Nu Online
Momenteel zijn er 685 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe zaal regelen?

19-11-2009 15:18:02
Hallo iedereen

We hebben besloten om te trouwen op 12/11/10. Bij de planner hier staat, regel een feestzaal. maar hoe begin je daaraan? Bel je verschillende zalen op om te vragen of ze die datum vrij zijn en beslis je achteraf? of moet je dan direct beslissen?

Hier in de buurt zijn enkele zalen maar natuurlijk willen we eerst prijzen enzo vergelijken voor we beslissen.

En verder: kozen jullie voor een zaal die er "trouwerig" uitzag of voor een simpele zaal die jullie al dan niet "versierden"?

Annina
12-11-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 618

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik19-11-2009 15:42:19

Beste Annina,

Dit is natuurlijk iets heel persoonlijk welke stijl van zaal je eigenlijk wilt.
Het best begin je gewoonweg op internet te zoeken naar verschillende zalen, bekijk je wat foto's en zo beslis je dan naar welke zaal je wilt gaan kijken. Je kan ook steeds even op voorhand bellen met de vraag wat die zaal ongeveer vraagt voor een trouw van X man.
Wat ik wel zou aanraden is dat je al min of meer weet wat voor feest je wil houden, want de stijl van een zaal bepaald een groot deel van je feest.

Ons feest gaat door in een oud kerkgebouw waardoor je direct een modern trouwfeest hebt en een meer relaxte sfeer.

Veel succes met je zoektocht.
Van welke streek ben je eigenlijk?

groeten
Eva

Annina
12-11-2010
 Meld misbruik19-11-2009 15:51:14

Bedankt voor je snelle antwoord.
We willen eigenlijk gewoon een receptie, dan een diner met de gebruikelijke gangen en nadien een dansfeest.
We weten nog totaaaaaal niet hoeveel personen we zouden hebben.

Eerst dachten we het te beperken maar een feest met 40 man bv vonden we nu ook maar niets, je trouwt maar één keer he...
dus dat is moeilijk.
Vermeld je dan direct ook de datum? Want ja, je kan gaan kijken en dan horen dat die datum bezet is...

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik19-11-2009 16:37:58

Hej Annina,

Best kan je al een optie nemen en die blijft meestal 1 maand geldig. Als je van de regio oost-vlaanderen bent kan ik je wel een lijstje met feestzalen doorsturen waar wij naar gekeken hebben, hier en daar staat de prijs bij vermeld.

Groeten
eva

Sandra
19-12-2010
 Meld misbruik19-11-2009 17:27:16

Hoi ,

Wij hebben eerst een aantal zalen bij ons in de gebuurte op gezocht en dan contact met ze opgenomen en een afspraak gemaakt .
Dan zijn we gaan kijken en met de eigenaars besproken wat de mogelijkheden zijn Qua aantal personen er in de zaal kunnen ,
of de zaal "uur gebonden is " ik wil daarmee zeggen : Sommige feestzalen handhaven een sluitingsuur en dit wou ik toch vermijden
ik vind dat je op zo'n dag/avond moet kunnen feesten tot iedereen haast naar huis is :-)
Toen we de zaal hadden gevonden die ons het meest aanstond hebben we een optie genomen . vrijdags mochten we dan eens gaan kijken hoe de zaal eruit zag wanneer hij aangekleed was ( zaterdags was er een huwelijk ) Nadien hebben we de zaal vastgelegd en hebben we een voorschot betaald !
Veel succes met je zoektocht !

Grts Sandra
19-12-09 ( nog maar 30 dagen )

Ellen
27-6-2009
 Meld misbruik19-11-2009 17:39:39

@ Eva: waar gaat jullie feest door? Wij hadden de Paterskerk in Eeklo. Ben wel eens benieuwd welk oud kerkgebouw jullie hebben.

@ Annina: als je een gekende feestzaal neemt, kan je best van zo vroeg mogelijk een optie nemen, dus zeker de datum al vermelden. Er zijn heel veel zalen die al meer dan een jaar op voorhand geboekt worden en het zou jammer zijn dat je jouw zinnen op iets zet en dan blijkt dat ze niet meer beschikbaar is.

Veel succes!

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik19-11-2009 20:50:41

hej Ellen,
inderdaad de paterskerk in Eelko, zijn er opgekomen aangezien mijn toekomstige schoonvader daar de renovaties doet.
Is je trouwfeest al geweest? Zou je mij anders wat foto's van de lay-out, decoratie kunnen doorsturen? Als je die hebt natuurlijk. Dit is echt het moeilijkst aan de ruimte, en wil er toch een gezellige sfeer van maken, waar de catering zetten, waar de DJ, waar de dansvloer ...
en we moeten vooral rekening houden dat we voor het avondfeest daar onze viering hebben.

je kan mij mailen op eva_naessens@hotmail.com

groeten
eva

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik19-11-2009 23:17:34

Hey,
Ik heb op het internet gewoon een aantal zalen in de buurt opgezocht. Op de meeste sites van zalen staan foto's, menu's, prijzen,... Dan heb ik een aantal zalen gemaild om te vragen of de datum die we in gedachten hadden nog vrij was (allé, wij hebben gewoon gezegd: een zaterdag in september 2010) en de zalen waar geen prijzen van menu's opstonden heb ik dan ook gemaild om prijzen te vragen.
Pas dan hebben we de minst prijzige, maar toch nog mooie zalen gemaild/gebeld om een afspraak te maken voor een bezichtiging.
We hebben dan een viertal zalen gaan bezichtigen en info gaan vragen en dan een optie genomen op de zaal die ons het meest aanstond.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...