TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kathleen
24-7-2010
|
25-11-2009 21:37:24
Annina,
ik kan je niet helpen, alleen m'n medeleven betuigen. Je bent niet de eerste en nog spijtiger niet de laatste, vreemde reacties zijn van alle tijden. Op zicht moet je je maar verwarmen aan de reactie van je schoonvader, hij was wel héél blij! Hij's ten slotte diegene die 't dichtst bij jullie staat hé, z'n stiefmoeder heeft er sowieso al minder affiniteit mee. Misschien moet je dat in achterhoofd houden dat die mindere band tussen haar en uw aanstaande meespeelt. En jaloezie eveneens als ik je reactie zo lees.
|
|
Katrien
30-10-2010
|
25-11-2009 21:47:15
join the club...
heb ook zo'n stiefmoeder... echt niet leuk..
ik zou zeggen trek het je niet aan en doe lekker je ding. Je trouwt tenslotte maar 1 keer (laat ons hopen hé)
groetjes
|
|
Deborah
17-7-2010
|
25-11-2009 22:32:15
Meisje toch... Niets van aantrekken !!!
Toen mijn (toekomstige) schoonbroer meldde aan zijn ouders dat ze gingen trouwen was mijn toekomstige schoonvader zijn reactie "allez, ge moet geld hebben!"
Toen wij het vertelden kwamen we net van reis en mijn verloofde zei al grappend dat ik zonder juwelen vertrokken ben en met een ring ben teruggekomen... GEEN REACTIE!
Hebben een zaal gekozen en mijn schoonmoeder vind het niet zo'n goeie, terwijl het onze droomlocatie is, en zij MOET, elke keer we ze zien, vragen of we niet toch beter een andere zaal zouden zoeken!!!
Ook een hel dus... Heb er mij al veel in geërgerd en nu heb ik het eindelijk kunnen loslaten... Ik trek het mij niet meer aan, wij doen ons zin en het wordt onze dag!
Kop op, jij trouwt met de man die je graag ziet en je zal een droomdag beleven... En zoals ze zeggen, je neemt er de schoonfamilie bij, maar daar trek ik mij niets (meer) van aan, geloof mij, mijn schoonzus is nog een grotere hel en die is zelfs niet uitgenodigd !!!
Je hebt het niet zo erg als je denkt als je positief blijft denken en je concentreert op andere dingen komt alles goed!
Veel succes xxx Deborah
|
|
Sophie
22-5-2010
|
26-11-2009 7:29:50
Niets van aantrekken! Jaloerse reacties zullen er altijd zijn en jammer genoeg komen die van overal! Trek je op aan elkaar en de mensen die wel vol enthousiasme zijn voor jullie!!!
|
|
lesley
12-6-2010
|
26-11-2009 8:17:38
och ik zou zeggen probeer het je niet zo aan te trekken. wij zitten in dezelfde situatie. sinds mijn toekomstige schoonouders weten dat we gaan trouwen, spreken ze niet meer tegen ons, ze willen zelfs hun kleinkinderen niet meer zien. wij zijn volledig uit hun leven gebannen. awel nu moet ik zeggen dat ik daar zelf geen probleem mee heb want ik heb minder stress sinds die mensen niet meer in mijn leven zijn maar ik vind het wel erg voor mijn vriend en onze kinderen. ik hoop voor jou dat het snel opgelost geraakt
lesley 12/06/2010
|
|
Kirsten
|
26-11-2009 8:46:34
Inderdaad, helemaal niets van aabtrekken ook al weet ik zelf dat dat niet makkelijk is. Toen wij het gingen aankondigen, zijn we bewust eerst naar mijn schoonouders geweest omdat ik wist dat zij super blij voor ons gingen zijn. Pas 's avonds zijn we naar mijn ouders gegaan en dat was ook maar middelmatig: mijn vader zat in shock op zijn stoel en mijn moeder was vooral blij dat ze eindelijk de datum wist. Op een familiefeest (mijn familie) hebben we het dan aan iedereen aangekondigd en niemand reageerde! Iedereen ging gewoon door met zijn/haar gesprek. Nu krijgen we ook nog reacties zoals "wauw, wat een verrassing..." of van mijn ouders "tja, dat wordt 2 jaar geen vakantie voor ons" enz, enz.
Ik laat het gewoon voor wat het is en concentreer mij extra hard op het organiseren van onze dag en op het dromen over mijn jurk! :-)
|
|
Sofie
|
26-11-2009 9:42:14
Ja je vrienden kan je kiezen maar je familie jammer genoeg niet hé...
