Deborah
17-7-2010
|
28-10-2009 9:34:43
Hey Nathalie
Geen paniek, ik denk dat je mooi op schema zit... Ik ben voortdurend bezig met vanalles en nog wat waardoor ik misschien wat verder zit dan jou, maar geloof mij, je zit mooi op schema... :-)
Op het forum kan je ook een overzicht vinden wat je allemaal in orde moet brengen en wanneer... Als je nu op zoek bent naar een kleed is het de gepaste moment. Ik heb dit weekend mijn kleed gekocht en moet nu nog wachten tot eind maart om voor de eerste keer te gaan passen!!! Haast hoef je alvast niet te hebben...
Nog veel plezier met de voorbereidingen!
Deborah 17/7/10
|
|
joke
14-8-2010
|
28-10-2009 10:54:54
hoi hoi,
wij trouwen 14/08/2010 en ik heb het volgende al geregeld: trouwkleed feestzaal en traiteur decoratie zaal fritkraam wet en kerk kapper fotograaf dj
maar iedereen doet dit om zijn eigen tempo e zolang het maar volledig naar je zin is is het allemaal ok.
Nog veel regelplezier joke
|
|
Evelyn
24-7-2010
|
28-10-2009 11:21:42
Ik trouw 24/10/2010 en sta ongeveer even ver. Alleen heb ik wel al een trouwkleed, maar nog geen kapper. Maar ik denk mijn haar en make-up zelf te doen.
Mijn kleed heb ik al een aantal weekjes, maar was van plan om een kleedje in de solden te kopen, maar uiteindelijk toch voor een kleedje gevallen dat niet afgeprijsd was. Maar het is wel ongelofelijk mooi.
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
28-10-2009 11:37:27
Hmm ik sta nog niet zo ver precies als ik da hier lees:s Vraagje ivm de wet: hoe komt het dat dat bij jullie al vastligt?? Ik trouw 7 augustus 2010 en op gemeentehuis zeiden ze me dat ik dat pas in februari kan vastleggen :s
|
|
Katrien
15-5-2010
|
28-10-2009 12:00:01
Hoi Hannelore, in sommige gemeentes kan je pas een half jaar op voorhand dit laten vastleggen. Bij ons is dit ook zo, maar wij konden het al wel 'in potlood' laten noteren. Dit moeten we dan een half jaar op voorhand nog eens bevestigen.
|
|
kaat
|
28-10-2009 12:00:17
Dag Nathalie,
wij trouwen op 29mei2010. Bij ons liggen ook de belangrijkste dingen vast: - kerk - wet - zaal - vervoer (ook op tijd bij zijn!) - mijn kleed en schoenen - dj - fotograaf - ontwerper uitnodigingen
kostuum van de bruidegom kan je nog mee wachten e. Je staat goed op schema maar ik zou toch al mijn vervoer regelen want daar moet je toch op tijd bij zijn...
spannend e al die voorbereidingen :)
succes alvast!
|
|
debby
23-10-2010
|
28-10-2009 12:19:56
Hey Nathalie,
Ik trouw 23.10.2010 en heb een beetje hetzelfde gegaan als jij
@ evelyn , wij trouwen 23.10.2010 en krijg vaak te horen da ik te snel dingen regel jij nooit want jij trouwt een dag later é ??
@ Katrien, wij hebben hetzelfde voor met de wet ! Kunnen pas 6 maand opvoorhand def vastleggen
X debs
|
|
Nathalie
17-7-2010
|
28-10-2009 13:07:50
@Kaat, wij gaan geen speciaal vervoer nemen voor de trouw. We kennen enkele mensen met een oudere porsche en gaan die nemen. Suitewagens hoeven niet voor ons. @Debby, Katrien en Hannelore, bij ons staat het ook enkel nog maar in potlood, maar daar kan je echt wel op rekenen.
Ben nog enkele dingen vergeten die in orde zijn. Hebben een ontwerpster voor de uitnodigingen en de ringen. En heb ook een visagiste.
Nathalie 17/07/2010
|
|
Carmen
23-10-2010
|
28-10-2009 13:23:00
Zo grappig, wij trouwen ook op 23/10/2010. Mensen zeggen ook dat ik snel ben voor bepaalde zaken. Voorlopig liggen vast: Kerk en priester muziek receptie en avondfeest feestzaal en dj ceremoniemeester en vervoer fotograaf en bijna ook videograaf reisbestemming huwelijksreis datum en reservatie wettelijk huwelijk (voorlopige reservering)
groetjes!
|
|
Truus
29-5-2010
|
28-10-2009 13:37:59
Dag Nathalie
Wij trouwen op 29 mei en hebben de volgende dingen al vastgelegd - stadhuis - kerk en priester (misboekje bijna af) - feestzaal - fotograaf - dj - bruidswagen - getuigen en bruidskindje gevraagd - voor bruidskleed heb ik 31/10 eerste afspraak - uitnodigingen gekozen (AVA) - trouwringen besteld en zijn al klaar ondertussen - vluchten huwelijksreis geboekt
De belangrijkste zaken die we nog moeten regelen zijn bloemen, kledij voor bruidegom en bruidskindje en kapster+make up voor mezelf.
