Nu Online
Momenteel zijn er 322 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe plan ik mijn huwelijk?

19-3-2010 16:42:42
Dag iedereen!
Deze week een superromantisch huwelijksaanzoek gekregen; wij trouwen dus volgend jaar (ik schat in mei '11)! Hoe verloopt de planning van een niet al te duur huwelijk? Waarmee beginnen we? Zoeken trouwzaal? Bruidskleed? Wat moet er zoal gepland worden voor een trouwfeest? Graag jullie tips van trouwzaal tot make-up bruid, kapster, bloemen.... PS/ Ik woon in Menen, is de regio Kortrijk-Ieper-Roeselare.
Groetjes
Eline 

eline
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1702

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik19-3-2010 16:48:31

Met het zoeken van een zaal voor het avondfeest zou ik zeker nu al beginnen! Wij hebben zelfs onze datum bepaald aan de hand van de beschikbaarheid van de zaal. (wij waren maar een jaar op voorhand beginnen zoeken en toen waren de meeste zalen naar onze zin al niet meer beschikbaar).
Voor de rest kan je kerk en gemeentehuis al vastleggen, zodat je zeker bent van je datum. Ook met DJ, fotograaf en vervoer moet je niet te lang wachten. Dat zijn zo de dingen die je best tussen dit en een paar maanden al vastlegt.

Voor de rest heb je nog voor alles veeeeel tijd :)
Succes ermee en veel plezier!

Groetjes,
Tine

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik19-3-2010 17:27:45

Eerst beslissen wat je wil.
Welk budget heb je?
Ga je voor een feestzaal met bediening of voor een parochiezaal met traiteur?
Een trouwkleed, vanaf september komen de nieuwe collecties.
gemeente en kerk navragen. Oppassen met de feestdagen in mei, dan wordt er vaak niet getrouwd.

dan de volgende dingen;
fotograaf, videograaf, vervoer, huwelijksreis?

groetjes, Carolina

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik19-3-2010 20:50:11

Zonder een wettelijk huwelijk kan je niet trouwen, dus het stadhuis is heel belangrijk, vooral als je een beetje keuze in de datum/uren wil. Maar nog daarvoor, nu al op jacht gaan naar de feestlocatie want je moet er idd heel snel bij zijn voor een zaal... Eens je je zaal hebt, leg je gelijk de datum van de kerk en/of van het stadhuis vast. Dat hoeft niet persé dezelfde dag te zijn, tis dikwijls zelfs relaxer om de wet op één dag te plannen en de kerk het w.e. erna of zo. Anders is het veel haasten van 't een naar 'tander. En als die dingen vastliggen : DJ en fotograaf reserveren. Trouwvervoer dat hangt ervan af of jullie dat willen (is nl. heel duur). De kleding, ringen, uitnodigingen, enz... daar heb je allemaal meer tijd voor. Maar nu direct : zaal + stadhuis (+ event. kerk, tenzij je een alternative viering doet met het u.v.v. of zo).
Alvast veel sukses !

Gina
18-9-2010
 Meld misbruik19-3-2010 21:18:52

Eerst en vooral: dikke proficiat!

Verder (en hier spreek ik uit ervaring): boek je feestzaal! Wij hebben slechts in februari beslist om in september te trouwen en 80% van de zalen was al niet meer beschikbaar!

En de rest: dat komt allemaal in orde! Gewoon de dingen doen waar jij je goed bij voelt! En dat is toch uiteindelijk het belangrijkste!

Geniet ervan en vooral: niet stressen!

Liesbeth
24-4-2010
 Meld misbruik20-3-2010 7:37:01

Proficiat!

Er komt heel wat bij kijken, maar het is een leuke periode om alles te organiseren.
Het belangrijkste is dat je weet welk feest (receptie, avondfeest of tuinfeest, of barbecue...) je geeft (budget), hoeveel mensen je vraagt (het eten is de grootste kost), dit alles bepaalt het budget;

1.Feestlocatie vastleggen ifv type feest en budget.
2.Stadhuis vastleggen (trouwen op feestdag kan niet), trouwen jullie vrijdag of zaterdag? In sommige gemeenten, kan je slechts 1x per maand op zaterdag trouwen, dus moet je er snel bij zijn. Trouwen op zaterdag is soms duurder dan trouwen in de week.

Dan
DJ en Fotograaf vastleggen

De rest in tijdsvolgorde:

Kleed, Kostuum,schoenen
Trouwringen
Huwelijksreis?
Kapster, Visagiste
Notaris eventueel? (huwelijkscontract)
Uitnodigingen (eerst proefdruk, daarna drukken, afgeven/opsturen ca 6 weken voor trouw aan genodigden)
Bruidsboeket

Veel succes!

Toyah
15-1-2011
 Meld misbruik20-3-2010 17:18:51

Hi Eline!

proficiat met je verloving!!!

Ik kreeg 2 weken geleden ook mijn aanzoek (joehoe!) en zat daarna met dezelfde vraag :) Om een idee te krijgen van prijzen en vrije data heb ik naar een paar zalen gebeld en kreeg al vrij snel te horen dat de meeste zalen op zaterdagen (in de regio Kortrijk) in mei, juni en juli al volgeboekt zijn (!) *slik* En ik die dacht dat ik veeeeel te vroeg zou zijn!!!
onze voorlopige datum hebben we nu maar naar september verschoven. Vind ik helemaal niet erg, ben wel geschrokken hoe vroeg op voorhand je dat alles moet beginnen organiseren!

Veel succes en vooral veel plezier bij het voorbereiden!

Toyah

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik20-3-2010 18:33:52

eerst zoeken achter een zaal, dan datum vaststellen... en dan aaaaaaaaaallllll de rest ( en dat is veel, heel veel, zo veel dat ik er zelf nog van verschiet soms :)) heel veel succes allesinds en een hele dikke proficiat met je verloving :)^xxx

Timmy
27-3-2010
 Meld misbruik31-3-2010 22:44:26

proficiat met je verloving!

start vooral met je zaal te boeken! Als je geen astronomische bedragen wil spenderen aan je trouwfeest maar wel alles er op en eraan wilt kan je opteren om te trouwen in het laagseizoen! wij hebben ongeloooflijk veel geluk gehad met onze zaal, deze nam normaal niet zo'n kleine feesten ( 100 gasten ) aan maar hun personeel moest toch ook betaald worden dus namen ze ons erbij in hun planning! Op deze manier hadden wij een prachtige zaal die in het hoogseizoen minstens 100 tafelgasten wilt! Wij hadden 20 tafelgasten en 80 bijkomende dansgasten! Op die manier bespaar je enorm veel geld en krijg je toch wat je wilt! :-)

Als je een datum overeenkomst met je zaal , lag je zo snel mogelijk het gemeentehuis ( en kerk ) ook vast. Maar de zaal is het startpunt en geeft soms al dadelijk een thema voor de rest van de dag.

Wij hadden een spetterend feest, alles was perfect van kleding tot tijdsschema tot eten en service. Het enigste waar we niet op bespaard hebben was een fotograaf en we mochten een oldtimer lenen van een vriend. De trouwkledij hebben we wel geluk gehad omdat we bevriend zijn met een succesvol ontwerpster die alles van concept tot afwerking voor ons gemaakt heeft. een ceremoniemeester is ook niet nodig, je hebt alles het beste zelf in de hand, zo heb je meer controle over je eigen dag!
Al deze perfectie voor onze perfecte dag kwam samen op een totaal bedrag van 9 650 euro. En dat bedrag is alles inclusief van de koffiekoeken smorgens tot zaal

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...