Nu Online
Momenteel zijn er 481 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budget van 40 euro per persoon

22-3-2010 20:31:47
Ladies
Wij hebben budget van 8000 euro voor de gasten , aldus feestzaal, bediening, hapjes en dranken. Wij willen ofwel een receptie geven ofwel trouwfuif. We zijn met 200 gasten dus budget van 40 euro per persoon. Zijn er formules voor ons budget? Alle tips welkom. Ik woon in Menen, regio Kortrijk-Ieper-Roeselare. 
Eline 

eline
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1696

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik22-3-2010 20:37:45

ik denk dat je dan vooral op zoek moet naar een zaal waar je dit kan doen voor deze prijs, ofwel het zelf doen. Zelf doen is veel werk maar je bespaart er wel veel mee. wij hebben dan weer geschrapt in onze gastenlijst om wat budget uit te sparen. De mensen die we nog steeds hebben zijn de mensen die wij er echt bij willen, en niet nonkel jos en tante trees die we 1keer op t jaar met Kerst zien...

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik22-3-2010 21:17:40

Moet miss wel lukken als je een parochiezaal huurt, drank bij de brouwer haalt en een goedkope traiteur zoekt, maar het zal toch niet zo makkelijk zijn vrees ik.
Je zal veel zelf moeten doen.
Je zou eventueel de gastenlijst wat kunnen inkorten?
Groetjes

Inge
26-6-2010
 Meld misbruik22-3-2010 21:26:51

tuurlijk vind je daar iets voor! wij hebben ongeveer 45euro per gast.
wij hebben een dansfeest met hapjes: redelijk veel hapjes: warm en koud en ook een bruidstaart!
succes!

Erika
2-7-2010
 Meld misbruik22-3-2010 22:36:01

Inge heeft gelijk: hier is inderdaad perfect iets voor te vinden.
Wij hebben ongeveer hetzelfde concept als Inge: eerst aperitiefje bij aankomst van de gasten met daarna een dansfeest met uitgebreid hapjesbuffet (koude en warme hapjes en ook bruidstaart). bij ons komt dit op 48 euro per persoon met drank all in tot 3u. Concept van onze dromen in de zaal van onze dromen! Kon dus niet beter. Enkele dingen weglaten en je zit al binnen jullie budget.
Je kan ook een bbq doen, altijd leuk. Bij onze zaal komt dat rond de 35 euro per persoon.

Dus die berichten hierboven van veel zelf doen is volgens mij niet aan de orde.

Evi
17-4-2010
 Meld misbruik23-3-2010 6:19:52

Ik vind zo'n hapjes dansfeest, echt super leuk! Ben zelf al een paar keer naar zo'n trouwfeesten geweest en dat was echt fijn.

Persoonlijk zou ik eerder voor kleine fijne hapjes opteren, dan voor een frietkraam ofzo, dat vind ik namelijk nogal raar voor een trouw.

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik23-3-2010 9:32:21

Hey Eline!

Dat is zeker te vinden voor die prijs, je moet mss wel wat rondzoeken en het zal niet in de sjiekste zalen zijn maar er zijn zeker goede zalen die dit doen voor een goede prijs. Wij hadden ook een 200-tal gasten op een dansfeest met hapjes en hebben helemaal geen 40 euro per persoon betaald. Bij ons zakte de prijs per persoon zelfs afhankelijk van het aantal gasten, dus des te meer gasten, des te goedkoper het werd per persoon.

Succes nog ermee!

Groetjes
Katrien

frida
6-2-2010
 Meld misbruik23-3-2010 9:36:38

dag,

Zoals hier boven al gemeld staat is het perfect mogelijk om voor dat bedrag een mooi feest te hebben. Als je een zaal neemt waar je alles zelf mag doen daar spaar je geld mee uit.
Wij hebben zo'n 10 euro pp uitgegeven, eerst een receptie met hapjes, dessetbuffet, belegde broodjes. Drank zoveel als ze wilde maar wij hadden geen kortedrank. ( dat kost veel).Wij hebben dan ook alles zelf gedaan... Vrienden van ons stonden in voor de bediening. Dessertbuffet zelf klaar ( ook mijn trouwtaart) gemaakt , maar ik heb er wel een opleiding voor. En ja wel wij hadden ons geen betere trouwfeest kunnen wensen.........

Dus puzzelt even en goed uitkijken is de boodschap..

Sukses.

frida

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik23-3-2010 10:39:34

Eline,
ik ben er zeker van dat dat mogelijk is. Een zaal waar dat volgens mij goed kan is :
ww.tendauwe.be (ze zijn wel in Aalter, is de grens met oost- en west vl.) maar je hebt bij hen de keuze om bvb een barbecue te doen. De zaal is heel groot (fermettestijl) en er is ook een mooie, gezellige tuin. Hun prijzenfolder kun je downloaden. Begin mss eerst met de lijst van mensen die jullie er ècht bij willen en hou de anderen in reserve. Het is niet omdat je maar met 80 bent dat je geen even spetterend feest kan hebben dan als je met 200 bent
Veel sukses ermee !