Wij willen zoveel mogelijk vroeg op voorhand vastleggen omdat we volgend jaar in april nog verhuizen.
Succes en groetjes Truus 29/05/10
|
|
kristien
25-6-2010
|
28-10-2009 14:00:33
Wij trouwen op 25 juni, en bij ons is ook een groot deel al geregeld...
-DJ -Fotograaf -Vervoer -Getuigen en bruidskindje gevraagd -feestzaal -kleed voor ons beiden -uitnodigingen ontworpen -eerste budgetplanning opgemaakt -voorlopige gastenlijst -kerk en priesters -jeugdkoor, volgende week liedjes kiezen -visagiste
Ook al heel veel dingen geregeld dus, maar wij hebben ook net een huis gekocht en zullen hopelijk eind december kunnen verhuizen, na nog wat verbouwingen te hebben gedaan. Er komen dus nog wel wat drukke maanden aan! We gaan ook proberen om te trouwen in onze nieuwe gemeente, maar dan moeten we daar natuurlijk wel eerst wonen, hopelijk gaat het dus wat vooruit!
Binnenkort eerste afspraken met DJ en fotograaf, en nog eens langs de feestzaal om onze dagplanning wat te bespreken. In januari gaan we naar Breda voor schoenen kijken, en begin maart onze eerste pas, spannend!
|
|
bart
12-6-2010
|
28-10-2009 16:37:49
Spannend he! wij trouwen op 12/06/10 en hebben al : - feestzaal - traiteur - kerk - fotograaf - vervoer
bijna een dj, en de wet is ook pas zes maanden vooraf... en bij ons niks in potlood :(
ik ben nu aan het misboekje bezig en ook wat de uitnodigingen betreft : we zijn daar stillekesaan mee bezig. Plezant he!!
groetjes, sarah
|
|
kaat
|
28-10-2009 16:49:12
aan truus en co die al een reis hebben geboekt voor volgend jaar;
hoelang, naar waar, zoveel op voorhand, ...
wij moeten ons reis nog boeken dus tips etc altijd welkom!
mercikes!
|
|
Ann
10-7-2010
|
28-10-2009 17:15:54
Dag Nathalie,
wij trouwen 10 juli 2010. Bij ons ligt het volgende vast:
- Kerk en priester - Iemand dat komt zingen in de kerk - Feestzaal + eten - Fotograaf - Ceremoniemeester - Vervoer - Trouwkleed (vandaag besteld :-) ) - Kapper
Het meest dringende nu bij ons is een dj zoeken, en naar het gemeentehuis gaan. Ookj de getuigen en onze bruidskindjes worden één der weken gevraagd. Dan eventjes rust... En rond januari beginnen we aan de volgende dingen; trouwringen, huwelijksreis, uitnodigingen, misboekjes, ... Maar ik denk dat dit alles, ieder op zijn eigen tempo doet, en je hebt de belangrijkste dingen al vastgelegd é, dus... geen paniek :-)
Groetjes, Ann
|
|
katlijn
10-4-2010
|
28-10-2009 17:19:02
ijverige bruiden allemaal!
wij trouwen in april en sommige onder jullie staan al veeeeeel verder dan ons!
de belangrijkste dingen zoals zaal, kerk, gemeentehuis liggen vast. Onze kleding hebben we ook al allebei maar al de rest is nog vaag!
Nathalie, je hoeft je dus echt geen zorgen te maken hoor! Ik krijg zelfs dagelijks van m'n verloofde te horen dat ik teveel bezig ben met het plannen, volgens hem hebben we nog een zee van tijd! ;)
|
|
Keshia
26-5-2018
|
28-10-2009 17:52:21
Hallo Nathalie.
Hier nog een bruidje van 17/07/2010!
Wij hebben al vast liggen:
- kerk en prieste - wet - trouwkleed gisteren gekozen - dj - fotograaf - feestzaal - ceremoniemeester - muziek voor in de kerk - kladversie van het misboekje
Over het vervoer zijn we er nog niet echt uit.
Waar trouwen jullie?
