Nu Online
Momenteel zijn er 307 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma

22-4-2010 16:11:02
Dag bruidjes

Ik zit een beetje met een dilemma en mss vind ik hier wel nog wat meer raad.

Mijn partner en ik zijn reeds 7 à 8 jaar samen en zijn al 1 jaar en enkele maanden getrouwd voor de wet.
Dit jaar trouwen we voor de kerk op 4 september 2010.
Maar onze kinderwens is zooo groot en we willen graag een kindje dat geboren wordt meer in het begin van 't jaar of toch alleszins voor augustus.

Nu zou ik binnen een 6 à 7 weken stoppen met de pil om deze toch al wat te laten uitwerken... . Normaal zou dat geen problemen mogen geven voor ons trouwfeest in september.

Moest het in juni prijs zijn dan zou ik een 3-tal maanden ver zijn, dus dat nipt wel al denk ik om een buikje te krijgen... dus twijfel ik wat ik best zou doen.

Onze foto's worden pas na de huwelijksreis genomen dus ergens midden september dus dan zitten we weeral verder... .

Best nog een beetje afwachten zeker? En dan is er nog iets, dan mag je nog geen misselijkheid hebben he!!

Maarja die wens is ook zo groot! Wat zouden jullie doen?

Groetjes
Valerie

04/09/10

P.S. Vroeger kreeg ik in mijn mailbox een melding van antwoorden, nu niet meer?!

Valerie
4-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 512

Nathalie
4-9-2010
 Meld misbruik22-4-2010 16:27:54

Hallo,

Ik zit met net hetzelfde!
Ik trouw op dezelfde dag als jij, en ik zou ook graag stoppen binnen zo'n dikke 8 weken.
Ik heb ook geen idee hoe mijn lichaam op een zwangerschap zou reageren..
Wij willen er in elk geval voor gaan, en we zien wel hoe het loopt..
Wie weet duurt het even voor je zwanger bent, en dan heb je er helemaal geen last van met je huwelijk.

Groetjes,
Nathalie

Ps: Ik krijg er heel soms..

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-4-2010 16:42:13

Als je voor augustus een wilt bevallen, moet je er ook wel rekening mee houden dat het niet altijd van den eerste keer 'prijs' is hé. De koppels rondom ons die kinderen hebben, hebben voor het eerste kind allemaal bijna een jaar 'bezig' geweest. (dit gaat dan toch over een 6-tal koppels hoor)

Wat is juist de reden dat je voor augustus een kind wil? Is dit omdat je niet meer kan/wil 'wachten'? Of dit omdat je een kind wat 'voorsprong' wil geven ivm school enzo?

groetjes, Carolina

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik22-4-2010 16:50:11

Dag Caroline

Ja, bij alle koppels die ik ken en in mijn straat was het telkens van eerste keer prijs, 't is dat die mij dan wat meer stress geeft hehe :-)

Het is meer omdat ik het kind wat meer voorsprong wil geven op school.
Zelf ben ik van december, mijn partner is van 't zelfde jaar in januari en ik merk toch wel ook bij andere mensen dat dat wel wat scheelt.

En ook een beetje omdat we niet meer echt kunnen wachten.

Maar ik wil ook niet met een bol buikje op m'n foto's staan en al zeker niet misselijk zijn op mijn trouwfeest want je trouwt maar één keer he.

Het zou wel leuk zijn om om je huwelijksfeest te kunnen vertellen dat je zwanger bent, dan weet iedereen het ook in één keer.

Jullie reacties doen me wel deugd en ik hoop dat ze mij wat zullen steunen in onze beslissing.

