Nu Online
Momenteel zijn er 638 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis, maar naar waar

21-10-2009 9:25:36
Wij trouwen in midden juli en zouden dan begin augustus op huwelijksreis willen vertrekken. Wilden altijd naar Mexico gaan, maar dat raden ze ons een beetje af (orkaanseizoen). Dus naar waar dan wel...
Hebben jullie tips?
Hebben ook al aan de Seychellen, de Malediven, Zanzibar, ... gedacht, maar wat kost dit allemaal?
Wie heeft er suggesties en weet ongeveer hoeveel het ons gaat kosten?

Nathalie
17/07/2010

Nathalie
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 659

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik21-10-2009 9:29:39

Hey,

Wij zijn op 17 juli op huwelijksreis vertrokken naar Mexico en hebben geen orkaan gezien. Slechts 3 keer om 17u een bui van 5min en dat was het. Het was een ontzettend mooie reis. Ik zou me zeker niets aantrekken van de kans op de orkanen!

groetjes, Laura

Kristelle

Meld misbruik21-10-2009 10:19:19

Wij gaan naar Algarve, zuiden van Portugal. Het is daar echt wel super. De prijs hangt ook een beetje af van de manier waarop je wilt reizen, wij gaan bijvoorbeeld met de auto, omdat we ook het noorden van Portugal gaan bezoeken.

Groetjes

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik21-10-2009 12:24:22

Hallo,
Het orkaanseizoen is pas vanaf september volgens mij. Maar loop eens langs bij het reisburo. zij gaan dit zeker weten. Binnen enkele weken komen ook de brochures voor de zomervakantie uit. Ga er enkelen halen en dan weet je ineens wat het kost. Daar staat meestal ook info in over de beste seizoenen om te gaan.
Maareuh, ik zou toch luisteren naar wat het reisburo je hierover te zeggen heeft want zoals laura zegt 'ik zou me niets aantrekken van kans op orkanen' dat lijkt me toch redelijk dom. Een orkaan is iets anders dan een buitje op de avond hé. Redelijk onnozel om geld te spenderen aan een droomreis waar je misschien hele dagen moet binnenblijven.
Maar volgens mij is augustus nog wel een goede maand. Check het even na bij mensen die kennis van zaken hebben. Veel plezier!

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik21-10-2009 12:40:06

Dat is net het probleem. In de reisbureaus zeggen ze kans vanaf augustus.
Dus ja, zoeken een andere optie. Spijtig.

Mila
5-6-2010
 Meld misbruik21-10-2009 12:56:00

De Seychellen ea zijn veel duurder dan bv Mexico, Cuba, Dominicaanse,... Dit zijn altijd kamers met ontbijt, die verschrikkelijk duur zijn, en zonder vlucht. Ik heb het ook eens zitten uitrekenen en ik vond het veel te duur. Want je moet er rekening mee houden dat je daar ter plaatse nog 2 maaltijden moet nuttigen en ik kan je verzekeren dat die ook niet van de poes zijn.
Grof gerekend ga je volgens mij toch minstens €3000 a €4000 de man betalen. Ik zeg er dan wel bij, voor een deftig hotel!

Ik heb mijn hart verloren in de Dominicaanse, dus onze huwelijksreis gaat naar daar :-)

05/06/2010

Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik21-10-2009 13:14:55

Er zijn nog veel plaatsen waar het niet zo duur is.. en goed weer.. misschien eens checken voor Gambia, Senegal, Bali, Aruba, Curacoa, ...

Veel succes!
Brenda.
22 mei 2010

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik21-10-2009 13:42:22

Orkaanseizoen in Mexico en omstreken loopt officieel van juni tem oktober. Of je nu net in een orkaan zit of niet, hangt gewoon af van chance hbbn. Ik ken er die in juli enkel maar de zon gezien hebben in Mexico en ik ken er die in dezelfde periode heel hun vakantie binnen hebben mogen doorbrengen.

Bali gaat mee met de Europese zomer, en is een echte aanrader.

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik21-10-2009 14:36:58

Ik trouw zelf begin augustus en zou aansluitend op huwelijksreis willen gaan dus wat dezelfde vragen.

Wat Bali betreft, iemand een idee hoe het daar met ziektes zoals Malaria zit?

En iemand al in Zuid-Afrika geweest in augustus? Het is daar dan winter dus heb schrik dat het daar toch wat te koud gaat zijn, op huwelijksreis heb ik toch graag minstens 20graden.

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik21-10-2009 18:09:08

@hannelore
In bali komt er helemaal geen malari voor. het is wel heel toeristisch en voor mij was het een zeer grote teleurstelling... kon er niet rap genoeg wegzijn

Ellen

Meld misbruik21-10-2009 22:21:45

Heykes,

Wij trouwen begin augustus en willen ook kort daarna op huwelijksreis vertrekken. We zijn naar het reisbureau geweest en daar hebben ze ons gezegd dat augustus zo wat de slechtste maand is om verre bestemmingen te doen. Enige wat ze wel aanraden is Bali en Mauritius.

Uiteindelijk hebben ze ons in het reisbureau kunnen overtuigen dat er binnen Europa zoveel mooie plekjes zijn dus waarom altijd zo ver gaan? Wij gaan wellicht naar Rhodos of Corfu gaan.

