Terug naar overzicht
ik zou zeggen, vooral een steun zijn, af en toe eens vragen hoe het gaat met de voorbereiding, misschien of je ergens kan helpen en haar soms haar hart eens laten luchten betreft het kado, dat moet je vooral zelf bepalen, daar is iedereen anders in betreft een vrijgezelle, vraag haar wie ze er bij wilt (een lijstje met namen, eventueel verwantschap en emailadressen) en dan begin je met een datum vast te leggen, je kan dan nog altijd iemand (een zus of schoonzus van die vriending) vragen om jou te helpen met het organiseren, mar doe vooral dingen waarvan je weet dat zij het leuk vindt, of misschien al altijd eens wou doen. op de dag zelf, zorg gewoon dat ze op haar gemak is, hou haar handtas bij, ga eventueel mee naar het wc (is soms nodig afhankelijk van het kleed) en wees vooral de vriendin die je bent
Ik zou zeggen: blijf jezelf! Om die reden word je ook gekozen als getuige! Dus wees wat betrokken en zo, maar ik veronderstel dat je dat wel bent, aan je berichtje te zien! :-) I.v.m. het cadeau: ik zou evenveel teruggeven als zij jou hebben gegeven... Misschien iets meer, omdat je er uiteindelijk wel een hele dag bij bent en zij bij jou misschien niet. Er wordt vaak ook 's middags eten voor jou voorzien, er is vervoer,... Dus ja, misschien toch wat meer... I.v.m. de vrijgezellen: vraag aan je vriendin tijdig een lijstje met wie ze er zeker bij wil, stuur hen een mailtje of bel hen om eens af te spreken --> dan kan je met z'n allen alles ineen steken en een datum prikken. I.v.m. 'getuige' zijn: zorg dat je zeker op de dag zelf je identiteitskaart bij hebt en voor de rest eindig ik zoals ik begonnen ben: gewoon jezelf zijn!!!
eerst en vooral een dikke proficiat! het is echt een hele eer getuige te mogen zijn :) Zoals iedereen al zei: wees vooral jezelf! Jouw vriedin heeft je gekozen voor wie je bent en heeft er duidelijk het grootste veertrouwen in dat je haar vrijgezellenavond, het trouwjurkshoppen en het geven van morele steun op jouw grote dag tot een goed einde zal brengen! wat het voorbereiden van de vrijgezellenavond aangaat, ligt alles voornamelijk in jouw handen. het enige wat je de bruid to be eventueel kan vragen is een lijst met personen die ze der absoluut bij wil hebben en eventueel eens nahaken wat ze zeker niet wil doen op haar vrijgezellenavond. daar kunnen de voorstellingen namelijk heel ver uit elkaar liggen. (van een gezellige wellness namiddag tot verkleed rondlopen en opdrachtjes uitvoeren). voor de rest gewoon voor haar daar zijn zou ik zeggen... samen kleedjes gaan passen, luisteren naar haar nieuwe ideeen wat de voorbereiding van het trouwfeest aangaat, haar gerust stellen als ze vreest dingen te vergeten of meent geen tijd genoeg meer te hebben... tjah en op de grote dag, vooral veel morele steun geven zou ik zeggen, haar handtas bijhouden, eventueel de kadootjes bij regelmaat veilig in de kamer opbergen, helpen op het toilet, haar kleedje nu en dan eens mooileggen, de redder in nood zijn mocht er iets fout lopen en vooral niet vergeten te zeggen (bij regelmaat) dat ze der stralend uitziet en dat het een prachtig feest is ;) het is echt een prachtige tijd en brengt jouw en je vriendin in ieder geval NOG dichter bij elkaar!! geniet ervan!