Terug naar overzicht
kleren van bruidsmeisjes betalen is normaal voor henzelf, als de bruid dit wil kan ze zeggen dat zij dit betaalt maar dat is dan een cadeau van haar. Als de bruid veeleisend is op de kledij vind ik wel dat zij (een deel) moet betalen...
Normaal betaalt het bruidskoppel de kledij van de bruidskinderen, op uitzondering van schoenen. Nu gaat het wel om volwassen mensen, misschien best onderling afspreken wat en hoe.
De gewoontes hierrond verschillen heb ik al ondervonden. Bij ons is het bv de gewoonte dat ze het zelf betalen mr blijkbaar niet overal... Een gouden tip: bespreek dit heel duidelijk met de je bruidsmeisjes! Ik heb hierdoor immers al ruzie gehad met moeder v mijn bruismeisjes (zijn dus nog kindjes) die er vanuit ging dat ik dure kleedjes voor ze ging kopen, wat dus niet het plan is. Dus van het begin duidelijk zijn om miserie achteraf te vermijden.
De kleding van de bruidskinderen is normaal gezien voor rekening van de bruid of haar familie. Maar het gaat dan wel over "kinderen". Voor volwassenen zou ik dat niet betalen. Zij hebben immers een loon en kunnen het zelf betalen, tenzij het natuurlijk op jouw vraag is dat ze bridesmaids zijn... dan moet er effectief goed afgesproken worden want anders komen er troubles van.
Ik denk dat het een verschil is of ze zelf hun kledij mogen kiezen of dat het (zoals op Amerikaanse wijze) allemaal hetzelfde kleed moet zijn. In het laatste geval zou ik het als bruidskoppel zelf betalen. Laat je hen echter vrij in hun kledingkeuze, dan is de rekening voor hen. Je betaalt de kledij van de andere mensen van de suite (bv. ouders) toch ook niet?
Ik ben het eens met Véronique, ik heb zelf ook volwassen bruidsmeisjes (zelf gevraagd) en heb hun kledij betaald. Ik vond dat normaal omdat ik ze zelf heb gevraagd.
Ik heb ook 2 volwassen bruidsmeisjes. Ze hadden zelf al grappend voorgesteld om bruidsmeisjes te zijn. Ik heb het er dan met mijn vriend eens over gehad omdat we er nog niet uit waren of we al dan niet met bruidsmeisjes of zonder zouden trouwen. Het is dus 'met' geworden. Aangezien zij dat zelf voorstelden, heb ik hun wel gezegd dat dat in eerste instantie niet in ons budget was gepland en dat trouwen sowieso al vrij duur is. Zij maakten er geen enkel probleem van en stelden meteen voor om hun kleedje wel zelf te betalen. Ik ga binnekort dus gaan shoppen met hun en hopelijk vinden we onze goesting. We gaan immers niet naar een speciale winkel ofzo. Gewoon zoeken naar iets leuks in de zomercollectie. Moet wel lukken denk ik.
ik sluit mij ook aan bij Véronique. ik was vorig jaar bruidsmeisje tijdens het huwelijksfeest van mijn beste vriendin. zij wou graag haar 3 bruidsmeisjes American style. we zijn samen een namiddag met zijn drietjes gaan shoppen, hebben voor alle drie een kleedje in dezelfde kleur met gelijkaardige snit gevonden en die heeft het bruidje dan voor haar rekening genomen. Achteraf heb ik het kleedje op eigen kosten laten reinigen en haar teruggegeven. ze wou ze namelijk graag sparen ter herinnering :)