Als we toch naar een verre bestemming wilden gaan dan zei het reisbureau dat het beter was om de huwelijksreis uit te stellen, maar dat was geen optie voor ons.

Groetjes

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik22-10-2009 0:06:58

@ beide Ellen's (geen idee of jullie dezelfde zijn :s)
- Wat viel er zo tegen aan Bali?
- Waarom is augustus slechte periode voor verre bestemmingen, owv hogere prijs of iets anders?

Ivm Rhodos kan ik alvast zeggen dat ik vond dat daar nu eens echt niets te zien was. Ben wel al 3 keer in Kreta geweest en daar ben ik dan weer wel weg van! Vooral het minder toeristische zuiden valt aan te raden (hoewel het er natuurlijk van afhangt wat je juist zoekt).
In Europa vond ik de Algarve in Portugal ook de moeite, veel idyllische strandjes en plekjes wat mss wel leuk is voor op huwelijksreis!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik22-10-2009 6:51:16

Bali was zo mooi!!!!!!! Als je weet waar je moet zijn...

ik kan me voorstellen dat vb kuta niet de leukste honeymoonbestemming

Ik heb al veel reizen gedaan: thailand, maleisie, hong kong, bali, kenia, miami, enzovoort... maar bali was voor mij toch wel de mooiste reis die we hebben gedaan!

De service in de hotels is gewoon SUBLIEM!

Anke
15-10-2011
 Meld misbruik22-10-2009 7:33:37

Halllo iedereen,

wij trouwen ook in aug en zouden daarna op huwelijksreis willen gaan naar Jamaica, heeft daar iemand ervaring mee??

Bedankt,
ANke

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik22-10-2009 10:01:05

@Hannelore:
Augustus is slechte periode voor verre reizen omdat verre bestemmingen dan bijna allemaal in hun winter zitten en/of regenseizoen. Maar er zijn wel nog veel verre tropische plekjes met een microklimaat hoor. Goed informeren is de boodschap.

@Ellen:
Ik vraag me ook af wat er zo tegengevallen is aan Bali. Net als Sarah moet ik zeggen dat Bali de mooiste reis van mijn leven was tot nu toe. Idd als je Kuta opneemt in je reis of daar verblijft dan heb je het gevoel dat je in Ibiza of Lloret de Mar zit, maar buiten Kuta is Bali buitengewoon prachtig op alle vlakken (natuur, cultuur, bevolking, service,...). Wij hebben rondreis in Bali gedaan en alles behalve toeristische stekjes gedaan.

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik22-10-2009 10:03:37

@Anke:
Jamaica in augustus is vrees ik ook pal in het orkaanseizoen. Goed rondvragen (en weet dat ze in de grote reisbureaus à la jetair en neckermann meestal gaan zeggen dat dat orkaanseizoen wel meevalt. Ze kunnen daar goed minimaliseren). Je informeert best eens bij een zelfstandig reisbureau.

monica
22-5-2010
 Meld misbruik22-10-2009 12:47:52

Wij trekken naar Kaapverdie, Senegal of Kenia..nog niets beslist, maar ik wou vooral ook niet langer vliegen dan 6u..Nu ik die reeks 'Los zand' volg , heb ik eigenlijk oko wel zin in Namibie..helaas verder vliegen..

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik22-10-2009 14:03:52

Ivm Bali ben ik nu toch wel gerustgesteld! Reis die we op 't oog hebben in rondreis met paar dagen relaxen in luxehotel, dus dan zullen we ook in de minder toeristische gedeelten komen vermoed ik.

@Sarah en Lotje: heeft een van jullie soms geboekt via reisbureau in provincie Antwerpen, zoja hetwelk? Kan ik een beetje de prijzen vergelijken :-)

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik22-10-2009 15:14:44

Hannelore, via welke reisorganisatie heb je geboekt en wat kost dit nu?

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik22-10-2009 16:34:01

@ hannelore
wij hebben geboekt bij spillemaeckers in hopland in antwerpen. je kan best vragen naar dirk

die heeft voor ons een volledig a la carte reis samen gesteld en hij heeft ons super goeie tips ed gegeven!

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik22-10-2009 16:38:11

@hannelore: ons reisbureau was in West-Vlaanderen dus daar ben je niet veel mee. Maar net zoals bij Sarah hebben wij een volledige rondreis + enkele dagen luxe ervoor en erna laten regelen volledig op maat en naar onze goesting.
Das nog een voordeel van een zelfstandig reisagent tov ketens zoasl jetair: je hoeft je niet aan het standaardpakket te houden, als kan flexibeler geregeld worden. Houd er dan ook wel rekening mee dat dergelijke aanpak en service met een prijskaartje komt. 't Is beetje wikken en wegen é.

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik22-10-2009 18:48:40

Bedankt voor de tips!

Spillemaeckers ken ik van horen dus da's al goe:-)

@Nathalie, ik heb nog geen reis geboekt. De reis die we op't oog hebben werd ons voorgesteld op de trouwbeurs in Antwerpen en is voor de maand augustus kleine 3000euro/persoon. Is wel wat maar er is wel veeeel inbegrepen (oa vlucht binnen indonesie, alle toegangskaarten enz.). Alleen niet alle maaltijden zijn inbegrepen.
Als je wil kijk ik wel even na welk risbureau dat was.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums