Momenteel zijn er 688 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelyn
18-9-2010
|
8-12-2009 15:17:30
Hallo,
leuke bestemmingen. Ben op beide plaatsen geweest. Waar in Mexico?
Mijn voorkeur is Bali. Het eiland is mooi, overzichtelijk en romantisch. (Behalve Kuta!!). En met een 15daagse rondreis daar zal je er beslist veel leuke plaatsen van zien. Plus je hebt zo ook de vrijheid om al deze leuke en gezellige restaurantjes vrij te kiezen als je er iets wil gaan eten, drinken, etc. ( het is er zéér goedkoop).
Zitten de Gili Islands ook in deze rondreis? Deze zijn zeer paradijselijk. Drie kleine eilandjes zonder gemotoriseerde voertuigen, vlakbij Lombok.
Mexico heeft natuurlijk ook veel te bieden. Maar persoonlijk ben ik niet zo aan all inclusive.
Wat je ook kiest, het wordt zeker leuk :-). Veel plezier!
|
|
Nathalie
17-7-2010
|
8-12-2009 15:52:22
Mexico zou dan Cancun zijn, en voor Bali, je zit telkens in één hotel, hotel is nog niet gekozen, maar waarschijnlijk in:Nusa Dua of Tanjung Benoa. En van daaruit vertrek je op excursie.
Nathalie 17/07/2010
|
|
monica
22-5-2010
|
8-12-2009 16:05:50
wij gaan in juli naar Mexico. Ook in een all inclusive hotel. ik vind dit persoonlijk wel leuker, romantischer, rustiger en luxueuzer vooor en honeymoon. wij gaan naar playa maya (in die buurt toch) om daar ook uitstappen te maken naar cancun, cozumel, chichen itza...
onze reisagent zei: kies voor je honeymoon voor mexico of bali..dat zijn de twee mooiste vond hij, (waar ook nog iets te beleven valt, want ik kan me voorstellen dat sri lanka, mauritius, maeldiven en seychellen ook waaaaaaaw zijn, maar heel duur en weinig cultuur)
ik denk dat je zowiezo iets leuks zal meemaken!
|
|
Laura
11-7-2009
|
8-12-2009 16:18:19
Hey
Wel grappig: ik ben dit jaar op huwelijksreis geweest naar Mexico (ook all-in in Playa Maya) en mijn zus is vorige maand op huwelijksreis naar bali geweest met een tussenstop in Dubai.
Mij lijkt Mexico wel romantisch als je echt van strandvakantie en wat avontuur houdt. Maar moest Bali ons niet zo duur zijn uitgekomen waren we wrsl daar ene geweest (of Thailand). Die hotels das wel nog iets exclusiever he, al die rust dat daar uitstraalt en de super service! Mijn zus had ook een rondreis en elke keer een ander hotelleke, allemaal prachtig en hun laatste hotel was met privé-zwembadje, echt suuuuperromantisch! Is ook meer een iets culturele reis.
Ik zou echt jullie overwegingen maken: puur relaxen of rondreis en iets van de wereld zien - all-in hotel of van die romantische hotellekes met hemelbed enz -...
Ik heb een fantastische reis gehad maar Bali wil ik mss ook nog wel eens zien.
Succes!
Groetjes, Laura
|
|
Nathalie
17-7-2010
|
8-12-2009 16:24:21
Wel Bali is ook geen echte 15daagse (12 nachten)rondreis. Het is eigenlijk een strandvakantie, gecombineerd met twee hele dag uitstappen en drie halve dagen. Dus je hebt de combinatie.
|
|
sarah
17-5-2008
|
8-12-2009 16:26:13
BALI!!!!
wij zijn getrouwd in de royal pita maha in ubud en daarna zijn we naar de samaya in seminyak gegaan
echt een ongekende luxe en verwennerij!
moet je toch zeker in je leven geweest zijn
|
|
Evelyn
18-9-2010
|
8-12-2009 17:21:22
In Cancun was ik ook. In beide streken met de rugzak, dus ik kan niet spreken over de luxe hotels enzo.
Het is moeilijk om hier advies te geven. Je kunt echt niet verkeerd kiezen :-)). Beide gebieden hebben hun charme en voordelen.
Als ik voor mijn huwelijksreis moest kiezen tussen Bali of Cancun, gaat mijn voorkeur naar Bali. (ik denk ook aan de massages op het strand of het rondtoeren op een brommertje tussen de rijstvelden).
|
|
ellen
4-7-2009
|
9-12-2009 10:20:41
hey,
ik zou zeker naar mexico gaan en zo vanuit je hotel uitstappen maken...
mijn man en ik zijn in september dit jaar ook naar bali gegaan toen we java en lombok aandeden en voor ons was het een verschrikkelijke teleurstelling...
op cultureelgebied is alles 'piepklein', wij vonden het overal zeer toeristisch (en dan zijn we nog niet naar kuta,...) gegaan. Ubud is wel leuk (leuke restaurantjes en spa's, toffe musea, dansvoorstellingen,... ) maar op enkele dagen heb je het dan ook gezien...
bali is ook zeer klein en je bent er op enkele dagen wel rond. thangt natuurlijk af van je verwachtingen he. vorig jaar waren we in thailand voor 5 weken en mijn man en ik hebben waarschijnlijk teveel het vergelijk gemaakt en te hoge verwachtingen gehad van bali.
het lijkt hier echt wel anti-reclame, maar zelfs als ze mij de reis gratis zouden geven, nooit zien ze mij nog op bali... Moest je toch gaan zijn er enkele mooie dingen te zien en mag je gerust contact opnemen voor meer info.
groetjes ellen
|
|
lotje
30-5-2009
|
9-12-2009 14:38:14
Wij zijn op huwelijksreis naar Bali geweest en zou het zo opnieuw doen!
