Terug naar overzicht
Wij hadden deze tekst:Bezinning als dank aan onze ouders door VéroniqueEr was eens een boom, een grote boom, die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zekere dag, kwam er een man, gewapend met een mes. De boom hield van schrik het ruisen in; maar er was geen ontkomen aan. De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug, en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht: "Welke tak is er nu aan de beurt?" Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van die tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: "Hoor je mij, herken je mij nog? Ik ben van jou, uit jouw hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied, maar jou vergeten doe ik niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou." Is niet té emotioneel om voor te lezen, maar heeft een prachtige boodschap!Groetjes,Véro
vind da ook een mooie tekst ma mijn zusje heeft die net gekozen
Ik heb ook een tekst op het internet gevonden.Mama en papa,vandaag verlaat ik het ouderlijk nest,'t was en blijft een thuis op zijn best.Al die jaren stonden jullie voor mij klaar,een woordje van dank in ruil daarvan is slechts een klein gebaar.Ik besef ook maar al te goed,dat niemand dit jullie zomaar nadoet.Door de jaren heen heb ik geleerd,wat goed is en andersom verkeerd.'t Was me allemaal zo vertrouwd,een sterke basis waar zich een verdere toekomst op bouwt.In de moeder-en vaderrol,hadden jullie meer dan de handen vol.Zolang jullie maar weten,dat ik al dat goeds nooit zal vergeten.Ik en T. gaan straks een eigen weg,en zoals ik nogmaals zeg,'t was goed in de ........straat,weet dat ook onze deur steeds voor jullie zal openstaan.VOnd het wel mooi, maar niet zelf geschrevenJoke