Nu Online
Momenteel zijn er 685 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kostprijzen, idee

16-11-2009 20:42:05
Hallo
Wij denken eraan om te trouwen. We hebben al twee kindjes samen. Op het eerste zicht wat kunnen we van prijzen verwachten?
-Voor het diner (niets buitensporigs, gewoon lekker eten en drinken, wel verschillende gangen)
- voor een receptie met hapjes en drankjes
- voor de drank op het dansfeest(na het diner)
- en wat kost een ceremoniemeester eigenlijk?

Annina
12-11-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 790

els
3-9-2010
 Meld misbruik16-11-2009 21:23:09

1) driegangen menu +- 35eur (is een faire prijs) zonder drank
2) hangt veel af van je zaal, maar ik denk dat ik overal zo'n 10-15eur heb gezien?
3)= heeeel variabel de drankprijs, hangt echt van zaal tot zaal af
4) geen idee voor de ceremoniemeester, ik vraag een vriendin

ik raad aan op overal prijzen op te vragen.
da's de enige manier om er echt een idee van te krijgen.
je hebt zalen voor verschillende budgets, dus daar hangt veel vanaf.

grt

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik16-11-2009 21:37:26

Wij hebben zalen bezocht van rond de 65€ per persoon all-in (dus receptie met hapjes, voorgerecht, hoofdgerecht, dessertbuffet, aangepaste wijnen en water, koffie en drankenforfait voor 't avondfeest) tot rond de 100€ per persoon (al kan je natuurlijk in dezelfde zalen nog een stuk duurder gaan)

Prijzen van ceremoniemeesters schommelden tussen de 125€ en de 150€ voor 3u :)

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik16-11-2009 22:07:09

Hey,

Je moet toch ongeveer een 90-100 euro per persoon rekenen all in. Receptie: ongeveer 15 euro, menu avondfeest 60-65 euro, drank achter: forfaitprijs, bij ons 12 euro.

Voor onze ceremoniemeester betalen wij 175 euro.

Trouwen is toch behoorlijk duur hoor...!

Stefanie
27/08/2010

Nele
10-7-2010
 Meld misbruik16-11-2009 22:16:21

Ik sluit mij aan bij die prijzen. enkel voor de receptie. Wij hebben geen enkele zaal gevonden waar ze dat deden voor 10-15 euro, bij de zalen die wij bezochten vroegen ze daar allemaal 20-21 euro voor...
Dus val niet achterover als ze die prijs melden.

Groetjes,

Nele

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik17-11-2009 7:35:25

Wij betalen:

-180 euro voor de ceremoniemeester
-25 euro per persoon voor de receptie (2u warme en koude hapjes met schuimwijn en fruitsap)
-80 pp all in voor het diner en drank avondfeest tot 4 uur (soep, voorgerecht, hoofdgerecht, aangepaste huiswijnen en dessertenbuffet.

Je kan goedkoper (en duurder) vinden hoor!

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik17-11-2009 8:12:53

hoi,

wij hebben ook 2 kindjes en nu besloten om te trouwen, volgend jaar juni. wij hadden gedacht om een fuif te geven in plaats van een avondfeest maar toen we beginnen plannen zijn ben ik toch van gedacht veranderd gewoon omdat ik vind dat het normaal gezien toch maar once in a lifetime is.
wij hebben nu een redelijke som geld moeten reserveren voor het huwelijk.
qua prijzen kan ik je al meedelen dat wij betalen aan:
zaal 450 euro
traiteur 38 euro p.p. ( receptie, koud buffet en dessertenbuffet)
drank ( is pas afrekenen na verbruik)
vervoer +- 320 euro
dj 300 euro
kleed +- 1500 euro
kapper 60 euro
visagiste 70 euro
fotograaf 790 euro

hopelijk heb je nu al een idee over de verschillende prijzen maar wat wel aan te raden is dat je goed rond kijkt want er zit veel verschil in vraagprijzen.

lesley
12/06/2010

Heidi
10-7-2010
 Meld misbruik17-11-2009 19:03:41

Beste,

Voor mijn avondfeest betaal ik 46 euro per persoon: receptie met hapjes, soep, hoofdgerecht, koffie en bruidstaart, en dranken tot 7u 's morgens. Ik wil een desserbuffet en betaal hiervoor nog 8 € per persoon extra. Het valt dus nog mee (aangezien je toch ook wel cadeaus krijgt). Mijn ceremoniemeester kost 275 € voor ganse dag. (burgelijk om 11u en kerkelijk om 14u30). Mijn kleed komt van een outletshop waar ik een prachtige jurk vond voor een leuke prijs. Je maakt het zo duur als je zelf wil.
Wij hebben ook al een dochtertje van 6 jaar.
Succes.
Heidi

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...