Nu Online
Momenteel zijn er 518 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

de centjes!

7-4-2010 12:45:44
hellow brides to be! :)

op elke planning die je vindt op het internet staat BUDGETPLANNING.
maar dat vind ik wel heel moeilijk om in te schatten, het is niet dat ik al eens getrouwd ben geweest.. :) weet ik veel hoeveel alles kost..
tips zijn altijd welkom! bv een gemiddelde ofzo..

ons plan is om met de familie (40man) te gaan eten, en daarna komt de rest (60man) voor het avondfeest. meer een dansfeestje dan. liefst alles in dezelfde zaal.

let me know!

Tamara
24-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1103

katty
8-9-2010
 Meld misbruik7-4-2010 13:08:49

Hallo,

Ik ben met de budgetplanning begonnen wanneer ik al enig idee had
van wat alles ging kosten
je kan natuurlijk ook op voorhand plannen hoeveel je max aan iets wil uitgeven
ik heb een planning in exel gemaakt waar alles automatisch wordt berekend

groetjes
Katty

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik7-4-2010 13:09:11

het belangrijkste is eerst dat jullie voor jezelf bepalen hoeveel jullie willen uitgeven!
vb voor een trouwkleed kan je 800 € betalen of 3000 €, voor een kostuum 300 € of 1500 €, je kan gaan eten in een lekker restaurant voor 50 € per persoon of in een sterrenrestaurant voor 200 € per persoon, alles hangt af van wat jullie willen en hoeveel jullie willen uitgeven

normaal gesproken is een gemiddelde trouw in belgië goed voor een kost van 12000 tot 17000€

maar das dan met alles er op en eraan, kledij, vervoer, eten, feestzaal, ringen, drukwerk ....

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik7-4-2010 13:18:23

ja, zoveel kunnen wij er toch niet aan uitgeven..
we zijn beide nog maar 22, pas bouwgrond gekocht..
toch nog eens goed tellen dan zeker :)

joke
1-8-2009
 Meld misbruik7-4-2010 13:22:30

hey!

Wij hebben voor de personen die kwamen eten een 85€ (all in ) betaalt en voor de gasten van het dessertenbuffet een 35€.
Als ik zo op het forum kijk, hebben wij zowat een gemiddeld duur feest. Ik denk wel dat je ook zeker goedkopere formules moet kunnen vinden.
Eventueel eens vrijblijvend rondhoren bij feestzaaljtes-traiteurs in de buurt?
groetjes

natacha
14-8-2010
 Meld misbruik7-4-2010 13:24:19

amai seg da geloof ik ,zoveel geef ik daar ook ni aan uit u feest moet plezant blijven he,wij trouwen op 14/08/2010 en geven een bbq voor ongeveer 80 pers en ik zeg wie het ni aan staat moet hun ma terug omdraaien tenslotte is het nog onze dag he dus wij moeten daar van genieten ;-)

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik7-4-2010 13:53:03

Met Eva's "gemiddelde" ben je nog erg goedkoop af vind ik, niets tegen Eva hoor!
Maar ik vermoed dat dat al voor erg kleine families is en mensen die niet hele reutemeut nemen...
Bij ons komt 't al bijna op 23000 (excl. huwelijksreis), ceremoniewagens en decoratie doen we via vrienden, we besparen op heel wat dingen uit door voor de goedkopere varianten te gaan en ik win zoveel mogelijk info in als maar kan, hebben erg goedkope video-/fotograaf, goedkope zaal, etc... Voor receptie 200 pers., voor feest 120 pers, en dan nog kom ik dik boven dat "gemiddelde" uit, dus denk dat je echt sterk karakter moet hebben en niet te veel moet willen, want je zal dan van kale reis terugkeren als je werkelijke prijzen ziet die ze voor domme dingen durven vragen!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-4-2010 14:08:20

Wij waren €14000 kwijt voor alles: feest (aparte receptie voor +/- 60 pers. + avondfeest 100 pers. (met diner) + dessertgasten 20 pers.), kledij, vervoer, bloemen, huwelijksreis,...

Dat is echt afwegen... Je kan een kleed kopen voor €800, maar evengoed voor €2000... en zo is dat met alles...

