Nu Online
Momenteel zijn er 154 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Avondfeest / dansfeest

15-11-2005 17:20:11
Hallo iedereen,

wij zijn van plan een receptie te houden voor zo'n 90 mensen en daarna een avondfeest met ong. 50 man. Voor het dessert en dansfeest wou ik graag mijn collega's (30 pers.) uitnodigen, dit om meer ambiance te hebben. Ik vrees dat anders ons dansfeest te klein gaat worden.

Nu ik er echter over nadenk, vraag ik me af hoe dit dan praktisch in zijn werk gaat. Ons avondfeest begint rond 19u. Ik had gedacht van de collega's rond 21u30 (net voor het dessert en de openingsdans) te vragen. Maar stel nu dat iedereen nog aan het eten is (het wordt buffet). Toch niet tof dat er dan al volk bij komt. En hoe zit het dan met de verwelkoming? Ik heb schrik dat het een beetje een slordige boel gaat worden...

Heeft hier iemand ervaring mee?

Bedankt en groetjes!

Lindsay
6-5-2006
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 458

Ann
8-8-2008
 Meld misbruik15-11-2005 17:50:14

Lindsay,

Als je zoveel collega's hebt, zou ik deze niet op het avondfeest uitnodigen: zowel voor de extra kosten als het gedoe als ze erbij komen. vaak worden collega's gewoon op het werk getrakteerd met een drink en wat kleine hapjes (tijdens een werkdag, over de middag of dergelijke), dan hoef je ze niet te betrekken bij je feest zelf.
Ik denk dat het anders - zoals je zelf zegt - een beetje een slordige boel gaat worden.
Ann

sofie
18-2-2006
 Meld misbruik15-11-2005 18:06:17

Hoi Lindsay,

LIjkt me perfect mogelijk hoor! Wij vragen niet onze collega's voor dessert, maar wel enkele vrienden die wel er graag bij hebben, maar niet zoveel meer zien. Het was voor ons financieel spijtig genoeg niet haalbaar om iedereen op het avondfeest te hebben, dus hebben we een 40-tal mensen laten komen voor het "dansfeest" desserten en avondbuffet inbegrepen. Dit spaart ons toch een groot pak uit... Praktisch gezien worden de laatkomers om 22U verwacht. Onze feestzaal voorziet voor hen nog een apart aperitiefke en zorgen ervoor dat die mensen dan samen naar de rest van het volk wordt gebracht. WIj zien hen pas in de zaal zelf, na hun aperitief. De feestzaal verzekert ons dat om 22u de hoofdschotel is afgerond (wij hebben ook buffetvorm). Dus ik denk dat het helemaal geen chaos zal worden, liever zo dan dat de anderen er niet kunnen b ijzijn!

groetjes en veel succes sofie!

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik15-11-2005 20:07:24

We gaan de collega's sowieso vragen. De collega's van mijn vriend op de receptie. En die van mij waren we dus van plan bij het dessert. Zoals Sofie het zegt, lijkt het me wel leuk.
Ik denk dat de collega's anders serieus op hun tenen getrapt zouden zijn. Er zijn er zelfs die er al van overtuigd zijn dat ze op het diner mogen komen! Die zal ik echter moeten teleurstellen...

Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik16-11-2005 9:37:27

Ik denk dat het ergewoon vanaf hangt in wat voor bedrijf je werkt en hoe de sfeer onder de collega's is.

Ik werk op een bedrijfje met 5 collega's en 2 bazen; Ik ndoig deze allemaal uit op het dansfeest (de kindjes van een van mijn collega zijn trouwens de bruidskindjes)

Mijn vriend z'n werk; collega's waar we het beste mee opschieten komen anar dansfeest , de overige naar de receptie (er zijn er de laatste tijd zoveel bijgkomen dat het onmogelijk is om iedereen 's avonds te vragen ... en aangezien je die dan toch niet zo goed kent is receptie waarschijnlijk veel beter!)

Katleen
21-7-2006
 Meld misbruik16-11-2005 10:08:16

Hey Lindsay,

Wij hebben ons feest ook een beetje opgedeeld, al zijn de aantallen wel een beetje verschillend.

We hebben eerst om +/- 16u een receptie voor zo'n 150 pers. (kennissen en zakenrelaties van de ouders) Om 19u is er dan een diner voor zo'n 60 pers. (familie en beste vrienden) en daarna rond 22 u komen er nog zo'n 120 pers. extra voor een dessertenbuffet en dansfeest (collega's, vrienden, buren, neven en nichten,...)

In de zaal waar wij ons feest houden, hebben ze ons wel aangeraden om geen buffet te nemen voor het diner, omdat dat in de eerste plaats kan uitlopen en in de tweede plaats zonde is dat ze dat moeten afruimen van zodra de bijkomers komen (kwestie van geen half opgegeten buffet te presenteren, plus ja, je betaalt voor die bijkomers enkel dessert...)

Die bijkomers worden met een aperitief verwelkomt en sluiten nadien aan voor het dessert. Ik ben er zeker van dat dit best vlot zal verlopen.

Ik vind ook echt dat je die collega's idd best voor het dansfeest uitnodigd ipv voor de receptie, want om een beetje sfeer te creëren heb je toch wel een volk nodig hé.

Maak je maar niet te druk, komt best in orde!

Katleen
21/07/2006

Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik16-11-2005 10:32:20

ik mocht ook ooit eens enkel naar het dessertenbuffet.
Weet je wat voor een gevoel je de mensen geeft: dat ze inderdaad enkel mogen komen om de boel op te vullen.
Laatst mocht een collega ook enkel naar het dessertenbuffet en het dansfeest, en hij had net dezelfde reactie als mij.

