Nu Online
Momenteel zijn er 459 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wijn verkopen op trouw

18-11-2009 9:58:55
Hey iedereen,

Ja heb een vraagje maar is eigenlijk een rare vraag.
Ik heb gehoord dat er soms op trouwen zo met opbod iets word verkocht. Vb gepersonaliseerde wijn of porto of ...
Is dit grof of valt dit mee en zouden mensen dit apprecieren.
Het is iets wat ik niet echt ken en vroeg me af wat jullie hiervan denken.
Vb wij gaan op huwelijksreis naar schotland en voor dit een deel te financieren zou dit wel grappig zijn met gepersonaliseerde wisky.
Maar mss wel grof, niet?

Groetjes

Nele

nele
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 972

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik18-11-2009 10:39:38

Ik zou het persoonlijk als gast niet zo leuk vinden, het een beetje erover vinden. Je hebt immers normaalgezien al een mooi cadeau gegeven.

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik18-11-2009 10:41:40

Ik heb er ook al over gehoord en ben niet zo'n fan. Bv. de kousenband per opbod verkopen doen wij ook niet. Ik gooi hem liever weg dan er centjes voor te vragen...

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik18-11-2009 10:50:26

De eerste keer dat ik ervan hoor en het lijkt me eigenlijk nog wel tof!
Problemen zijn echter wel: mensen moeten echt wel meedoen, ze hebben echter al een kado voorzien en willen mss niet meer geld uitgeven.

Best eens kijken wel 'soort' volk je hebt...

Succes!

Grts, Laura

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik18-11-2009 11:02:57

Wel Nele,
zou dit ook niet doen.
Ik weet dat wanneer ik naar een trouwfeest ga, vaak ook amper geld mee heb. EN inderdaad, je hebt al eens in je portemonee moeten diepen.
Dus nee, zou dit niet doen.
had er eigenlijk ook nog niet van gehoord.

Rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik18-11-2009 11:54:04

Hallo Nele,

Als je er nu zelf over twijfelt zou ik het ook niet doen. Want ik denk op het moment zelf ga je er niet 100 % achterstaan of zelfs een beetje lastig vinden. Tenzij jullie het wat grappig inkleden, zou dit niet zo misstaan, maar ik moet zeggen ik heb het nog nooit gehoord en ik denk dat er velen niet honderd procent achter gaan staan.

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik18-11-2009 11:54:06

ik heb van dit gebruik ook nog nooit gehoord maar wat ik ook wel vind is dat het leuk zou kunnen zijn om sfeer te brengen maar ik zou het zelf niet doen.
ik denk dat ik het ook niet leuk zou vinden moest ik dat bij iemand anders meemaken, tenslotte heb je al een flinke som geld of dure kado gegeven voor het koppeltje.

lesley
12/06/2010

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik18-11-2009 12:35:49

Meestal wordt de kousenband van de bruid per opbod verkocht, je zou er natuurlijk zelf eentje kunnen maken "op z'n schots" dus met de kleuren van de traditionele kilts...maar als je zelf niet achter zulke dingen staat zou ik het niet doen. Het is misschien wel een leuk idee om de mensen als bedankje van die miniflesjes whisky te geven met een gepersonaliseerd etiket (kan je zelf maken en printen). Tenslotte ga je van de meeste mensen waarschijnlijk wel een envelopje als kado krijgen en zal jullie honeymoon ook zo wel gesponserd worden.

Jessica
26-11-2009
 Meld misbruik18-11-2009 12:36:30

Hey,

Bij ons is het de gewoonte dat de kousenband per opbod verkocht wordt. Natuurlijk wordt er bij ons ook rekening mee gehouden en geven ze iets minder in de enveloppen om daarna nog iets aan de verkoop van de kousenband te kunnen geven.

Alle feesten die ik al heb gehad, gaf dit hilarische beelden. Moet wel zeggen, als ze dit niet gewoon zijn, komt het misschien wel raar over.

Groetjes Jessica

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik18-11-2009 15:03:01

Dag Nele,

Ik begrijp het idee wel, maar het is nogal "grof", niet?
Mensen die naar een huwelijk komen geven normaal toch al een mooie som cadeau (ik spreek voor mezelf).

Grts
Marieke

heidi

Meld misbruik18-11-2009 15:55:52

ik zou dit persoonlijk nooit doen, de mensen geven echter al genoeg, als ze dan nog aan zoiets moeten meedoen, voorral als ze hier niet op voorzien zouden zijn kunnen de mensen hun hiervoor generen.

s
1-6-2007
 Meld misbruik18-11-2009 16:13:50

Ik ben er geen voorstander van.
Eerlijk gezegd vind ik het best al duur genoeg om naar een trouw te gaan. Je centje dat je geeft of overschrijft is al een presentje voor het koppel om iets mee te doen (vb. huwelijksreis).
Om dan nog met zoiets af te komen? Da's er toch wel over, vind ik.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik18-11-2009 16:50:28

Goh, grof vind ik het niet, 't is gewoon grappig en 'n cultureel gegeven. Maar meer dan 1 fles zou'k niet doen, anders is 't maar platte "commerce" en is 't indirect zeggen van "wij willen meer geld". Bovendien heeft 't niets persoonlijks met jullie. Heb idd de kousenband al geweten, maar ook 'n gezellige man van 't orkestje die dan 'n persoonlijk item had van de bruid en van de bruidegom. Dit waren dan haar eerste haarlokjes en 'n speelgoedautootje van hem, da's al iets héél anders dan flessen whiskey. 'n Succes was 't evenmin, de bruid wou die haarlokjes niet echt verkopen, dus was 't opbieden tussen bruidegom en vader bruid (komt ni zo héél hard geloofwaardig over, maar voor rest was niemand geïnteresseerd). Het autootjes van bruidegom ging wel voor meer geld weg, z'n baas kocht het, maar dit was meer 'n ludieke actie dan om er echt geld uit te slepen. Als je 't daarom zou doen, zou'k 't uitlaten, want je komt er duurder uit met het aankopen van whiskeyflessen die je dan niet verkocht krijgt.

karen
30-11-2013
 Meld misbruik18-11-2009 16:58:33

ik ben op een trouw geweest (in wallonië) waar ze de kousenband verkochten. De mannen die betaalden deden het kleed omhoog gaan, de vrouwen die betaalden deden het kleed naar beneden gaan. De man die het bod deed zodat de kousenband zichtbaar werd, kreeg de kousenband

karen
30-11-2013
 Meld misbruik18-11-2009 16:58:35

ik ben op een trouw geweest (in wallonië) waar ze de kousenband verkochten. De mannen die betaalden deden het kleed omhoog gaan, de vrouwen die betaalden deden het kleed naar beneden gaan. De man die het bod deed zodat de kousenband zichtbaar werd, kreeg de kousenband

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...