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik7-4-2010 14:23:42

@ kathleen, een gemiddelde is dan ook het resultaat van een onderzoek die gebeurd is bij een pak bruidsparen, sommige zullen met 5000 € een mooi feest gegeven hebben, anderen zullen daar misschien 30000€ aan uitgegeven hebben - vandaar dus een gemiddelde

wij zullen ongeveer tussen het gemiddelde zitten en hebben een receptie voor 80 personen, lunch met de suite, vervoer voor ons en de suite, onze kledij, avondfeest voor 125 personen en dan nog een fuif aansluitend voor 125 personen, dus een kleine familie hebben we zeker niet (ik in elk geval niet)

gewoon prijzen vergelijken en dan een beslissing nemen, en gewoon heel veel zelf doen, als je dat ziet zitten en de tijd ervoor hebt

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik7-4-2010 14:25:16

pff, een paar goede sponsors zoeken denk ik :)
merci vr de info!

Leen
8-5-2010
 Meld misbruik7-4-2010 14:59:03

Tussen de 12000 en de 14 000 euro ????

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik7-4-2010 15:09:08

Inderdaad sponsors zoeken. Hebben wij ook gedaan. Onze ouders hadden beide al eens een trouw van broer of zus gesponsord. Sorry, maar iedereen gelijk voor de wet. Ook grootouders (als je die nog hebt tenmiste) Maar wees blij met wat je krijgt. Zo hebben wij van één grootmoeder 2500 euro gehad, van de andere 200 euro. Met alletwee waren wij heel blij. Niet iedereen heeft het budget om veel te geven. In verhouding was die 200 euro g het meeste waard.
Ook de ziekenkas; voorhuwelijkssparen.
De gemeente geeft soms ook een premie.
Je krijgt ook nog centjes van de gasten, maar reken niet meer dan 50 euro per koppel. Dit was toch zeker bij 85% van onze gasten zo.

Voor de rest een trouw maak je zo duur als je zelf wil. Als je een BBQ goed vindt, waarom niet dan. Kan even leuk zijn als een chique feest. Zeker als je met veel jonge mensen bent, die zitten niet graag op hun stoel 'vastgebonden'.

Hier vind je enkele bedragen van wat wij zoal gespendeerd hebben. Het is niet helemaal just, hier en daar is er wel nog wat bijgekomen, zo van die klein dingetjes. Zoals de bedankzakjes die ik gemaakt heb (mini merci), het voorblad van de misboekskes is nog gedrukt,...

trouwkleren 999 B
1488 C135 corset
schoenen 100 B
100 C
bloemen 151,55 69,25 boeket 67,30 altaarstuk + 15 gastenboek
uitnodigingen 150
bedank foto 300
fotograaf 400 2 hobby fotografen
500 ons boek + ouders boek tictac foto
feestzaal 10000 all-inn
trouwringen 1200 FDO
vervoer wij 75 VW bus
3 vw busjes 475
notaris 200 huwelijkscontract
kapper en make-up 200 dag + enkele probeersels
kerk 200
videograaf 350
broodjes suite 's middags 150

groetjes, Carolina

evy
1-3-2009
 Meld misbruik7-4-2010 15:14:17

Ons huwelijk kostte 12000€. Wij trouwden met alles er op en er aan. Wij hadden wel geen aparte receptie omdat we op een vrijdag trouwden (gaat hier niet anders). Het avondfeest was met 110 personen.
Gewoon een beetje kijken en vergelijken.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik7-4-2010 15:22:51

17038,55. Heb het nu is bijeen geteld. Dan die dingeskes nog die er niet tussen staan... pakt 17500 euro. Ja al een heel bedrag zo. En dan hebben wij er toch ook nog op gelet hoor. Bv hobby fotograaf en zelf boeken gemaakt, bloemen vond ik ook nog goed meevallen,... De kleding sponsors enzo maken er wel een lager bedrag van.
Maar het is het toch meer dan waard geweest hoor. Ik heb er nog geen moment spijt van. Ik heb de trouw gehad die ik wou!
Enkel de reis was wat minder, omdat we al zo duur zaten durfden we niet goed om daar veel geld aan uit te geven. We zijn een weekje naar de Loire streek getrokken, wel schoon met al die kastelen maar ik had zo'n bomma gevoel daar. Uiteindelijk met al die inkom prijzen hadden we evengoed een dure reis kunnen maken. Maar ja, dit jaar gaan we het goed maken hé, 1 jaar getrouwd, 14 dagen een luxe gite in zuid-Frankrijk.... ik kijk er al naar uit. (ja, verre reizen is niet aan ons besteed, vliegangst enzo)
groetjes, Carolina

