Terug naar overzicht
eens vragen aan je ceremoniemeester. de meesten kunnen ervoor zorgen, de prijs draait rond 25€ voor een koppel duivengroetje!Bieke
Je kan natuurlijk ook altijd even rondkijken bij jou in de buurt. Als je ergens duiven samen cirkels ziet vliegen, wil da zeggen dat daar ergens een duivenmelker woont. Mijn opa deed dat vroeger ook en daar zaten geregeld witte duiven tussen. Gewoon eens gaan vragen dan, kost je niets! Moest mijn opa nog leven zou hij dit zonder probleem doen, alleen al maar uit fierheid voor "zijn duiven"... Het zijn meestal gepensioneerden, die doen wel al eens iets voor hun medemens :-).
Bij Holvoet in Hulste hebben ze er
Wij zijn ook van plan om duiven te nemen ( ook idee van men aanstaande) wij gaan die gaan halen aan die gaan halen aan een dierenzaak aan de La Palma in Roeselare.Groetjes
Waar gaan die beesten dan naartoe als je ze net uit een winkel gehaald hebt? Vliegen ze terug naar de winkel :)?De duiven van ceremoniemeesters zijn getraint om hun hok terug te vinden, denk ik. Je kan ze toch niet aan hun lot overlaten aan de kerk? De pastoor gaat lachen!Een onwetende dierenvriend...
Beste, Als toekomstige van een duivenmelker kan ik je misschien wat helpen : Duiven vliegen altijd terug naar hun ‘kot’ daarvoor zijn ze getraind (waar ze eten krijgen, blijven ze) – dus hierover moeten de dierenvrienden zich geen zorgen maken ;-) Wat je wel moet voor opletten is dat de duiven niet blijven rondvliegen en achteraf gaan eten van de rijst, want daar kan hun maagje niet tegen (daar gaan ze eigenlijk zelfs dood aan…) Ik dacht dat het normaal de traditie moet zijn dat je die duiven krijgt van een familielid of van vrienden ofzo … hier hangt namelijk een betekenis achter (het wensen van een gelukkig huwelijksleven ofzo …) maar natuurlijk mag je dit zelf ook doen hoor – daar sta je volledig vrij van natuurlijk Duiven kan je inderdaad op verschillende plaatsen gaan zoeken. Je kan altijd eens proberen bij een duivenmelker (in de regio van Kortrijk zijn er meer dan genoeg aangezien we zelf ook van daar zijn ;) als je wil dat ik eens navraag doe, laat je maar iets weten) Het lijkt me wel moeilijk om echte ‘getrainde’ huwelijksduiven te vinden want dat is een andere soort duiven voor nodig die je inderdaad makkelijker zal vinden via je ceremoniemeester (als je geen hebt, de onze doet dit ook www.lucbeernaert.be ) Duiven zijn van nature hele schuwe beesten en zijn daarom ook niet gemakkelijk vast te houden, huwelijksduiven zijn dit gewend en zijn dan ook niet zo ‘lastig’. Ik hoop je hiermee wat verder te kunnen helpen. Groetjes Annelies
bedankt voor jullie reacties!!