Nu Online
Momenteel zijn er 414 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kinderen te slapen leggen/kindermeisjes

22-11-2009 22:09:07
Aangezien wij alles andersom lijken te doen (kinderen-huisje-trouwen) zitten we met het "probleem" van wat we met onze kinderen doen op ons huwelijk.

Op dat moment zullen ze pas 1 jaar en 3 jaar zijn.

We hadden al gedacht om twee kindermeisjes in te huren zodanig dat zij de kinderen een beetje kunnen entertainen en we ons niet teveel zorgen moeten maken (lees pampers verversen ed ;-)).

Overdag geen probleem. Dan zijn ze wakker. Maar wat als het avond wordt. Dan zouden we ze eventueel in een aanpalend zaaltje kunnen te slapen leggen (op zoek naar zo een zaal dus). Maar wat als het feest ten einde loopt?

Hoe gaan zij naar huis? Met ons mee? (alcohol gedronken...).

WIe heeft er tips voor ons want dit is erg moeilijk vind ik...

Annina
12-11-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 885

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik22-11-2009 22:24:36

Een babysit ofzo zoeken die met de kindjes naar huis kan gaan als het avondfeest begint ofzo? Hebben jullie geen vaste babysit?

Wij zitten ook met zo'n dergerlijk probleem. Alléja mijn schoonzus dan! Haar kindjes gaan 2 en 4 jaar zijn op de dag van ons huwelijk! En ze wonen een eindje van ons ( 40 minuutjes rijden). En haar schoonouders zijn ook uitgenodigd op ons feest.

Ofwel gaat ze haar vaste babysit de hele dag meenemen, maar dan moet er iemand zich opofferen om de kindjes naar ons huis te brengen zodat ze samen hier dan bij ons kunnen slapen.

Of ze gaan aan hun vrienden vragen om naar de feestzaal ze te komen oppikken en dan bij hen te slapen te leggen.

Succes ermee!

Annina
12-11-2010
 Meld misbruik22-11-2009 22:51:14

Neen, wij hebben geen babysit.
Wij gaan niet zo vaak zonder kinderen weg en anders passen onze ouders op...

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik22-11-2009 23:43:26

Bij mij is het wel ietsje anders, maar misschien heb je er iets aan: ik trouw in september en mijn zus heeft tegen dan een kindje van 3 maanden, véél te klein dus om zomaar mee te sleuren heel de tijd. En mijn zus wil uiteraard ook niet al om 20u ofzo naar huis en al haar vaste oppassen zullen op mijn feest zijn (zo ook haar schoonzus en broer en haar schoonouders), maar mijn vriend en ik krijgen de huwelijkssuite van de zaal aangeboden en die is schuin boven de zaal. Mijn zus en haar man zullen dus daar hun kindje te slapen leggen zolang ze blijven en via een babyfoon (de afstand is niet zooooo heel erg groot) hun kindje in de gaten houden en natuurlijk regelmatig eens gaan kijken.

Kunnen jullie ook niet zoiets doen? Maar dan je zus of iemand van familie naar hen laten kijken? Of een oppas bij hen in de kamer zetten? Of een extra kamer huren naast die van jullie dan? Of ze dan met je ouders meegeven als die naar huis gaan?

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik23-11-2009 6:55:29

wij hadden k-events genomen als kindermeisjes

uiteindelijk was ons zoontje zo moe dat hij in zijn bedje in de feestzaal zelf in slaap is gevallen

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik23-11-2009 8:12:01

wij hebben dit probleem ook, onze kinderen zijn daartegen wel 5 en 8 maar ze kunnen natuurlijk geen hele nacht opblijven. wij hebben dus afgesproken dat ze mee naar huis gaan met mijn grootouders, hopelijk kunnen die mensen dat daartegen nog doen want anders weet ik ook niet direct een oplossing, onze vaste babysit is nl ook uitgenodigd op ons avondfeest.
ik hoop alleszins dat je een oplossing vind, eventueel met familie die toch niet lang blijven.

lesley
12/06/2010

heidi

Meld misbruik23-11-2009 9:00:35

wij hadden ook 2 kindjes van 2 en 3,5jaar, ze zijn meegegaan met de schoonouders van mijn zus, ze waren er al eens geweest als er een noodgeval was. Ze kenden ze dus wel en vonden dit niet erg

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik23-11-2009 9:47:51

Hey Annina,

Wij hebben alles in dezelfde volgorde gedaan als jullie :o) en zullen op ons feest dus ook met onze twee kindjes zitten.
Tegen ons huwelijk zullen ze bijna 4 en bijna 8 zijn. Dat is natuurlijk wel al een beetje ouder dan jullie kindjes.
Wij hebben het geluk dat de onthaalmoeder waar de kleinste vroeger ging, nog steeds babysit voor ons. Onze onthaalmoeder zal dus tegen het dessertbuffet naar de zaal komen, eet dan nog een dessertje mee en neemt onze kindjes dan mee naar huis.

Wanneer trouwen jullie?
Misschien dat jullie in tussentijd nog wel op zoek kunnen gaan naar een babysit?

