Nu Online
Momenteel zijn er 577 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Relatiedag

18-3-2010 9:28:07
Hey mensen

Wij gaan vanavond naar een Relatiedag (eerder avond). Vanavond 2 uurtjes en volgende week nog eens 2 uurtjes. Het gaat van de kerk uit in voorbereiding dus op ons kerkelijk huwelijk.
Wie heeft dit ook al gedaan? Ik vraag me echt af wat we daar moeten gaan doen...

Katrien
10-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 514

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik18-3-2010 9:33:56

hé Katrien

wij zijn bij een ander koppel moeten langsgaan voor de verloofdenpastorale.
We wisten ook niet wat te verwachten, en keken hier niet echt naar uit
Uiteindelijk wordt er dan wat besproken over wat voor jullie het huwelijk inhoud, waarom je voor de kerk wil trouwen. Jullie standpunt tegenover God e.d ...
Wij hebben hier altijd heel eerlijk op geantwoord, en dit was niet altijd even christelijk getint. Maar uiteindelijk valt zoiets best mee hoor!
Het hoort er gewoon bij hè.

Groetjes

kimberly
21-5-2010
 Meld misbruik18-3-2010 11:21:50

Hey Katrien,

Wij hebben dit in januari ook gedaan, bij ons ging dit door in de abdij op zondag van 9u - 18u. Ik moet zeggen dat we er ons ook vragen bij stelden, maar uiteindelijk viel dit nog goed mee. Uiteraard kwamen ook de vragen zoals: wat betekent een goede christen zijn voor jullie, wat betekent het christelijk huwelijk voor jullie,... Waarom trouwen jullie voor de kerk, .. maar net zoals bij Katlijn was ons antwoord ook niet altijd heel christelijk getint hoor. Er waren ook zaken als hoe zie jij je partner, hoe ziet hij u, wie is goed in wat, hoe zie jij jezelf, ... viel uiteindelijk erg mee!

groetjes!

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik18-3-2010 11:38:52

Wij hebben dit niet gedaan!
Is ook geen echte verplichting dacht ik of wel?

Gwen

angela
2-10-2010
 Meld misbruik18-3-2010 13:11:22

Ik ben er nog niet uit of we dit wel gaan doen. Dit is geen verplichting. Onze pastoor heeft gezegd voor de kerk is niks verplicht. En k heb ook eens een mail gestuurd naar de organisatoren van die avonden en kreeg ook als antwoord dat het niet verplicht is, maar dat de avonden er zijn om met andere koppels gedachten en zo uit te wisselen en mekaar eventueel raad te geven enz.
wij wonen al vele jaren samen en hebben twee kinderen, dus ben k nie overtuigd of het voor ons wel interessant is.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-3-2010 13:16:35

Wij hebben dat ook 'moeten' doen. Ik zag er ook tegenop, maar het viel héél goed mee! De eerste avond was eigenlijk een soort kennismakingsavond (was bij een koppel thuis, samen met nog andere koppels) waarbij er werd gepraat over allerlei onderwerpen: waarom trouw je voor de kerk?, wat betekent je huwelijk?, wat doe je als er bep. problemen opduiken,... De tweede avond ging over de viering zelf: hoe de opbouw is e.d.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info