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik7-4-2010 18:04:30

Carolina, even tussendoor, vanwaar kwam jullie vervoer?! :) Zijn nog op zoek naar VW busjes ..
Wij zijn nog alles aan 't plannen maar 'k denk dat het ongeveer zoals de berekening van Carolina zal zijn, de dingen die al vast liggen zitten rond dezelfde prijs.

liesbeth
7-5-2010
 Meld misbruik7-4-2010 19:36:31

Heb juist ook eens nageteld en kom op net geen 12000 euro. En dan gaat ons feest 'maar' door in een schuttersgilde: een bbq. maar de traiteur is onze grootste kost 6500 euro. Ik heb op veel bespaard, maar op het eten wou ik dit absoluut niet.

Ik denk toch dat dit echt wel een minimum bedrag is als je het met een avondfeest doet.

mvg Liesbeth xxx

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik8-4-2010 10:21:11

Wij geven een redelijk grote receptie (zo'n 130 man) en een klein avondfeest (zo'n 33 man, enkel familie en dichtste vrienden). De receptie is behoorlijk uitgebreid, onze zaal is ook niet persé de goedkoopste maar doordat het diner (wat toch wel het duurste is) voor slechts een klein aantal personen is, lukt dat voor ons budget (dat ook niet erg groot is).

Verder proberen we zoveel mogelijk zelf te doen: bedankjes worden gemaakt, uitnodigingen ontworpen door mijn vriend, worden geprint op een hoge kwaliteitsprinter ipv gedrukt (voor zo'n klein aantal is dat niet nodig). Fotograaf is mijn schoonbroer, omdat we met weinig zijn nemen we geen DJ. Ringen worden heel klassiek; dat wilden we sowieso en die kun je ook voor een goede prijs krijgen. Ik krijg een polscorsage, dus geen dure bloemen. We trouwen ook niet voor de kerk. En tenslotte, mijn kleed wordt gemaakt.

Dit bespaart ons allemaal centjes en wij blijven zeker onder de €10 000. Dus het kàn wel. Succes :-)

angela
2-10-2010
 Meld misbruik8-4-2010 12:48:51

wij geven een welkomstdrink van 60 min. en iedereen blijft voor het feest (een 140 man).
Onze menu met drankenforfait bruidstaart en middernachtbuffet komt op 52,18 euro per persoon.
We hebben een hele gewone menu gekozen:
tomatenroomsoep met ballekes
koninginnehapje
varkensgebraad en rosbief met groenten en kroketjes
bruidstaart met koffie of thee
middernachtbuffet.

De feestzaal zelf is gratis.

komt op een 7.300 euro in totaal, dat valt dus wel mee denk ik

Ellis
19-6-2010
 Meld misbruik8-4-2010 12:58:02

Hallo

Ik zou zoals al vele bruidjes je de tip gegevens hebben, gewoon bekijken wat je zelf graag wil als trouwfeest en allerhande en dan bekijken wat jer eraan kan geven qua budget.

Onze trouw zal in totaal (zonder de huwelijksreis) meer dan 25000€ kosten, en wij beseffen dat dit echt wel veel geld is maar ik heb dan ook alles erop en eraan wat ik graag wou hebben en we hebben enkele sponsors. ;)
We leggen zelf ook nog een beetje bij natuurlijk maar toch het kleinste deel dan.

Het hangt er echt vanaf wat je zelf graag wil hebben want idd een feest van 5000€ kan toffer zijn dan 1tje van 15000€... Maar dit weet je natuurlijk nooit op voorhand.

Veel succes met alle voorbereidingen en vergeet niet dat er nog belangrijkere dingen zijn dan een groot en mooi feest willen! ;)

Kim

Meld misbruik22-3-2011 19:59:21

Carolina,

Waar huurde je die VW busjes voor zo'n goeie prijs?!

Groeten

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...