Nu Online
Momenteel zijn er 426 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Giftige reacties

2-4-2010 9:21:10
Hey,

misschien ben ik gewoon een watje, maar het valt mij op dat hier heel wat giftige reacties komen, soms met weinig respect voor de mening van anderen.
Bij deze dus een oproep om je eigen mening te verkondigen met gebruik van ik-boodschappen en in het achterhoofd te houden dat niet iedereen dezelfde prioriteiten stelt aan zijn/haar huwelijk en alles wat daar bij hoort.
Het is echt niet veel moeite om je mening te formuleren als "ik vind dit of dat" ipv "het is dit of dat", maar het komt heel wat minder aanvallend over als iemand anders net het tegenovergestelde heeft gezegd.

Kristien & Karolien
25-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 798

Saar
5-6-2010
 Meld misbruik2-4-2010 9:24:10

Een goede oproep .
Hopelijk komen hier geen vieze reacties op hahaha

frida
6-2-2010
 Meld misbruik2-4-2010 9:41:15

ik ben het met u eens

Elin
22-5-2010
 Meld misbruik2-4-2010 10:18:50

helemaal mee eens!

monica
22-5-2010
 Meld misbruik2-4-2010 10:35:42

helemaal mee eens, maar probeer het wat te relativeren door te denken dat de meeste bruidjes wat last hebben van stress...

alina
28-8-2010
 Meld misbruik2-4-2010 11:00:29

Helemaal akkoord!

Inge
26-6-2010
 Meld misbruik2-4-2010 11:16:20

inderdaad! het is mij ook opgevallen!
kben het er helemaal mee eens!

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik2-4-2010 11:20:49

ik vind dit goed, helemaal mee akkoord
maar je moet ook in je achterhoofd houden dat hier om meningen wordt gevraagd, en die verschillen nu eenmaal van anderen hun mening

Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik2-4-2010 11:21:10

Ja dat is waar!

Iedereen heeft zijn mening, die respecteer ik ook maar doe dat aub op een vriendelijke manier...

Groetjes Dorien

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik2-4-2010 11:27:03

Volledig mee eens.

Gwen

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik2-4-2010 11:35:11

Ik heb ook helemaal geen probleem met het feit dat mijn mening van die van iemand anders verschilt, wél met het feit dat anderen nogal bitsig zijn in het verkondigen van hun mening.
Ik wéét dat heel veel bruidjes stress hebben, maar dat is misschien nog een reden te meer om vriendelijk te zijn, de anderen hier hebben namelijk óók stress ;)

groetjes,

Karolien

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik2-4-2010 11:50:24

Lap, daar hebben we het weer. Moet ik me aangesproken voelen? Laat me dan even verduidelijken dat ik ALLE mensen respecteer, maar dat wil nog niet zeggen dat meningen kunnen afwijken.
Ik ben iemand die gewoon schrijft hoe die 't denkt en daar blijkbaar enige finesse in mist. Heb nog al gehoord dat m'n schrijfstijl misschien overkomt, maar wie me kent, weet dat dat in werkelijkheid (dus als ik die dingen face to face zou zeggen), helemaal niet zo kwaadbedoeld zijn.
Dus ook daarin relativeren dat het een geschreven taal is, die toch heel anders is dan een verbale communicatie, waarbij je gezichtsuitdrukkingen enzo ziet. Mensen hadden me al tip gegeven meer smileys te gebruiken, zelf heb ik die behoefte niet.
En ja... niet alles komt door schrijfstijl, soms maak ik me druk in het verregaande zenuwachtige en dan denk ik bij sommige meisjes van: "Hey, komaan, je gaat trouwen, leer eens relativeren...". Maar ben ik dan echt de enige die dan soms eens gefrustreerd geraakt van sommige dingen?
Dan heb ik 't vooral over topics waarin ik soort onbegrip/superieur gevoel opmerk. Zelf heb ik 't ook niet zo super met m'n schoonmoeder bvb., en ik BEGRIJP dat het eens deugd kan doen om over die spanningen te schrijven hé, absoluut. Maar soms denk ik dan ook wel van: STEL dat iemand van je familie hier opkomt, en die leest dat en herkent die situatie... Dat zijn toch dingen die je niet online te grabbel gooit?

