Nu Online
Momenteel zijn er 391 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen met peuter erbij?

22-4-2010 21:57:40
Hallo
Wij trouwen volgend jaar 20 mei 11. De dagplanning ziet er als volgt uit:

- 's morgens kapper en andere voorbereidingen
- 14h: wettelijk huwelijk
- 15h: kerkelijk huwelijk
- 16.30 à 17 h: trouwfoto's nabij onze feestzaal 
- 18 h: licht avondmaal voor dichte familie
- 19.30 h: start uitgebreid dansfeest met aperitief, hapjes etc.

Ons zoontje is nu 4 maand dus volgend jaar zal hij al een kleine peuter zijn die reeds rond zal wandelen en alles willen ontdekken.  Ik had gedacht om hem net voor het avondeten te laten ophalen door familie van familie (die dus niet onze dag bijwonen). Ik zou graag hebben dat ie nog wat op de foto's poseert met ons maar daarna denk ik dat zo'n kleine ukkepuk wel moe zal zijn. Tevens zal het kindje van mijn vriends broer en het kindje van zijn zus om en bij de 2,5 jaar zijn. Ik zou hen dan ook lichtjes willen aankaarten dat deze peuters ook rond 17.30h mogen opgehaald worden. Ik hoop dat dit niet egoïstisch over komt maar ik heb geen zin om tijdens het avondmaal (we zijn slechts met 20 dan) met drie peuters aan tafel te zitten en gans de tijd moeten zien wat ze uitspoken.
Wat denken jullie daarvan?

Gr
Eline 

eline
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 607

karen
30-11-2013
 Meld misbruik22-4-2010 22:11:46

groot gelijk! Ontspannend voor de ouders ook:)
Mijn zus wou persé mijn kids (toen 4 en 2) mee op haar avondfeest. Ik deed wat ze vroeg, maar kon zelf pas ontspannen feesten als de babysit ze was komen halen.
Nu vraagt mijn broer, die ook trouwt, om de kids enkel mee te brengen naar de receptie en dan voor babysit te zorgen. Geen probleem.
Ook wij trouwen binnenkort...op mijn feest heb ik ze er graag bij (nu zijn ze 2,5 en 5). We hebben voor een babysit gezorgd, die steeds bij hen in de buurt is. Ik hoef dus niet ongerust te zijn als ik ze even niet zie. Wanneer de kids moe zijn, vertrekt de babysit met hen naar huis. Dat kan om acht uur zijn, maar dat kan evengoed elf uur zijn. Zo lang ze braaf zijn en het leuk vinden mogen ze meefeesten:)

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik23-4-2010 7:00:06

Ik vind het ook niets, kinderen op een avondfeest. Zo'n kindjes raken volledig over hun toeren, veel te veel nieuwe indrukken, veel te snel allemaal en natuurlijk moe (waar gaat hij zijn namiddagdutje doen?) dus worden lastig.

Mijn zoon is er ondertussen al 10 maar hij blijft ook niet heel de avond op het feest. Laast hadden we feest voor mijn schoonmoeder haar verjaardag. De kleinste kindjes, van mijn schoonbroer, zijn op tijd naar haar moeder gegaan. Mijn zoon en neefje van 12 zijn met het oudste nichtje van 16 naar huis gegaan. Op onze trouwdag zal het waarschijnlijk net zo gebeuren.

nathalie
2-7-2010
 Meld misbruik23-4-2010 7:16:31

Hallo,

Onze kleinste die in dezelfde maand 2 jaar wordt,gaat ook niet blijven voor het avondfeest.
Hij maakt de rest van de dag mee.En tijdens de receptie vertrekt hij naar zijn dagmoeder om daar te kunnen overnachten.
Zo een kleintje zou daar toch teveel verloren lopen,en ze hebben toch nog hun rust nodig.
En vooral zelf zou je ook niet veel aan je feest hebben denk ik.
De 2 grootste van 8 en 12 blijven wel

evy
1-3-2009
 Meld misbruik23-4-2010 11:25:06

Toen wij trouwden was ons zoontje net 2j. Terwijl wij op locatie foto's maakten ging hij met de rest van de suite mee naar de zaal voor z'n dutje. Hij feestte nadien mee tot na middernacht. Toen zijn de 2 kinderen van m'n schoonzus (toen 10 en 12) met hem naar hun thuis gegaan. (2 straten verder), hij bleef daar slapen.
Bij de trouw van m'n broer hebben we hem laten ophalen rond 17u. Van hen mocht hij langer blijven, maar ook wij wilden wel eens wat genieten zonder constant die kapoen in het oog te moeten houden ;-)
Denk dat ze het zeker wel gaan begrijpen hoor!

Kelly
18-6-2010
 Meld misbruik25-4-2010 8:41:17

Hier hetzelfde, een dochtertje van 2,5 jaar.
Ze zal nog wel op de receptie blijven maar ze gaat net voor het avondfeest naar huis, zodat we toch wat kunnen genieten.
De dag zal op zich al lang genoeg duren voor haar denk ik.

lisa
17-7-2010
 Meld misbruik25-4-2010 10:39:10

Als wij in juli trouwen is ons zoontje juist 1,5jr.
Het dochtertje van mijn getuige is dan 2 jaar.

Afhankelijk van hoe moe ze zijn worden ze juist voor, tijdens of na de receptie opgehaald door de moeder van mijn getuige.Dus dat zal tussen 16u30-18u30 zijn.

Houdt er wel rekening mee dat je uw kindje bij iemand die hij/zij goed kent achterlaat.
Ze zijn op die leeftijd vrij eenkennig :-)

Katrien
28-8-2010
 Meld misbruik26-4-2010 17:00:05

Als wij trouwen zal ons zoontje 18 maand zijn. Hij maakt de hele dag mee, maar gaat 's avonds met iemand naar huis die enkel naar de receptie komt.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info