Nu Online
Momenteel zijn er 395 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

@ Patricia: ervaringen Goede Herder - Viering bijwonen?

6-2-2010 18:59:36
Hallo "collega's,
en in het bijzonder Patricia,

Ik weet dat ik hier nog eens ben om iets te vragen over de Goede Herder, maar door enorme drukte op het werk en het huwelijk van onze beste vrienden, ben ik mijn vorige berichtje wat uit het oog verloren.

Patricia, jij stuurde toen dat je getrouwd was met de Goede Herder en je gerust ervaringen wou uitwisselen. Ik wil zeker op dit aanbod ingaan en jij (of iedereen anders met ervaringen) mag mij contacteren via mail op femkevandamme@skynet.be

Binnen onze familie (vooral mijn ouders) is er nogal wat tegenkanting tegen ons voornemen om te kiezen voor een alternatieve viering met de Goede Herder. Zij zeggen: 'De kerk of niks'. Maar wij zijn vastbesloten om het over een alternatieve boeg te gooien, zeker omdat mijn vriend en zijn familie niet katholiek zijn, maar we wel een zekere betekenis en ritueel aan ons huwelijk willen geven.
Wij hechten namelijk veel belang aan een aantal basiswaarden: respect, liefde, vertrouwen,... en willen dan ook een heel persoonlijke viering.

Wij hebben eigenlijk nog nooit een viering van de Goede Herder meegemaakt en vroegen ons dan ook af of er bruidjes zijn die binnenkort met hen in het huwelijksbootje zouden stappen en het bijvoorbeeld niet erg zouden vinden als wij die viering zouden bijwonen???

Wij waren zeker van ons stuk, maar door al die familiale tegendruk, zijn wij eigenlijk nieuwsgierig naar zo'n viering of ervaringen daarover om zelf sterker in onze schoenen te staan tegen hun argumenten.

Alvast hartelijk bedankt en nog veel succes met jullie voorbereidingen!

Femke
26.02.2011

Femke
26-2-2011
Meld misbruik

Reacties: 0 | Gelezen: 1068

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info