Zeker als er geld mee gemoeid is zijn sommige mensen soms echt gemeen. Bij ons valt het nog mee, mijn schoonouders hebben ook maar lauw gereageerd maar dat had vooral met het geld te maken, ik denk dat ze bang waren dat ze zouden moeten meebetalen want ze hebben het niet zo breed. en af en toe als ik over mijn "grootse" plannen praat zie ik hen denken "kan het niet allemaal wat kleiner" Maar zoals iedereen hier zeg: het is enkel en alleen jouw dag en die van je verloofde en daar kan niemand iets aan veranderen Probeer er toch super van te genietenç
Sofie
|
|
Edel
7-8-2010
|
26-11-2009 11:15:12
Hey,
Probeer je er niets van aan te trekken! Ze is duidelijk jaloers! Mijn toekomstige schoonmoeder is ook niet echt enthousiast en zaagt over onze gekozen datum, locaties,... maar mijn toekomstige schoonvader kijkt er wel naar uit!!! Hij heeft zelfs al laten weten dat zijne speech al klaar is! Geniet van de voorbereidingen en negeer haar gedrag!
Groetjes, Edel 07/08/2010
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
26-11-2009 11:35:09
hey Annina
Waarom sommige mensen elkaar het licht niet in de ogen gunnen is mij vaak een raadsel. Zeker als het om familie gaat. Mijn moeder was ook niet spetterend enthousiast over de verloving (te jong, nog maar 21... jadie jadie)waardoor dat extase gevoel direct de kop wordt ingedrukt. Niet plezant idd, maar ik ben mijn enthousiasme met andere mensen gaan delen. Vrienden vonden het zalig, mijn zus vond het zalig... Probeer je aan zo een mensen op te trekken. Wat betreft dat gemekker over hoe en wat en wanneer en zou je dat wel doen? Daar heb ik ook vaak mee te maken gehad en soms jaagt het je de muren op, maar de truc is: luisteren en achteraf negeren :-) Wat die kledij betreft: ik vind zoiets altijd delicaat. Ok je schoonmoeder wil enkel moeilijk doen, dat is ondertussen wel gebleken, maar ik versta algemeen wel dat de mensen het niet altijd makkelijk hebben met de voorgeschreven suitekledij. Elke mens is anders en de ene staat al wat beter met een kleed dan een ander. Wij hebben bewust geen suitevoorschriften genomen omdat iedereen zo anders is. Als je toch voorschriften wil, zal je moeten verstaan dat niet iedereen dat fantastisch vindt hé. In ieder geval, het is jouw dag en geniet ervan! Doe het zoals JIJ het wil, wees de prinses! De rest kan zijn bullshit steken waar hij/zij wil :-)
|
|
Véronique
31-7-2009
|
26-11-2009 13:19:18
Ook hier hetzelfde verhaal bij de schoonmoeder! De eerste reactie was: "Trouwen? Da's toch nie meer van dezen tijd? Moet dat allemaal? Gij weet zeker nie wat da kost (wij betaalden alles zelf, maar allee...)? Da's toch nen dag waar ge niets aan hebt, dat passeert allemaal zo vlug...". Op de dag zelf heb ik haar 's avonds nog gevraagd: "En, hebde nu niks aan deze dag gehad?" En ze moest toch toegeven dat het een schitterende dag was die ze niet wou missen. Dus... Niet opgeven! Alles komt wel goed!
Groetjes,
Véro
|
|
Annina
12-11-2010
|
26-11-2009 13:20:52
Hey allemaal
Bedankt voor de lieve woorden. Weet je, dit had een leuk moment kunnen zijn. Daarbij, dat had ze toch kunnen zien aankomen? We hebben twee kindjes samen...
Wat de leeftijd betreft, wij zijn 24, 25 als we zullen trouwen én hebben dan al kinderen. Dus dat vind ik ook dikke zever. daarover gelukkig geen reacties.
Weet je, toen we onze zwangerschappen aankondigden dan was ze wel enthousiast en nu het iets is van ons, dan doet ze zo...
En ivm de kleding. Oke dat je dat niet graag hebt of niet mee staat maar het is gewoon van niet willen he. Ze vind ook dat we het te groots aanpakken enzo én ze moet geen frank betalen aan ons huwelijk dus waar maakt zij zich druk om??