Groetjes
Valerie

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik22-4-2010 17:04:49

Wij trouwen ook op vier september maar hebben eerst de kindjes gemaakt en daarna pas de trouwplannen
Ik heb dus al twee zwangerschappen achter de rug en zou zeggen, wacht nog een beetje. Zwanger worden gaat bij de ene vlot maar bij de andere niet. Dat weet je natuurlijk nooit op voorhand. Ik was telkens direct zwanger. En bij beide zwangerschappen ben ik misselijk geweest. De eerste keer was de ergste misselijkheid over op 12 weken. De tweede keer is het pas beginnen beteren na 16 weken. Ik was de eerste maanden ook verschrikkelijk moe. Ik zou het dus zeker niemand aanraden.
Het kan natuurlijk allemaal best meevallen, of even duren eer je zwanger bent. Maar dat weet je niet op voorhand.
Ik weet heel goed hoe groot een kinderwens kan zijn. Maar 4 september is nog maar 4,5 maandjes ver. Ik zou dus zeggen, geniet nog even van de voorbereidingen, zorg dat je in topvorm bent op je trouwdag en ga nadien voor de kindjes.

Hoe dan ook, wat je ook beslist, veel succes!

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik22-4-2010 17:10:32

Eventueel hadden we ook al zitten zeggen om toch te stoppen met de pil en gewoon "op te letten" als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Maar ja, als het dan toch effectief raak is... .

Pfff, had ik nu toch maar 'n glazen bol he :D

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik22-4-2010 17:30:27

Tja, ik heb helemaal niets gemerkt van mijn zwangerschap maar dat is zeker niet iedereen gegeven. Voorspellen kan je het helaas niet maar het zou zonde zijn om op je trouwdag ziek of misselijk te zijn. Ik zou toch ook voorstellen om één van beiden even uit te stellen

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik22-4-2010 17:33:33

Hey Valerie,

Ik trouw op 7aug en ben sinds kort ook gestopt met de pil. We beginnen er wel pas aan vanaf 15mei gezien we dan onze vrijgezelle hebben (22mei trouwen we nl voor de wet).
Er zijn nog wat topics over dit onderwerp en de meesten zeggen v te wachten wegens misselijkheid, kans dat je je regels hebt als het nog geen prijs is enzovoorts,... Maar bij ons is de drang gewoon té groot en stel da we er een jaar of langer over doen... Neen, da heb ik liever de ongemakjes. Uiteindelijk is het zowiezo een prachtige dag en dat zal wel opwegen tegen de nadelen!
En ok je kan altijd een extreme probleemzwangerschap hebben maar dat zijn de uitzonderingen.

In ieder geval succes, hopelijk zijn we beiden zwanger op onze trouwdag;-)

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik22-4-2010 17:43:00

Dag Hannelore

Ja, dan had ik die vrijgezellenavond nog niet meegerekend! Dat wordt opletten als het zover is!

Hmm, ik had nochtans gezocht achter zo'n topics en vond ze niet direct! Dus sorry voor het openen van een nieuw topic.

Wij zouden ook pas echt proberen een maand of twee maand voordien, in juni zouden we nog opletten...

Maar alvast bedankt voor de vele reacties! Ik ben er toch al ietsje wijzer op geworden, maar in een glazen bol kijken zal ik nooit kunnen doen.

We zullen het dus gewoon moeten ondervinden!

Groetjes

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik22-4-2010 17:44:24

Trouwens, ik moest toch mijn pil opschuiven omwille van onze huwelijksreis die we erna maken... Eigenlijk is het de bedoeling daar was echt "aan't werk" te gaan :-)

Dus het zou nog niet moeten zover zijn, dan zou ik geen probleem hebben met regels in de week dat ik huw of op reis, dus dat is het probleem niet echt.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-4-2010 18:34:52

I.v.m. die regels zou ik toch maar opletten... Ik had vroeger (voor mijn pil) mijn regels altijd heel regelmatig. Nu ik al 4 maanden gestopt ben met de pil, komen ze nog steeds wanneer ze zin hebben... Eerst kwamen ze om de 6 weken, dan eens om de 2 weken. Echt niet leuk! Stel dat je ze dan plots hebt op je huwelijk... Ik ervaar nu ook eerder ongemakken zoals buikpijn.

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik22-4-2010 18:38:32

Ik vind het allemaal een beetje riskant! Al moet ik niet veel zeggen. Wij hebben ook al een dochter van 6 jaar. Nu willen we nog een kindje. We trouwen 15 mei. Dus had ik 15 maart mijn spiraaltje eruit laten halen, met het gedacht dat het toch wel even zou duren voor ik terug zwanger zou zijn. Dan zou het kindje voor de eerste helft van het jaar zijn. Maar de natuur heeft anders beslist. Ik was direcht zwanger en wij verwachten ons kindje voor 24 december. Er is toch niks aan te doen, en ben er super blij mee. Gelukkig niet echt misselijk!