Lieve
04/09/10

Annina
12-11-2010
 Meld misbruik23-11-2009 9:55:09

we trouwen op 12 november 2010.
Onze onthaalmoeder is de tante van mijn vriend dus das geen oplossing en met onze ouders mee dat is natuurlijk ook moeilijk aangezien die lang blijven en waarschijnlijk ook alcohol dronken...

debby
23-10-2010
 Meld misbruik23-11-2009 10:06:26

Hey

Wij hebben een zoontje van nu 16 maand en tegen de trouw 26 maand :-)
Overdag komt iemand van de kribbe helpen om hem aan te kleden en om mss in de kerk even buiten te gaan
Maar na de kerk gaat hij gewoon mee naar de feestzaal tot op de receptie
Op de receptie nodigen we de ouders van mijn schoonzus uit en die neemt dan haar 2 kinderen en onze zoon ( zo is hij daar ni alleen ) mee naar huis

denk dat het vooral belangrijk is dat je een oplossing zoekt die voor iedereen haalbaar is en goed voelt!

Onze zoon kent eigenlijk de ouders van mijn schoonzus ni maar hebben dan gewoon een schema gemaakt zodat hij voor de trouw daar een paar x kan gaan spelen !!

Succes Debs

mieke
7-8-2009
 Meld misbruik23-11-2009 14:43:47

wij zijn in augustus getrouwd en onze meisjes waren toen ook 1,5j en 3,5j; na de mis zijn zij meegegaan met mijn ouders om te rusten om savonds weer fris op het feest te zijn. rond 9u zijn de ouders van een klasgenootje van ons oudste hun komen halen en het was supergoed meegevallen. je geraakt er wel uit mieke

annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik24-11-2009 10:08:29

Hoi Annina,

Onze kindjes waren op onze burgerlijke trouw 2 en 4.
Die van 2 had wel nog een middagdutje nodig... maar bleek die dat overbodig door de drukte.
Wij hadden een babysit meegenomen die mijn vader rond 18u naar huis bracht met de kindjes.
Wel was dit de babysit die zij al kenden van andere oppasavonden.
Hou er rekening mee dat je jongste toch nog een dutje zal nodig hebben 's middags... en dat het geen kwaad kan als de kindjes op d'een of andere manier 's middags even thuis kunnen bekomen van al die drukte.
En 's avonds toch nog op een fijn uurtje naar huis kunnen gebracht worden.
(bij ons bleef de babysit slapen en mijn ouders thuis slapen, terwijl wij een romantische suite hadden, op zondagavond zagen wij dan elkaar terug)

Veel succes!!! en niet te veel zorgen maken, je zal zien, 't komt allemaal vanzelf wel in orde!!

Ellen
26-6-2010
 Meld misbruik25-11-2009 17:04:23

Hey Annina
Wij zitten met hetzelfde probleem. Wij hebben een dochtertje die dan 2 jaar en 3 maanden oud zal zijn op onze trouwdag. Wij hebben ook nog nooit een babysit genomen. Alleen mijn ouders babysitten en als wij eens weg moeten of gaan gaat ze steeds bij mijn ouders slapen,nog nergens anders gaan slapen. Ze gaat naar een creche, want ik hoor wel eens dat sommige onthaalmoeders ze dan op die dag wel eens willen bijhouden. Dat is dus bij ons ook geen optie. En een vreemde babysit, die ze nog nooit gezien heeft, vind ik ook maar niks. En heel de familie is dus op het feest. Maar naar het schijnt kunnen we haar te slapen leggen in een aanpalend zaaltje. Kunnen jullie dat ook niet bij jullie feestzaal? Ik denk dat wij het zo gaan doen en een babyfoon zetten en mijn ouders, schoonouders en zus enzo moeten dan maar geregeld eens gaan kijken.
groetjes ellen
26/06/2010

Annina
12-11-2010
 Meld misbruik25-11-2009 21:36:00

Dat zouden we kunnen doen.

Maar wat dan als het feest gedaan is? Wat doen jullie dan met jullie kindje?
Ik heb nl geen zin om bv om 4u naar huis te gaan, de kinderen in bed te krijgen en dan een peuter die om 7u gedaan heeft met slapen...

Bianca
12-6-2010
 Meld misbruik7-6-2010 13:41:46

Ik trouw zaterdag a.s. Mijn zoontje van 2 en zijn neefje van 3 zijn onze bruidsjongens. In eerste instantie wou ik ook graag de kindjes mee op het avondfeest, maar we hebben er uiteindelijk voor gekozen om dit niet te doen. De kindjes hebben er op die leeftijd niets aan! Na de mis en de familiefoto's (rond 16u) gaat mijn schoonzus met de kindjes naar huis. Om 17u komt er een babysit van de Gezinsbond, die zich de rest van de avond met de kindjes bezighoudt. Zij blijft er ook slapen. Op die manier hoeft niemand zich zorgen te maken over de kindjes en hoeft niemand het feest te verlaten om de kindjes weg te brengen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...