Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk Bornem-Puurs-Hingene-...

4-12-2009 16:02:14
Aloha,

mij vraag richt zich specifiek aan inwoners van deze streek. Onze receptie en 't feest zou daar doorgaan, maar zelf zijn we eigenlijk niet van daar. M'n aanstaande en ik komen resp. van Barneveld (Nl.) en Halle (VL.-Br.).
We zijn actief kerkganger in 'n protestantse kerk hier in 't Antwerpse, maar nu blijkt dat 't toch moeilijk zou gaan om hier te trouwen. Eerder twijfelde ik al door het feit dat 't knal in centrum is, lastig qua parkeren (zeker 's zomers). Bovendien is 't eigenlijk te klein. Als we dan toch van kerk zouden moeten veranderen, zou'k liever naar 't Bornemse gaan, is handig met feestzaal. Ook in Antwerpse kan evt., maar dan blijft 't probleem. Ik dacht er over om 'n protestantse dienst te houden maar in 'n kerkgebouw van de RKK. In Halle kan het, maar ja, da's geen optie.
Kennen jullie een pastoor die daar misschien voor open staat en die niet zo kastjes-minded is en 't grotere geheel, de essentie centraal zet? (Dus ni zo katholiek versus protestants.)
Tel.nr./e-mail of websites van parochies die me kunnen helpen, allemaal is 't welkom.

Jullie mogen ze ook mailen naar trouw@annunaki.nl

Kathleen
24-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1370

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik4-12-2009 21:56:19

hoi

ik ben van bornem maar hoe de denkwijze van de priester hier is daar heb ik geen gedacht van. wij hebben enkel een kerkelijk huwelijk maar je kan mss eens contact met hem opnemen.
waar in bornem gaat je feest door? en op welke dag?

lesley
12/06/2010

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik5-12-2009 1:27:40

Hallo,

wij trouwen op 24/07/2010. 't Feest in Hof van Coolhem. 't Zou idd leuk zijn om contact op te kunnen nemen met 'n priester van daar maar weet niet goed hoe er aan te beginnen. Hoe doen jullie dat? Of kennen jullie allemaal jullie pastoor al uit 'n verleden/heden?

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik5-12-2009 11:43:18

Hoi Kathleen!

Wij trouwen in Hingene, in principe is dat dezelfde pastoor dan die van Bornem.
Wij hebben hem nog niet ontmoet (pas in januari), maar hij was ook de priester in de mis van een vriendin van mij eerder dit jaar.

Ik denk dat hij wel vrij open-minded is. Mijn vriendin haar echtgenoot vertelde me dat hij tegen de priester gezegd had dat hij eigenlijk meer ziet in het Boedhisme dan in het katholieke geloof, en daar stond hij echt helemaal voor open.

Zijn naam is Patrick Maervoet, je kan hem contacteren via de volgende website: http://www.parochiesbornem.be/

Veel succes!
(ons feest is trouwens ook in Het Hof Van Coolhem!)

Groetjes,

Sarah

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...