TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jessica
26-11-2009
|
19-10-2009 9:08:17
Hey Anke,
Wij trouwen 26/11/2009 en werken ook rond het thema zwart/wit. Als je wit linnen gebruikt vind ik wel dat je best zwarte accenten als decoratie gebruikt. Wij gebruiken zwarte servietten omdat ik dat mooier vind uitkomen op witte tafellakens. Onze stoelen zullen ook zwart zijn (rond een witte tafel dus).
Maar vooral, doe wat je zelf het mooiste vind.
Groetjes Jessica 26/11/2009
|
|
tami
26-6-2010
|
19-10-2009 10:43:42
Beste Anke, Je kan bv. witte drijfkaarsjes in een zwart schaaltje op een wit tafellaken plaatsen. Je kan ook bepaalde decoratie uit tuincentra -om zelf composities mee samen te stellen- zoeken en die dan zwart spuiten om ze samen met je witte bloemen in een vaas te zetten of op tafel te schikken. Of je kan op je witte tafellakens zwarte ingeweven stof, in het midden en over de lengte vd tafels leggen en daarop dan witte lelies en rozen languit schikken.
De menukaartjes kan je ook in zwart en wit maken. Je kan dan de voornaam van elke gast er op aanbrengen bv. : voor de heren schrijf je de voornaam bv. onder een zwart vlinderdasje dat je in reliëf op een witte kaart kleeft en voor de dames hetzelfde maar dan onder een wit handtasje in reliëf gekleefd op een zwarte kaart. Indien je al je zwarte menukaarten al hebt, kan je voor de heren gewoon over de zwarte voorzijde een velletje wit papier plakken en daarop dan eerst hun voornaam printen en vervolgens het vlinderdasje aanbrengen ?
Een thema. Yin en Yang misschien ? Dat is toch een symbool dat er helemaal bij past ? Bovendien symboliseert het het perfecte evenwicht tussen man en vrouw en het uiterste beginsel van alles wat bestaat.
Yin : vrouwelijk (deel van de natuur), de Maan, de kou, de duisternis, de negatieve pool, oneven, zwart, het water, binnen, passief, dalend (zonsondergang), het huis, de aarde. Yang : mannelijk (deel van de natuur), de Zon, de warmte, het licht, de positieve pool, even, wit, het vuur, buiten, actief, stijgend (zonsopgang), de tuin, de hemel.
Hopelijk heb je hier wat aan. Groetjes
|
|
Barbara
4-12-2009
|
19-10-2009 16:55:57
Hey, Wij trouwen op 4 december en zullen als decoratie op onze tafels witte sneeuwvlokken leggen met daarin kerstballen (wit, zwart en doorschijnende). Om het geheel niet te koud te laten overkomen zetten wij hiertussen theelichtjes in eenvoudige glazen theelichthoudertjes.
Groetjes, barbara
|
|
Véronique
31-7-2009
|
19-10-2009 18:21:46
Ik weet niet wanneer jullie trouwen, maar zwarte tulpen zijn ook erg mooi in dit thema!
Groetjes,
Véro
|
|
Janick
9-5-2009
|
20-10-2009 10:38:22
Hey Anke,
Ik ken iemand die ook het thema zwart-wit had voor hun huwelijk. Wat ik een reuze idee vond is dat zij op iedere tafel in het midden een glazen bokaal hadden gezegd met zwarte visjes in. Het schijnt dat het resultaat super was ! Het is maar een ideetje hé.
Groetjes,
Janick
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|