Ik kan mij er zo in opjagen he. Vanavond gaan we aan onze onthaalmoeder en tante van mijn verloofde het gaan melden. zij reageren hopelijk enthousiaster ;)
|
|
Stephanie
7-8-2010
|
26-11-2009 13:36:14
Bij ons was iedereen héél enthousiast, behalve mijn eigen ouders! Ze vonden het ook raar en niet meer van deze tijd, en gaven reacties als 'hadden we dit geweten, dan hadden we onze verbouwing en nieuwe keuken een paar jaar uitgesteld' en 'achja, dan gaan we dit jaar niet op vakantie he'... Helemaal niet leuk dus, maar het is ons feest en ze hoeven helemaal geen cent te betalen maar daar staan ze wel op!
Conclusie: het is bijna overal wel iets, zoals je hieronder ook nog leest, trek het je niet aan! Het is jullie dag!
Maar toch een knuf voor de koude douche die je wss kreeg!
Groetjes, Stephanie
|
|
Lieve
4-9-2010
|
26-11-2009 14:25:09
Niks van aantrekken. Bij ons waren de meeste reacties ook maar lauwtjes. Niemand reageerde slecht of negatief maar veel enthousiasme was er ook niet te bespeuren. We zijn al 13 jaar samen en hebben twee kindjes dus de meeste reacties waren zo van 'proficiat maar euh, waarom nu nog trouwen?'. Tja, omdat wij dat willen! Wij hebben eerst kindjes gekregen, toen een huis gekocht en nu de zware kosten eindelijk voorbij zijn, nu willen we trouwen. 't Is natuurlijk niet fijn als je enthousiasme niet gedeeld wordt, maar probeer het je toch niet teveel aan te trekken. Probeer je enthousiasme over de voorbereidingen te delen met vriendinnen die wel enthousiast zijn.
Lieve 04/09/10
|
|
Lien
16-2-2008
|
26-11-2009 15:28:37
Tja, je gunt blijkbaar zelf het zonlicht niet aan bepaalde personen... Mijn man is met mij getrouwd en voor hem was het een tweede huwelijk. Wij zijn supergelukkig samen, waarom vind jij an dat iemand geen twee keer zou mogen trouwen? Ik dacht dat vergissen menselijk was? Enfin, ik vind het alvast eerder 'pot verwijt de ketel'.
|
|
Annina
12-11-2010
|
26-11-2009 16:32:51
Hey Lien,
Moesten zij nu gaan trouwen, dan zou ik dat geweldig vinden voor hen he. Ik persoonlijk zou nooit twee keer trouwen, dus deze trouw is voor mij heel belangrijk omdat ik weet dat ik het maar één keer zal doen. Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt.
Ik gun hen zeker het zonlicht maar dat ze haar dan ineens gaat "haasten" om voor ons te zijn? Dat vind ik echt vreselijk om horen hoor! Ik vind wel dat er een verschil is tussen "jonge" mensen die trouwen, al dan niet met kindjes dan een ouder stel, ook al is het hetzelfde: trouwen. Allez, das mijn mening. Ik zou als iemand een verloving komt aankondigen, dat dan ook voor mijzelf houden. Zoals eerder gezegd: ik vind dat ze best jaloers mag zijn en ze heeft ook "het recht" om te trouwen maar ze moet dat toch niet op ons uitwerken dat mijn toekomstige schoonvader dat eigenlijk niet ziet zitten...(ook hij wil geen tweede huwelijk he)
|
|
ANNELIES
21-5-2010
|
26-11-2009 17:53:13
Ik begrijp je volledig, mijn eigen vader is totaal niet enthousiast, laat staan dat hij interesse toont. Hij vraagt nooit hoe het met de trouwplannen staat. Ik vind dit enorm frustrerend, hij gaat het onderwerp "trouwen" steevast uit de weg. Ik snap het echt nie, ik ben zijn enige dochter, kan hij nu eens nie een beetje blij voor me zijn? Trek het je nie te erg aan, het is jullie dag en geniet ervan met de mensen die er wel achter staan, da ga ik ook doen! Groetjes
|
|
Liesbeth
24-4-2010
|
26-11-2009 19:06:23
Hey,
Herkenbaar. Trek het je niet aan. Mijn schoonmoeder is ook zo'n speciaal geval. (zoals van veel bruidjes hier op het forum zeker ;). Bij aankondiging van je huwelijk ben je zelf zo gelukkig, dat je dan hun reactie eigenlijk totaal niet verwacht. Spijtig genoeg zijn veel mensen emotioneel niet volgroeid (jaloezie, dikwijls zonder reden). Of denken ze dat het hopen geld moet kosten om te trouwen. Terwijl je zelf kiest hoe duur je het maakt. Mijn ouders zijn wel dolgelukkig, dusja, trek je op aan iedereen die meedeelt in jouw geluk en aan ons medebruidjes ;) Mijn ma wou absoluut mee om samen het kleed te kiezen. Mijn schoonmoeder echter, biedt niet aan om mee te komen, dusja... Ze wil wel de gastenlijst samenstellen (mensen die ik dan nog nooit gezien heb van haar familie), maar dan ook niet meedelen in de kosten dusja, ze moet zich dan ook niet moeien hé. De reünie met mijn ouders om de trouw te regelen, was een ramp, dusja, ik vrees dat er geen nieuwe reünie komt. Spijtig, maja, gelukkig dat ze ver woont.
