Terug naar overzicht
Zelf geven wij ook geen klassiek avondfeest, maar een trouwfuif-achtige. Iedereen die naar de receptie komt, blijft ineens tot in de vroege uurtjes. We hebben gekozen voor een walking dinner formule, waarbij de 'walking' zich beperkt tot het rondlopen tussen de verschillende standjes verspreid over de zaal. Om te eten mogen ze gaan zitten ;) Dit omdat er altijd mensen bij zijn die toch eens moeten gaan zitten, ikzelf bijvoorbeeld!Succes!
jouw zin doen geert!onze ouders financieren een stuk mee in de trouwdag en mogen hier en daar inzeg hebben en een pak vrienden uitnodigen, maar de dag zal volledig onze goesting zijn :-)Maar het is niet altijd gemakkelijk om je hieraan te goeden als je ouders zeggen, maar wij zien dat niet zitten of dergelijkeWij zeggen dan altijd: hallo, onze trouw! :-)en dit werkt meestal welgroeteneva
Hey Wij trouwen ook in oktoberEn gaan ook ni voor zitplaatsen ! Hebben een walking diner met staantafels en een kleine hoeveelheid zittafels voor de 'oudere' generatieEr worden ook geen vaste plaatsen gezet aan tafelIs één grote ere-tafel voor ons + getuigeOuders gaan gewoon bij vrienden en of familie zittenX DebsPs wanneer trouwen jullie juistWij 23.10.2010
@debby: Wij trouwen op 02/10/2010.Dat van die ere-tafel is ook een goed idee :)
Nog veel plezier met de voorbereidingen !En leuk om nog mensen te weten die in oktober trouwen ;-)debs
Wij geven ook een dansfeest zonder echt eten. Maar wij voorzien wel voor iedereen zitplaatsen. Het plan is om gewoon frietjes te bakken. En ik vind het persoonlijk maar niks als iedereen dan rond zo'n staantafeltje staat geplakt om toch maar iets te hebben om zijn eten op te leggen. Wij gaan wel niet iedereen vaste plaatsen geven. Bedoeling is dat het informeel blijft.
Bij ons stelde de zaal voor om het gewoon lopend te houden (BBQ), maar ik wil zelf graa zitplaatsen. Alleen al omdat de familie van mijn vriend (ooms en tantes) allemaal richting de bejaardheid lopen... ;-) Maar doe gewoon je zin! Evt kan je altijd wat zitplaatsen voorzien voor de ouden van dagen, en het wijst zich dan vanzelf wel denk ik! Succes!
Hallo,Ook wij geven geen diner tijdens ons feest. We nodigen 190 gasten uit. We zorgen voor ongeveer 90 zitplaatsen, omdat er al wat tantes en nonkels iets ouder zijn. Voor de rest voorzien we statafels. Onze traiteur maakt een 10-tal hapjes (warm en koud). Vanaf 1u00 wordt er een broodjesbuffet opgezet.Succes!!
Hey,ik wil hier gewoon even reageren als gast met ondervinding, niet om iets/iemand te bekritiseren.De schoonfamilie heeft er wss iets tegen dat ze rechtstaand moet eten. Ik zeg altijd :doe het zelf eens thuis, met 6 aan een kleine bartafel eten zonder stoel. Doe alles waar je kan op zitten weg die avond en blijf zo een paar uren onafgebroken staan, de dames op schoenen met hakken èn een handtas die ze nergens kwijt kunnen. Kijk gewoon hoe lang je het volhoudt zonder te zoeken naar iets om op te zitten. Probeer je dan voor te stellen dat je wat gaat dansen (rock, disco,...). Je gaat terug van de dansvloer af en je wil gewoon een STOEL om uit te rusten. Maar aangezien er meer gasten dan stoelen zijn, kàn je niet gaan zitten en dat is echt verschrikkelijk.Gevolg : 1/3 van de mensen stapte op nog voor de openingsdans ! En dan is het bruidspaar verbaasd omdat je 'al' weggaat ! Eén van de koppels dat samen met ons vertrok op zo'n rechtstaand feest, zei vlakaf tegen de bruid : Ga daar maar eens gaan staan, 3 u aan een stuk zonder efkes te kunnen zitten. Als er zelfs geen stoel af kan, gaan wij nu wel in onze zetel gaan zitten ! Excuseer ons maar wij zijn kei moe ! En misschien hebben mensen in je schoonfamilie dit zelf al meegemaakt of gehoord van anderen en willen ze niet dat dit bij hen gebeurt. Dat jullie hapjes willen geven ipv een traditioneel diner houden, daar is helemaal niks op tegen, ik denk niet dat de schoonfamilie dààr iets tegen heeft. Maar geef aub élke gast zijn stoel !
hey, ikzelf zou zeker jullie eigen goesting doen... maar wissel een hoekje hoge partytafels af met een hoekje gewone tafels met stoelen. Niet iedereen wil voortdurend dansen enzo, soms ook gewoon praatje maken met anderen en genieten van de sfeer...Ook oudere mensen enzo. Tis ook niet evident om ganse tijd recht te staan. Hou zeker jullie concept maar voorzie voldoende zitplekken. Desnoods ook een lounge ruimte in de ruimte. Waar er zetels ofzo staan :-) lekker informeel groetjes ellen
Hey,Wij doen ook een trouwfuif met hapjes en drankjes in plaats van een diner voor iedereen. Onze zaal bestaat uit 2 stukken waarvan 1 word ingericht als danszaal en de andere als zitruimte met tafels en stoelen. Zo kan je toch even zitten en rustig iets drinken zonder in het 'lawaai' te zitten. Ik zou toch zeker een aantal tafels met stoelen voorzien zodat er toch een ruimte is om even te zitten en te praten :-)
hallo!wij trouwen ook in oktober en geven ook een huwelijksparty zonder diner. Er zal een combinatie van zit- en statafels voorzien worden. Aangezien we een feestje bouwen, is het de bedoeling dat de gasten gaan dansen en slechts af en toe eens uitrusten op een stoel. Behalve enkele hapjes serveren wij geen eten, hier heb je toch geen stoel voor nodig?! Wij nodigen 's avonds wel vooral jongere mensen uit.
Hey allemaal, bedankt voor de reacties.We zijn er nog niet 100% aan uit. Maar het ziet er wel naar uit dat we toch onze zin gaan doen :)Wij gaan kijken om 's middags met 50 man een menutje te eten en 's avonds een feest met ofwel een pastabuffet ofwel een frietenkraam :D
hallo allemaalwij trouwen op 1/07/2016iemand een idee op ons avondfeest zijn het allemaal jonge mensen maar ik wil geen klassiek avond feest wil het beetje speels en modern aanpakken met dj maar dat er toch iets is om te eten we zijn ongeveer met 35 personen maar ben dan bang wat de mensen gaan zeggen dat er geen diner is later is er wel een bruidstaart IEMAND EEN IDEEgrtjs
hallo allemaal
wij trouwen op 1/07/2016
iemand een idee op ons avondfeest zijn het allemaal jonge mensen maar ik wil geen klassiek avond feest wil het beetje speels en modern aanpakken met dj maar dat er toch iets is om te eten we zijn ongeveer met 35 personen maar ben dan bang wat de mensen gaan zeggen dat er geen diner is later is er wel een bruidstaart IEMAND EEN IDEE
grtjs