de gaten houden. Ze vragen ook heel netjes als je binnenkomt wat je budget is en houden daar echt rekening mee in wat ze je laten passen.

Wat ik ook leuk vond was dat ze ook passtukken in grotere maten hebben. En als het dan niet past dan hebben ze zo van die stukken die ze tussen de ritssluiting zetten. Dus je kan hoe dan ook alle topjes passen. Het moet niet worden voorgehouden omdat de pasmodellen in maatje 42 zijn en je daar niet in past.
Ik voelde mij daar echt niet raar bekeken omdat ik een maatje meer had!

Als je nog wat wilt weten. Vraag gerust!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info