TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Karmen
29-5-2010
|
31-10-2009 23:05:07
Wij hebben dit ook geschrapt, hoor! Alle twee onze ouders wonen in Zuid-Limburg, waar wij dus ook vandaag komen, maar we wonen al jaren in Leuven, waar we dus ook zullen trouwen. De ouders komen dus gewoon naar ons appartement 's ochtends & we hebben maar 1 ceremoniewagen, gratis ter beschikking van een vriend. De ouders zullen dus zelf rijden, & maken hier helemaal geen probleem van. Ik denk dat je ouders wel eerlijk met je zijn, hoor, als ze zeggen dat het niet belangrijk is. Ze weten ook wel dat en jong koppel zijn geld beter kan besteden!
|
|
Tammy
26-6-2010
|
31-10-2009 23:54:37
Kathleen, ceremoniewagens huren is idd een heel dure aangelegenheid die wij ook uit het budget weggelaten hebben. We vragen gewoon aan een vriend om ons met zijn auto te rijden. En voor de overige familie : ofwel taxi's ofwel eigen vervoer. Wil je er toch graag een ceremonieel tintje aan geven, kan je evtl voor de auto's van de suite -ook al zijn het dan eigen auto's- mooie strikken voorzien voor op de motorkap. Dat zal je misschien 100 € kosten voor alle wagens maar zal toch altijd goedkoper uitvallen dan de prijs van ceremoniewagens. Alvast veel sukses met jullie keuze :) Groetjes
|
|
karen
30-11-2013
|
1-11-2009 8:30:15
hallo,
wij hebben niet eens nagedacht over zo'n wagens. En dat had niet eens met het budget te maken. We rijden zelf met onze auto en we hopen dat iedereen op tijd overal geraakt met hun eigen wagen:) Hoe graag we onze ouders ook zien...er wordt niets speciaal voor hen gedaan. We redeneren ook zo dat het ons feest is en zij verwachten ook niets. We betalen ook alles bewust zelf zodat we echt ons eigen ding kunnen doen.
|
|
kristien
25-6-2010
|
1-11-2009 11:41:04
Hey!
Ook wij hebben geen ceremoniewagens voor de suite. Au fond werken we eigenlijk helemaal niet echt met een suite. We hebben aan mijn schoonbroer gevraagd om te rijden voor ons, de rest zal zelf rijden!
|
|
veronique
13-9-2008
|
1-11-2009 13:21:44
Hey Kathleen,
voor ons was het ook niet belangrijk, maar omdat we geen huis in Belgie hebben, konden we niet anders dan elk bij onze ouders gaan slapen: de ene in Leuven en de andere in Deinze (tussen Gent en Kortrijk). We zijn in Deinze voor de wet getrouwd en dan moesten we terug richting Nijvel onder Brussel naar de feestzaal. Dus veel kilometers op één dag. We wouden toch graag iemand die ons vervoerde, en ook voor de ouders, zodat ze iets konden drinken tussendoor. Hoewel zij het ook niet erg vonden om zelf te rijden. Wij hebben het zo opgelost: een limobus. In Sint Kathelijne Waver is er een ceremonieservice die een bus uitgebouwd heeft tot een feestbus. Dit was voor ons ideaal, omdat het toch een uur rijden was naar de feestzaal. Zo hadden we iedereen rond ons en konden we op 't gemak een glaasje drinken en ondertussen naar foto's kijken... De bus is 's morgens eerst mijn verloofde met zijn ouders en getuige gaan ophalen en dan bij mij thuis de rest van de familie, dan samen naar het stadhuis, eten, fotoshoot op lokatie (de familie mee dus, maar die hielden zich bezig) en dan naar de feestzaal. Alles samen, met alle drank en enkele flessen champagne, heeft het ons 1500 euro gekost (van 9h tot 17h). Niet niks natuurlijk, maar we hebben er geen spijt van. Bij jullie ligt de situatie anders natuurlijk, jij zou al moeten je verloofde ophalen. Als ik goed volg, gaat alles in Antwerpen door? Wil je je eigenlijk graag verkleden zonder dat hij je ziet of hecht je daar ook geen belang aan, aan de 'voordeurtraditie'? Je kan misschien iedereen bij jullie laten komen en van daaruit verder met een ceremoniewagen? Dan is het toch een beetje speciaal. Voor je schoonouders kan je moeilijk een ceremoniewagen naar Nederland sturen lijkt mij. Ze moeten nog teruggeraken ook trouwens :) Er zijn ook ceremoniewagens (limo's) die niet in het buitenland rijden (heb ik gelezen in de kleine lettertjes van een contract). Ik vind wel dat twee of drie uur aan een stuk in de auto op je trouwdag veel is...
Veel succes met organiseren en blijf vooral veel praten en overleggen met alle partijen, zodat ze op de hoogte zijn van jullie plannen (want ze zeggen mss niet altijd direct wat ze denken).
Groetjes,
Véro
|
|
Annelien
10-7-2010
|
2-11-2009 8:57:16
Dag Kathleen !
Ik zou me niet teveel aantrekken van dat protocol hoor. Ik ga ook niet thuis gaan slapen, omdat wij ook op zo'n 90 km van mij thuis wonen en dan toch voor de wet moeten trouwen waar we nu wonen. Dus ik blijf thuis slapen en mijn vriend gaat bij zijn ouders slapen. Tis gewoon omwille van praktische redenen beter he, zo moet je dat zien. Boek je visagiste maar in Antwerpen. Als je ouders er niks op tegen hebben, dan zou ik zeker niet twijfelen. Je bent geen uitzondering hoor!
Succes
|
|
Véronique
31-7-2009
|
2-11-2009 15:50:17
Bij ons kwamen onze ouders en getuigen met de eigen wagen naar ons huis. Terwijl ze een glas aangeboden kregen, kwam onze huifkar toe. Dan zijn we met z'n allen op de huifkar gestapt. Na de kerkdienst heeft de huifkar ons bij ons huis terug afgezet en is iedereen met zijn eigen wagen naar de feestzaal gereden.
Groetjes,
Véro
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|