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik23-3-2010 11:38:30

dat is zeker mogelijk, gewoon goed prijzen vergelijken
Bij ons zal het 's avonds ook op ongeveer 40 € per man komen, bier en frisdrank na 10 uur niet inbegrepen, maar aangezien we met een brouwer werken zal dit op maximum 5 € de man komen, en dan mogen ze al goed drinken

Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik23-3-2010 12:57:55

als ik die prijzen hier soms lees, ben ik best wel trots op ons concept :)
Ons feest is in een ontwijdde kerk, dus dat is al een unieke locatie. Wij betalen 650 euro huurprijs daarvoor. In die prijs zit ook het gebruik van tafels, stoelen en tafellakens.
Wij hebben de prijzen vergeleken voor hapjes (5stuks) en kaas en fijne vleeswaren in buffetvorm. Wij hebben gekozen voor kaas en fijne vleeswaren, want de prijs was evenveel, maar mensen kunnen meer eten. Er gaan 20 verschillende soorten kazen zijn, pata negra, parmaham, fazantpaté, etc. Er zullen ook broodjes voorzien worden
Er komen 3 mensen voor de bediening en de drank komt van bij de brouwer. De taarten komen van bij tarte de françoise in Gent. Totale kostprijs van het feest: 3500 euro

Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik23-3-2010 12:58:42

en het feest is trouwens voor 120 personen

joke
3-4-2010
 Meld misbruik23-3-2010 14:09:33

Hey Eline,

Eerst en vooral fijn dat je ook de stap gaat zetten!

Wat het budget betreft, je kan dit ook bekijken in functie van de cadeaus. Wij hebben na lang aarzelen gekozen voor een avondfeest met alles er op en er aan. Een heel deel van deze ‘investering’ betaalt zich echter terug via de cadeaus. Wij hebben geopteerd voor een rekeningnummer als cadeautip…

Het hangt natuurlijk af van je prioriteiten.

Veel succes ermee!

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik23-3-2010 19:27:58

@Joke, pas op met op geld te rekenen. Tel zeker niet meer dan 50 euro per koppel. (uitgezonderd ouders enzo.)

groetjes, Carolina

eline
20-5-2011
 Meld misbruik23-3-2010 21:33:59

Bedankt voor jullie leuke reacties. Heb ondertussen een afspraak gemaakt in ter eeste in roeselare (rodenbachbrouwerij, zéér mooie locatie). Die lieve mevrouw zei dat ze een formule voor ons zou samenpuzzelen voor 45 euro pp. Dit zijn dan hapjes, en drie uur durende receptie dan daarna mini-sandwichen en frietkraam (da weet ik nog niet zozeer, mss desserthapjes, da vind ik leuker). Nu ja, ben al blij dat het toch mogelijk zal zijn want een avondfeest van 85 euro was echt niet te doen voor ons.
En snipperen in de genodigden kunnen wij niet gezien van de 200 mensen toch 125 familieleden zijn... Daar kun je toch geen selectie in maken vind ik.
Eline 

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik23-3-2010 21:34:44

ik heb 50 gasten eten en 150 receptie gasten,
en rekenen op eten hapjes en drank toch een kleine 4000 euro

idd je moet rekenen dat je als je met rekening werkt of envelopke als cadaeu je een groot deel daarvan je feest kan betalen.

ons eten komt op 30euro per persoon geen drank mee gerekend
voor receptie rekenen ze hapjes aan 3 euro pp en drank 2.25pp dus een 5.25pp op de receptie

dus je kan al gauw een schatting maken als je dit op voorhand weet allemaal

joke
3-4-2010
 Meld misbruik25-3-2010 11:07:15

Hey Carolina,

Bedankt voor je tip! Het is inderdaad een beetje riskant om hierop te rekenen maar ik moet zeggen dat ik steeds van minimumbedragen ben uitgegaan zodat we nadien zeker niet voor verrassingen komen te staan.

Groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen!
Joke

Lieve
20-8-2011
 Meld misbruik3-8-2010 22:15:23

Hey Tamara,

Ik las dat jij je feest zal geven in een ontwijdde kerk. Ik moet zeggen dat je me wel curieus gemaakt hebt, waar deze ontwijdde kerk zicht juist bevindt?

da
4-9-2016
 Meld misbruik11-4-2016 12:14:24

Hej Tamara,

Mijn vriend en ik zijn van het Gentse en eten super graag de taarten van Tartes Francoise. Voor je 150 gasten, hoe hebben jullie gerekend hoeveel taarten jullie nodig zouden hebben? We geven in augustus een trouwfeest en zouden graag een dessert buffet willen organiseren.

Alvast bedankt,

Groetjes

Dacha

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info