Succes ermee
Katrien

Cynthia
30-4-2010
 Meld misbruik22-4-2010 18:40:53

Mijn eerste zwangerschap is vlekkeloos verlopen. De tweede heel wat stormachtiger. Bloeding, slechte nekplooimeting met vruchtwaterpunctie tot gevolg, bekkeninstabiliteit, 5 weken te vroeg bevallen. Moest ik van jullie zijn zou ik toch nog proberen te wachten ze. In een zwangerschap kan zoveel gebeuren.

Groetjes

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik22-4-2010 21:16:44

Aiaiai, 'k zal mijn mening dus beter wel herzien :s

Als je dan inderdaad zoveel pech hebt tijdens je zwangerschap!

Mja, nog eventjes geduld dan zeker... maar dan komt het kindje wel op't eind van 't jaar, tenminste als het binnen de drie eerste maanden niet lukt.

So be it he dan, zolang ik het dan in mijn armpjes kan sluiten :D

Bedankt voor de vele reacties.

Die hebben mij wel geholpen!

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik23-4-2010 6:39:38

Hoi Valerie,
ik begrijp je situatie. Wij zijn al meer dan een jaar geleden gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger. Ondertussen heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagt en we trouwen in juli.
Ik pak mijn pil niet opnieuw nee, we zijn voorzichtig, maar als het toch zo is, is het zo, het is tenslotte iets waar we al meer dan een jaar naar uitkijken.
Maar zoals je ziet, niets zegt dat het van den eerste keer prijs is he!
Veel succes en gewoon doen waar je zin in hebt! Weeg de voor en nadelen goed af en je komt er wel
Groetjes
Joke

Katrien
10-9-2010
 Meld misbruik23-4-2010 8:59:23

Hey Valerie

Mijn vriend en ik zijn ook al lang saman (bijna 10 jaar), wij trouwen ook in september (een week na jullie ) en onze kinderwens is ook enorm!
Wij waren in mei vorig jaar gestopt met de pil om volop voor een kindje te gaan. Na een half jaar proberen nog steeds geen resultaat tot mijn vriend mij in het najaar opeens ten huwelijk vroeg. Toen hebben we besloten om onze kinderwens nog even op te bergen omdat ik niet met een dikke buik voor het altaar en op onze foto's wil staan, maar nu de datum dichterbij komt, twijfelen we toch om er niet opnieuw aan te beginnen zodat ik maximum 3 maanden ver ben op onze grote dag. Ik blijf de voordelen maar afwegen tegenover de nadelen en dan moet ik zeggen dat mijn verstand het toch wint van mijn hart. Hoe hard mijn vriend en ik ook verlangen naar een kindje... we hebben toch besoten om er maar terug volop voor te gaan vanaf semtember. Ik zou het doodzonde vinden om mij supermisselijk en slecht te voelen op die dag. Je trouwt tenslotten maar één keer he...
Ik moet er misschien wel nog even aan toevoegen dat ik, na mijn pilstop bijna een jaar geleden, niet terug opnieuw de pil ben beginnen nemen. Nu doen we het gewoon voorzichtig...

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik23-4-2010 9:46:49

Niks zegt dat het direct gaat lukken.
Ik ben na onze trouw gestopt met pil & we proberen nu al een jaar.
Ben ondertussen bij een gyne die me opvolgt, heb geen/te weinig eisprong.
Dus ik wil niet negatief doen, maar ben realistisch.

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik23-4-2010 10:17:30

Dag Marieke

Mijn nicht heeft hetzelfde probleem... daarom dat ik ook begon na te denken om eventueel toch te stoppen met de pil maar op te letten, want als ik dan zoiets meemaak, mijn nicht probeert nu al drie jaar!

Hmm, het wordt nog een lang gesprek met mijn ventje! :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...