Sowieso, met mensen later uit te nodigen krijg je een warboel. een goede oplossing daarvoor is: de mensen dus niet in het midden van de zaal zetten, maar wat opzij: weer zal je negatieve reactie krijgen.

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik16-11-2005 10:42:51

Hey

Bij ons komen er misschien ook nog een boel mensen bij vlak voor het dessert. Mijn papa zit een beetje in de politiek en vermits wij trouwen 3 weken voor de verkiezingen is hij zo'n beetje verplicht om al de mensen die op de lijst staan te vragen (dus 20 + partner). Wij houden een receptie op het marktplein van ons dorp (in eigen beheer), vermits mijn ouders zoveel mensen kennen en we hen niet allemaal op het feest kunnen vragen. Maar ik wil die politiekers niet op de receptie, anders maken ze daar gewoon een verkiezingscampagne van (er zijn ook veel mensen uit ons dorp uitgenodigd op de receptie, buren, cliënten van mijn papa,...) En op het feest is dat weer teveel man, dus misschien vanaf de dessert, en hopelijk vergeten ze de verkiezingen voor 1 avond!

Je moet dit wel bespreken met je feestzaal, zij zijn dit gewend en zullen zoals sofie al zei, er el voor zorgen dat die mensen gepast ontvangen worden.

Groetjes

Vicky
09.09.06

Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik16-11-2005 12:14:59

Hallo,

Wij zijn deze zomer ook enkel naar een dessertbuffet geweest en tis inderdaad zoals vanessa zegt een gevoel van erin gesmeten te worden, de sfeer is anders voor diegene die er al van int begin zijn. Maar als je het toch wil doen dan worden die mensen in een aparte zaal verwelkomt door jullie meestal vanaf 22u met een drankje en een hapje (dus zoals een receptie) en daarna sluiten ze gewoon aan met het dessertbuffet. Is helemaal geen slordige boel hoor kwestie van organiseren, maar uitbaters van de feestzaal hebben daar ervaring mee dus ik zie geen enkel probleem hoor

veel succes

groetjes
sofie
15 07 2006

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik17-11-2005 10:41:29

Hoi Lindsay,

Ook wij zijn van plan om mijn collega's bij het dessertbuffet uit te nodigen! Nu moet enkel de feestzaal daar mee akkoord zijn!
Wij hebben ook een 80-tal mensen voor de receptie, 110 mensen voor het avondfeest en dan zouden er nog een 30-tal bijkomen bij het dessertbuffet!
Ook wij moeten een groot deel van ons huwelijk zelf bekostigen en als dan nog eens 22 man bij het avondfeest komt dan komt dit ons wel heel duur uit! Waarom dan niet zo oplossen! Het word meer en meer gedaan! En dat je dan het gevoel krijgt van erin gesmeten te worden, dat kan ik begrijpen maar dat ze gaan denken dat het enkel is om de boel op te vullen, dat zou ik toch jammer vinden! Want uiteindelijk wil je hen er gewoon bij! Dat heeft niets te maken om wat extra volk te hebben ofzo, vind ik é!
Ik heb het mijn collega's al verteld dat het zo zal zijn en iedereen heeft er alle begrip voor!
Het is in de meeste feestzalen zo dat tussen 22u en 23u die mensen toekomen, dit hangt af van hoe het diner van het avondfeest in elkaar zit hé! Hoeveel gangen, is het buffetvorm? Ik zou me daar niet al te veel zorgen in maken maar de feestzaal erop vertrouwen want uiteindelijk doen zij dat bijna elke week!

Veel succes

Gtrz Debra
(11/08/06)

Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik17-11-2005 12:21:51

Allicht gaan uw collega's niet in uw gezicht zeggen dat ze er geen begrip voor hebben. dat zullen ze wel achter je rug doen, als het zo is.

Ieder zijn keuze, wij hebben ook onze trouw zelf moeten bekostigen, daarom hebben wij een keuze gemaakt: welke collega's wel, en welke niet voor het avondfeest. je kan niet iedereen uitnodigen.

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik17-11-2005 12:55:59

Ik werk in een bedrijf met 650 mensen, dus heb ik al een serieuze selectie moeten maken, door enkel de naaste collega's (15 met partner) uit te nodigen!

Probleem is ook dat mijn vriend en ik er dan nog eens ieder een ander gedacht over hebben...

Best eens bespreken met de feestzaal, wat hun ervaringen hiermee zijn.

Bedankt voor de reacties!

Ingrid
21-5-2005
 Meld misbruik17-11-2005 13:35:43

Hey Lindsay,

Wij hadden wel geen buffet, maar een diner en we hadden ook wat schrik dat het zo zou gaan, maar we hadden ruim op tijd gedaan, hoor. Er was zelfs een collega die er veel te vroeg was, maar we zijn ze gaan verwelkomen en hebben ze naar hun tafel gebracht, zonder enig probleem. Daarbij, als het dessert begint zal misschien nog niet iedereen er zijn... Met de verwelkoming moet je niet inzitten, de mensen van de zaal zullen je wel verwittigen als er iemand aangekomen is.

Wel een vraagje: blijft je buffet staan tot in de nacht? Want voor de mensen die erbij komen voor het avondfeest is dat misschien wel een raar zicht...

Liefs,
Ingrid

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik17-11-2005 21:45:19

Ons buffet wordt opgesteld in een zaaltje naast de feestzaal, dus is niet direct zichtbaar. Het is de bedoeling dat het rond 12u opnieuw wordt opengesteld voor iedereen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...