Groetjes,
Liesbeth
|
|
bride
5-6-2010
|
27-11-2009 12:45:50
niets van aantrekken! het is gelukkig niet met haar dat je moet trouwen. Ze zal wel bijdraaien hoor. Als de rest van de familie enthousiast is, zal ze weinig keuze hebben
|
|
bride
5-6-2010
|
27-11-2009 12:45:54
niets van aantrekken! het is gelukkig niet met haar dat je moet trouwen. Ze zal wel bijdraaien hoor. Als de rest van de familie enthousiast is, zal ze weinig keuze hebben
|
|
bride
5-6-2010
|
27-11-2009 12:46:00
|
|
s
1-6-2007
|
28-11-2009 13:01:21
Niks van aantrekken. Kom dat hier van je afschrijven. Veel kans dat ze gewoon jaloers is. Oor in, oor uit! Schoonvader is toch blij voor jullie? Trek je op aan dingen die je wil horen (schoonvader) en negeer wat je niet zint. (schoonmoeder dus)
(Enkel met dat van in het lang ben ik het eens. Zij heeft wel dingen te willen, vind ik. Ze mag toch nog haar eigen kledij kiezen? Maar met kledingvoorschriften heb ik het persoonlijk ook moeilijk. Niet dat je je niet kan proberen aan te passen, maar dat 'moeten' vind ik er vaak teveel aan.)
|
|
s
1-6-2007
|
28-11-2009 13:04:12
Oh, trouwens de reacties van mijn schoonouders waren ook niet echt verwarmend. Schoonvader: Goed zot! (bijna zijn letterlijke woorden) Schoonmoeder: trok haar wenkbrauwen op en zuchtte dan eens.
Daar zit je dan met twee happy in de zetel. :-( We zijn maar geforcerd blijven glimlachen. Op schoonvader heb ik iets geantwoord van: als je het zot vindt, waarom ben je dan zelf nog getrouwd. Misschien daarom dat schoonmoeder ook zuchtte. :-)
|
|
bart
12-6-2010
|
29-11-2009 12:23:24
Trouwen doe je inderdaad maar één keer. Geniet dan ook van die voorbereidingen en probeer zoveel mogelijk de negatieve reacties te vermijden. Het ligt natuurlijk moeilijk als je eigen ouders of schoonouders moeilijk reageren maar het is toch jullie keuze, jullie dag en jullie trouwfeest? Daar hebben zij toch niet veel over te zeggen als zij zo reageren?? En zeker als jullie dan al zelf alles betalen!
Persoonlijk lukt het bij ons wel allemaal goed. We lopen elkaars deur niet plat, maar ik ben mijn kleed samen met mama en schoonmoeder gaan kiezen, en zij zijn zelfs onderling al gaan shoppen voor suitekledij. Dat vind ik zelf perfect: het loopt vlotjes en zo wil ik het houden... aangezien het beiden mensen zijn die in ons als koppel geloven en blij zijn dat we trouwen, maar eveneens beiden denken 'het is jullie dag' regelen we dan ook alles zelf zonder al te veel inspraak. En dat is net hoe wij het wouden!
in ieder geval veel succes en denk erom : genieten staat boven die reacties!
Sarah 12/06/2010
|
|
Saskia
|
3-12-2009 15:58:05
Hoi,
ik ken je verhaal, maar bij mij was het mijn zus die belachelijk deed... Ik mocht niet in het lang trouwen omdat zij het niet gedaan had. Zij is op vrijdag de 13de getrouwd en vond het dus niet normaal dat ik in de zomer wou trouwen. Mijn trouwkleed was een vuilzak, mijn haar leek net alsof een vogel er zijn kakje had neergelegd, echt alles heb ik moeten aanhoren.
Ik zou zeggen, zet je oogkleppen op, doe je oordopjes in en negeer haar. Ze moet maar respecteren wat jij wil! Het is jouw dag en niet de hare! Maak haar dat kort maar stevig duidelijk. Ze zal snel zwijgen! Desnoods vraag je je schoonvader of hij met haar wilt praten.
Veel succes in elk geval...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|