Terug naar overzicht
Laïla, het is niet nodig, het "moet" zeker en vast niet, maar het KAN wel.
Idd zoals Kathleen zegt dit hoeft niet. De meesten geven als ze nie trouwen voor de kerk daar dan hun ringen maar het is geen must. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt
Wij trouwen ook enkel voor de wet. En wij hebben ringen die we daar aan elkaar zullen geven! Als je trouwt horen daar toch wel ringen bij ook al is het enkel voor de wet. Grtz
Het is niet dat je trouwt dat je ook bent verpicht om ringen te dragen. Dat is persoonlijk. Groetjes Frida
Inderdaad, das heel persoonlijk. Mijn toekomstige wil namelijk ook geen ring dragen. Dus hebben we een andere oplossing gezocht waardat wij ons beide goed bij voelen : Ik krijg een mooie ring. Geen echt trouwring, hij is ook niet gegraveerd, maar hij is prachtig (met 1 grote saffier en 12 diamantjes). Hij krijgt van mij een supermooi horloge (evenwaardig qua budget aan de ring, want anders vond ik dat niet eerlijk). Ieder dus zijn goesting ! Doe dus gerust wat je wil en alvast maak je het wat persoonlijker. TINA
hey, bedankt voor jullie reacties... ik zou graag een ring dragen, maar mijn vriend wil het ook niet. Als het niet hoeft voor de wet, ben ik al een pak geruster, want onze trouw is al op 5 juni. En zo snel aan mooie en betaalbare trouwringen geraken, zal er een wonder moeten gebeuren dat het zou lukken...Tina, dat vind ik een héél mooi alternatief wat ik zeker ga overwegen en vanavond er eens met mijn vriend over ga hebben...Inderdaad, het is iets persoonlijks en het wordt ook een klein intieme gelegenheid. Maar nu heb ik wat stof om over na te denken voor een andere oplossing. Bedankt allen!!!
Blijkbaar vergeten toch heel veel mensen dat een kerkelijk huwelijk niet wettig is. Ik heb zo de indruk dat veel mensen denken van als je niet voor de kerk trouwt, je niet echt getrouwd bent. Pure zever en het zou in ons geval hypocriet zijn om voor de kerk te trouwen. Al die tralala is voor niets nodig. Maw als je trouwt voor de wet (je ECHTE huwelijk) worden er dus ringen gebruikt.
mmm, ik zal misschien gewoon even eens zelf horen op het gemeentehuis hoe het juist zit
Laila, Geen paniek hoor, je doet je zin op het gemeentehuis. Je moet er een bladje invullen dat duidelijk zegt : Gaan jullie ringen uitwisselen op de trouw of niet ? Dus dit wil zeggen dat je absoluut de keuze hebt (ja of neen of bij het gemeentehuis of in de kerk). Het is dus volledig jouw keuze. Wij doen de uitwisseling zelf bij de ceremonie. De priester zei dat ringen helemaal geen must zijn ! Het mag gerust een ketting, armband, ring, horloge ... zijn. Succes ! TINA
wij willen graag binnen een jaar, als de tweeling er is, ons feest houden met eventuel een ceremonie eraan vast, niet voor de kerk, maar toch een soort viering... dan kunnen de ringen of wat we ook gaan doen nog altijd doen... bedankt! Laïla
Vrienden van ons zijn snel snel (op 14 dagen geregeld) getrouwd ivm het financiële plaatje met huis en grond enzo. Zij moesten ringen hebben!!! Ze wisten dit ook niet tot ze op het gemeentehuis nog wat papieren in orde gingen brengen. De laatste week zijn ze nog ringen moeten gaan zoeken. Het hangt dan precies toch wat van de gemeente af?!? groetjes, Carolina
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de gemeente om te horen hoe het nu eigenlijk zit bij ons. Ik laat het jullie zo snel mogelijk weten. groetjesLaïla
Het antwoord van mijn gemeente (Buggenhout):Trouwringen zijn niet verplicht bij een burgerlijk huwelijk. Bij een kerkelijk huwelijk is dit anders. Indien er toch iets aan mekaar gegeven wordt, dan zien we vandaag allerlei juwelen en niet alleen ringen zoals vroeger het geval was. Ik ben dus gerurstgesteld en ga nog even nadenken wat we gaan doen hiermee :-)
Trouwringen zijn niet verplicht bij een burgerlijk huwelijk. Bij een kerkelijk huwelijk is dit anders.
Indien er toch iets aan mekaar gegeven wordt, dan zien we vandaag allerlei juwelen en niet alleen ringen zoals vroeger het geval was.