TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lindsay
28-8-2010
|
14-12-2009 8:17:08
Je bent niet alleen. Bij mij is het ook erg moeilijk hoor. Ik had mijn getuige al gevraagd, maar deze heeft mij nu nogal fel beledigd en nu ben ik niet meer zeker of ik deze naast mij wil hebben staan op ons huwelijk. Ik heb twee zussen, maar ik wil niet kiezen tussen hen dus dat gaat ook niet. Ik ben dus ook nog aan het twijfelen.
Veel sterkte en succes in elk geval
|
|
debby
23-10-2010
|
14-12-2009 9:29:10
Hey
ken u probleem ! Wij nemen elk 2 getuigen iemand die we als heel ons leven kennen en iemand waarmee we nu een goede band hebben...Nu bij dat laatste wringt het schoentje....ik had op het moment dat ik het haar gevraagd heb een zeer goede band maar sindsdien heeft die band enorme deuken gekregen....Ik vind da ik ni op mijn beslissing kan terug komen....heb haar gevraagd dus moet het maar ....Al voel ik me er helemaal ni goed bij :-((
X Debs
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
14-12-2009 11:45:51
Heyz,
niet 100% hetzelfde, maar ook ik geraak er niet aan uit welke getuige ik moet kiezen. Feit is dat ik 2 kandidaten hebben, beiden zouden zich ook vereerd voelen, maar ik heb ook met beiden 'n erg goede band, al hele tijd, nu nog steeds, dus daar wringt het niet. Maar voor burgerlijk kan je maar één getuige hebben en bij protestantse huwelijksvoltrekkingen komen daar geen getuiges aan te pas. De ene verwacht 't iets meer als de andere, maar 't is net die andere die iets meer m'n voorkeur draagt, omdat die ook veel beter overeenkomt met m'n aanstaande. (Niet dat het bij de andere 'n slechte verstandhouding is met m'n aanstaande, maar 't is niet 'n fameuse klik zoals bij diegen die voorkeur draagt.) Toch wil ik niemand kwetsen en dat moet nochtans gebeuren, daarom blijf ik uitstellen...
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
14-12-2009 11:45:53
Heyz,
niet 100% hetzelfde, maar ook ik geraak er niet aan uit welke getuige ik moet kiezen. Feit is dat ik 2 kandidaten hebben, beiden zouden zich ook vereerd voelen, maar ik heb ook met beiden 'n erg goede band, al hele tijd, nu nog steeds, dus daar wringt het niet. Maar voor burgerlijk kan je maar één getuige hebben en bij protestantse huwelijksvoltrekkingen komen daar geen getuiges aan te pas. De ene verwacht 't iets meer als de andere, maar 't is net die andere die iets meer m'n voorkeur draagt, omdat die ook veel beter overeenkomt met m'n aanstaande. (Niet dat het bij de andere 'n slechte verstandhouding is met m'n aanstaande, maar 't is niet 'n fameuse klik zoals bij diegen die voorkeur draagt.) Toch wil ik niemand kwetsen en dat moet nochtans gebeuren, daarom blijf ik uitstellen...
|
|
Lieve
26-6-2010
|
14-12-2009 19:05:09
Had dat probleem ook. Ik trouw ook protestants, dus mocht er maar 1 kiezen... en had er 2 in gedachten, waarvan ik een al gevraagd had! Heel dom! Maar achteraf bezien ben ik blij met hoe het gegaan is. Mijn getuige is heel verrast dat ik haar gevraagd heb, en ik ben zelf ook heel blij met haar als getuige... en sindsdien is onze band alleen maar beter geworden.. :-) Dat kan dus ook!
Succes in je keuze! Kan je je moeder niet vragen ofzo?
|
|
Edel
7-8-2010
|
16-12-2009 0:05:55
Hey,
Ik heb twee getuigen gekozen waar ik een heel goede band mee heb! Zij staan mij ook altijd bij met raad en daad met alles in mijn leven! Hebben ons al door moeilijke momenten gesteund en beide hebben ook een fijne band met mijn verloofe. Dit geldt ook voor zijn getuigen! Gewoon je gevoel volgen!
Groetjes, Edel 07/08/2010
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
21-12-2009 15:01:24
hey Patroeska
Een getuige kiezen is idd niet simpel. Ik heb er ook lang over nagedacht! Ik had geen uitgesproken beste vriendin aan wie ik het kon vragen. Mijn zus was nog minderjarig en ik had geen zin in twee verschillende getuigen (voor de wet moet je nl min 18j zijn). Mijn man en ik hadden van in het begin het gevoel dat het twee vrienden moesten zijn. Ik ben vanaf mijn 14de enorm opgevangen door de vriendengroep. Doordat ik een twee jaar oudere broer heb die mijn ouders zorgenkind is, ben ik altijd in zijn schaduw opgegroeid en heb ik overal nogal mijn plan moeten trekken. Die vriendengroep heeft mij heel erg geleid. Maar die bestond vooral uit mannen. En ik had toch ergens het romantische idee dat een vrouw mijn getuige moest zijn, maar om dan iemand te nemen die emotioneel niet zoveel betekent? Daar had ik ook weer geen zin in... uiteindelijk hebben we dan toch de knoop doorgehakt en onze twee beste vrienden gevraagd. Je volgt best gewoon je hart en dan nog kan je 'bedrogen' uitkomen hé. Die gast die mijn getuige was, trouwt in maart en hoewel hij mij gezegd had dat ik zijn getuige mocht zijn, is dat uiteindelijk niet het geval. Daardoor heb ik maanden spijt gehad van mijn keuze, maar achteraf gezien was het toch wel de juist beslissing. Niemand kan je garanderen dat je getuige je beste vriend blijft, maar je moet je gewoon herinneren waarom je die persoon op dat moment de geschikte persoon vond. Veel succes met de keuze!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|