Ook 16 dagen. Bij ons wel een rondreis en om de 2 nachten ander hotel, maar uiteindelijk komt dat ver op hetzelfde neer é. Wij hadden 3 dagen relax, 8 dagen rondreis (met af en toe nog es halve dag relax erin) en dan opnieuw 3 dagen relax. Kamer en ontbijt is de ideale keuze want Bali is qua eten en drinken spotgoedkoop en lekker. Laatste 3 dagen hadden wij vol pension en ook al was het lekker en gemakkelijk, 't zal ons ook heel wat geld gekost hebben.
Qua 'te doen'-dingen op Bali vind ik dat je daar de ideale mix hebt van cultuur, natuur, folklore en de charme van de plaatselijke bevolking is ongelooflijk. Kuta zou ik ook vermijden, alhoewel we er één avond naartoe geweest zijn omdat we het toch es met eigen ogen wilden zien en ben wel blij dat we die ene avond geweest zijn, maar zou er nooit verblijven.
In Sanur is er een hotelletje met Belgische eigenaars. Mensen zijn er jaren geleden naartoe getrokken omdat ze verliefd geworden waren op het eiland. Supervriendelijk (al wat oudere) mensen met een klein, maar prachtig, exclusief en charmant hotel. Die mensen zijn ook bewonderenswaardig want wat zij daar doen voor de plaatselijke bevolking is heel mooi. Onze gids was nederlandstalig wat ook een aanrader is en een chauffeur boeken voor je uitstappen is zéker aan te raden. Bali is wel beetje doolhof om zonder chauffeur te doen (geen/weinig verkeersregels, geen/weinig wegaanduidingen).
Zou nog bladzijden vol kunnen schrijven, maar daarvoor is er geen tijd, geen plaats en zou het voor jullie waarschijnlijk tegensteken. Maar intussen is het wel duidelijk dat ik voor Bali zou kiezen!
|
|
lotje
30-5-2009
|
9-12-2009 14:39:33
oh ja, moest het je interesseren. Het hotelletje in Sanur met Belgische eigenaars heet Tamukami hotel.
|
|
Evelyn
18-9-2010
|
9-12-2009 15:38:12
Hallo,
nog een toevoeging ... ik begijp Ellen haar mening, zeker als ze met Thailand vergelijkt.
Bali heeft inderdaad zeer toeristische plaatsen zoals Ubud en Kuta & omgeving. Persoonlijk ben ik daar ook geen fan van (alhoewel Ubud nu wel ok is). Maar bvb. Lovina, Danau Batar of Tirtagangga zijn alle zeer zeer mooi en toen ik er was (2006) was ik er bijna alleen (en nog een paar "verdwaalde toeristen" misschien)! Om te verblijven vond ik het daar telkens zeer aangenaam en zou er met veel plezier naar terug gaan want je kan er echt volop genieten van de prachtige natuur, de rust en van elkaar. Ik heb nooit echt begrepen waarom alle toeristen op die paar plaatsjes van het eiland blijven hangen. Waarschijnlijk omdat het aanbod aan hotels/restaurants/winkeltjes/activiteiten op deze plaatsen veel groter is, maar het "nadeel" is dat je er dus samenzit met vele anderen. Hoe "erg" je dit vindt moet je zelf beslissen. Sommige mensen zullen de plekjes die ik hierboven vernoem niet bevallen, aangezien het aanbod aan "entertainment" een stuk minder is.
Bali op cultureel vlak kan je inderdaad niet met pakweg bvb.Thaïland of Cambodja gaan vergelijken. Die laatste 2 hebben veel meer en veel grootsere tempels. Bali is inderdaad cultureel kleinschaliger, maar heeft toch schattige tempeltjes en plekjes.
Maar aangezien de keuze tussen Cancun en Bali gaat, vertel ik verder hierover.
Ik weet niet of Ellen in Cancun was om Bali daarmee te kunnen vergelijken. Want Cancun is ook zeer toeristisch. In de buurt van Cancun heb je Chichen Itza, een culturele topper. Of Tulum, met een tempel prachtig gelegen aan zee. De stranden zijn zeer mooi (weliswaar toeritisch) (zoals aan Tulum) maar behalve dat heeft de natuur in de provincie yucatan bijna niets te bieden. Maar ik kan Cancun ook moeilijk objectief beoordelen want ik heb ook de neiging te vergelijken met andere plaatsen in Mexico (bvb. Chiapas) die mij beter bevielen.
Ja, het is niet simpel te kiezen. Bij vragen laat maar horen. Veel succes!
|
|
Evelyn
18-9-2010
|
|
|
Nathalie
17-7-2010
|
9-12-2009 16:18:39
Dank jullie allemaal! Jullie helpen me enorm bij de keuze. Heb meer en meer een voorkeur voor Bali. De vakantie die we dan zouden nemen noemt 'Shoking Bali' en biedt eigenlijk een heel mooie prijs. Dus, tja, binnenkort zullen we eens moeten beslissen.
Nathalie
|
|
stephanie
4-9-2010
|
9-12-2009 21:27:14
Hoi Nathalie,
Zou je mij mss wat meer info kunnen doormailen over die promo? Hoeveel het is, waar je komt, waar je het gaat vastleggen? Zou geweldig zijn! Bedankt!
wijtrouwenin2010@live.be
|
|
sarah
17-5-2008
|
9-12-2009 21:36:48
ik heb toch ook al veel reizen gedaan, waaronder ook thailand al 3x... en toch: nergens is de sfeer zo sereen, de service zo goed, de hotels zo mooi als op bali!
buiten in kuta had ik nergens last van 'drukte'
volgens mij is cancun toch ook wel heel toeristisch
|
|
luc
|
|
|
|
|
|
|