Groetjes Keshia
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
28-10-2009 19:00:29
24/07/2010
Heel kort:
Feestzaal, that's it. Doe het liever geleidelijk aan en da'k hele voorbereidingstijd wat te doen heb. Al die heisa over zolang op voorhand vastleggen enzo is nogal onzin, kan zeker 20 zaken noemen waar je nog feest zou kunnen houden op die dag (hebben nl. pas vandaag besloten), gaande van goedkoop tot duur. Als je zes maanden op voorhand gaat kijken voor kleed, ben je ook op tijd, maar ze maken je dat graag wijs natuurlijk. 't Is voor hun relaxter, maar ze zullen de inkomsten niet aan hun neus laten voorbijgaan als 't allemaal in vijf maanden moet. Ik wou natuurlijk wel da'k al verder stond, maar dat wil niet zeggen dat ik panikeer dat ik niet alles af zou hebben. Heb nl. in m'n hoofd al heel klaar hoe we de dingen graag willen. Een trouwdienst in elkaar flansen is ni zo moeilijk als je zelf kerkganger bent, de kerk en "pastoor" moet je dan ook niet regelen zoals meesten doen. Stadhuis kan in A'pen ook pas 6 maand op voorhand en denk niet dat er iets is als "in potlood". Nu de zaal vastligt, denk ik dat we eens gaan zien voor auto's en foto-/videograaf. DJ's zitten in familie. In december/januari dan het kleed, ook eens zien naar visagiste/kapster, maar weet nog niet in welke regio, moet ik misschien maar es raad over inwinnen... Ontwerper (vriend van ons) zullen we in maart aan werk zetten zodat 't eind april/begin mei op post kan. Uiteraard zijn er veel kleinere dingen die'k niet vermeld heb, maar doordat er al massa's informatie is vergaard, is 't vaak maar een kwestie van kiezen.
Ben ik nu echt te relaxed?
|
|
Kim
13-8-2010
|
28-10-2009 19:12:55
oeioei, iedereen staat precies al zo ver... Wij trouwen 13 augustus en staan absoluut nog niet zo ver... Wat hebben we al? een datum :-), een zaal. Voor de rest eigelijk nog niet zo veel. De bruidskindjes zijn wel al gevraagd en de getuigen ook. Maar stadhuis is bij ons ook pas 6 maanden op voorhand. Voor de kerk ga ik een van de volgende weken informeren. En mijn kleedje ook pas binnen een aantal weken. Hmmm.... als ik dat hier zo lees, heb ik nog veel werk :-)
|
|
véronique
21-5-2010
|
28-10-2009 20:19:50
Wij wilden trouwen in juli 2010. Maar onze droomzaal is niet beschikbaar dan. Dus wij hebben voorlopig nog niets vastliggen. Al wel een optie op een andere zaal. Maar zijn aan het twijfelen om onze datum te vervroegen of verlaten. ik ben al wel enkele keren gaan passen en heb mijn droomkleed al gepast (maar nog niets definitief). Moesten we onze datum vervroegen, gaan we in gang moeten schieten. Maar voor je een zaal vast hebt liggen. Kan je natuurlijk niet veel meer doen. Spijtig genoeg!
|
|
natasha
23-7-2010
|
28-10-2009 21:55:58
datum: 23/07/2010
zaal gemeentehuis(reservatie datum+uur) fotograaf dj 10 november ga ik kleedjes passen :-) kapper getuigen gevraagd voorlopige gastenlijst
wij trouwen niet voor de kerk en gaan geen huwelijksreis maken. nu beginnen kijken voor vervoer(enkel voor het bruidspaar)
groetjes
|
|
lizi
21-8-2010
|
29-10-2009 12:45:40
wij trouwen op 21/08/2010 en hebben volgende al geregeld:
gemeentehuis kerk feestzaal dj fotograaf ceremoniemeester bezig met 1e ontwerp uitnodigingen trouwkleed besteld vervoer bezig met uitkiezen honeymoon bestemming
Lizi
|
|
Truus
29-5-2010
|
29-10-2009 13:33:43
@Kaat: wij gaan 3 weekjes naar Australië op honeymoon. De vluchten zijn al geboekt in augustus aangezien er we heel goede vluchtprijzen konden krijgen bij Connections. De hotelprijzen zijn aangevraagd en die worden in de loop van november vastgelegd.
Ik werk zelf in de toeristische sector; is misschien een beetje beroepsmisvorming, maar ik weet ook dat veel goede hotels en interessante vluchten dikwijls al van lang op voorhand volzitten. Dus als je je eerste keuze wilt overal wacht je best niet tot te kort voor afreis. En als een nadenken over een bestemming die je allebei ziet zitten kan zeker geen kwaad hé.
Succes en groetjes Truus
|
|
Ellen
24-4-2010
|
29-10-2009 16:15:19
Heey
Slecht is dat toch nog niet.
Wij hebben al:
Kleed Kostuum Feestzaal Fotograaf Kerk en wet ook Vervoer Uitnodigingen Wij zijn al langs de pastoor geweest Kapper Make -up
Wij moeten ook nog wat doen trouwringen, onze boekjes samenstellen, bedankjes, onze reis...
Zodus geen paniek
Ellen 24/4/2010
|
|
Lieve
26-6-2010
|
29-10-2009 20:03:17
Haha, na jouw bericht ben ik in actie geschoten... Want wij stonden helemaal nog niet ver... Wij hebben nu: - datum... - zaal - kerk - dominee - fotograaf - vervoer - muzikanten en dat allemaal vandaag geregeld :) ben trots op mezelf ;)
Groetjes, en succes!! Lieve 26/06/2010
|
|