Enfin, ben (as usual ;) ) weer aan het afwijken, maar komt op neer dat je moet begrijpen dat vooral relativeren de boodschap is, maar ook dat hier dingen/meningen rapper gezegd worden omdat die anonimiteit hier is (en .

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik2-4-2010 11:51:08

dat wordt soms overschat!) -De laatste tijd vallen altijd die laatste stukken weg van m'n tekst, strange...

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik2-4-2010 12:13:24

Hey Kathleen, ik ben helemaal mee hoor, ik geraak hier ook wel eens gefrustreerd door de dingen die je aanhaalt, en kies er zelf ook heel bewust voor om me hier vooral te beperken tot praktische trouw-zaken en niet mijn hele familie-kwesties hier open en bloot op te smijten, want het zou inderdaad wel eens kunnen dat iemand meeleest, en daarnaast hebben anderen daar ook gewoon geen affaire mee, in mijn ogen.

Swat, het was zeker niet op jou persoonlijk bedoelt. Ja, je kan soms bot overkomen in sommige reacties, maar ik heb het eigenlijk vooral over de mensen die er vanuit lijken te gaan dat ze de enige echte waarheid in pacht hebben, en in hun bericht rechtstreeks of onrechtstreeks de mening van anderen afbreken!

groetjes!

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik2-4-2010 12:19:28

Da is nu eenmaal eigen aan zo'n forum, het is anoniem dus durft iedereen wat meer zeggen, helemaal anders dan face to face.
Denk ook dat bepaalde geschreven dingen nogal bot overkomen maar dat dit niet altijd zo bedoeld is.
Groetjes

Christ

Meld misbruik2-4-2010 16:36:23

communiceren via internet is steeds gevaarlijk. Je ziet en hoort de persoon niet en weet niet welke tonatie hij ligt in zijn woorden...is hij nu bv sarcastisch bezig of niet...
je hebt niet enkel de andere persoon, maar ook jezelf... hoe 'ontvang' jezelf de woorden... de ene dag zal je dezelfde woorden 'anders' lezen dan de andere dag...

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik2-4-2010 18:05:36

Helemaal eens met Kristien en Karolien! Heb een soortgelijke opmerking ook eens gemaakt in een topic waar iemand volledig afgkraakt werd. Vond da toen supererg voor dat meisje maar des te zielieger voor degenen die de commentaar leverden, zo laag bij de gronds...
Ik moet zeggen, tot voor kort kwam ik hier echt vaak, nu steeds en minder en minder door de onvriendelijke sfeer die hier soms heerst. Ik merk v mezelf dat ik soms ook wat groffer durf reageren terwijl ik dit helemaal niet wil!
Ik blijf hier zowiezo komen en hopelijk levert deze oproep resultaat!

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik3-4-2010 10:47:58

Helemaal mee eens, ik hoop alleen dat ik nooit zo overkom (zonder dat ik het zelf besef) maar meestal gebruik ik toch de ik of wij boodschap, xxx

Anni

Meld misbruik20-4-2010 18:23:01

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik20-4-2010 20:54:58

@ Anni: Mochten er op dit forum geen giftige reacties zijn zouden heel wat mensen zich minder aangevallen voelen en andere giftige reacties posten zoals in de post aan Mila...
Wat er op andere fora gebeurt weet ik niet, maar het is niet omdat het er daar giftig aantoe gaat dat wij dat hier ook moeten doen...

groetjes Kristien

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik21-4-2010 13:28:51

Hi Kristien,
Ben het volledig met je eens. Heb overigens de reacties van Mila op diverse topics gelezen, en ik vind het allemaal wel meevallen. Ze misschien wat heel direct in haar antwoorden, maar zal het heus niet zo onaardig bedoelen als het bij sommigen overkomt. Ik ben zelf ook redelijk direct in mijn reacties, maar probeer dmv smileys de giftand, die anderen mss anders menen te ontdekken, eruit te halen.
Ik vind het wel heel goed dat je het aangekaart hebt, want we komen hier per slot van rekening voor de gezelligheid en niet om een potje te gaan cyberschelden.
Greetz,
Odile

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...