Nu Online
Momenteel zijn er 483 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

drank op het avondfeest

28-4-2010 8:09:13
hallo,

wij mogen van de uitbater van onze zaal zelf de wijn voorzien voor tijdens het avondfeest. eerst was ons gedacht om dit via de traiteur te doen maar toen bleek dat ze hier serieus van profiteerde om nog extra te vragen voor haar eigen zak hebben we dan toch maar beslist om zelf kratjes of flessen wijn te gaan kopen.
maar nu vroeg ik me af hoeveel moet je eigenlijk voorzien? de traiteur zei dat er gerekend wordt op ongeveer een halve fles per persoon maar dit is enkel voor tijdens het eten en er gaan toch altijd mensen zijn die later op de avond gewoon nog wijn drinken.
we zijn met ongeveer een 120 personen. ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

lesley

lesley
12-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 660

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik28-4-2010 8:59:24

ik zou zeker flessen wijn kopen, dit hebben wij ook gedaan
let op de reclame in de Auchan vb, of in de makro, waar je in bulk kan kopen en soms extra korting krijgt.

ik denk dat we in totaal een 150 flessen wijn gaan hebben (witte en rode samen)
Wat niet op is drink je gewoon later op
En moest de wijn op zijn op een bepaald moment, dan is hij op (dat is ons principe), maar met zo veel flessen zal dat denk ik geen probleem zijn

An
26-3-2010
 Meld misbruik28-4-2010 9:02:26

Hoi,

wij hadden ook onze wijn zelf voorzien. Op onze feest waren 126 mensen, en wij hadden 60 flessen witte en 60 flessen rode wijn voorzien. Bij de meeste wijnhandelaars mag je de overschot terug brengen, en al goe want er zijn bij ons maar 41 flessen wijn gedronken. Voor wijn profiteren ze inderdaad in zalen, het is veel goedkoper als je hem zelf koopt!!! En je moet er rekening mee houden dat niet iedereen wijn drinkt...

Alvast veel succes!! An

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik28-4-2010 9:05:21

jullie zijn geen voorstander van kratjes wijn dan als ik het goed begrijp? natuurlijk is een fles wel makkelijker want die kan je dan gewoon meegeven aan tafel als er meerdere mensen wijn drinken aan die tafel.
aangezien ik niet echt een witte wijndrinker ben, hebben jullie dan een idee welke witte wijn lekker is, het is koud buffet maar hij mag niet te zoet zijn heb ik al van mensen gehoord die wel witte wijn drinken

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik28-4-2010 9:09:10

Hey Lesley,

betalen jullie geen kurkrecht om zelf wijn te mogen meebrengen ? Want in de meeste feestzalen mag je zelf je wijn meebrengen maar dan vraagt de zaal een kurkrecht en als je de prijs van dat kurkrecht ziet, laat je het meestal direct zitten !

Het wijnverbruik is heel moeilijk te schatten voor een hele avond. Voor tijdens het eten is het 1/2 fles/pers. Maar daarna is sterk afhankelijk van je publiek. Hebben jullie overwegend babbelaars of dansers ? De dansers drinken weinig of geen alcolhol. De babbelaars méér omdat ze meer aan tafel blijven zitten... Het is dus heel moeilijk om te voorspellen. Toch denk ik dat wat het meest verbruikt wordt tijdens de dansavond, gewoon bier is en daarnaast frisdrank en koffie.
De jonge mensen (tussen 12 en 18 j) drinken niet graag wijn. Dat is frisdrank of bier. De oudere mensen zullen mss wel een glaasje wijn drinken maar zeker niet heel de avond. Het zijn de dertigers en veertigers die het meest wijn drinken, volgens mij.

An
26-3-2010
 Meld misbruik28-4-2010 9:23:46

Bij ons was het 'kurkgeld' 2,75€ per fles, maar dan nog zaten we na alles berekend te hebben 300€ goedkoper tegen dat we de wijn bij de drankenforfait in de zaal hadden genomen... En kratjes zijn nog voordeliger, maar onze wijnhandelaar raadde dat af op een trouwfeest, een kratje oogt ook goedkoper... Natuurlijk heeft iedereen zijn mening en zijn budget he

LeBart

Meld misbruik28-4-2010 10:31:06

Ga je flessen halen in de Delhaize ... hebben kwaliteitswijnen aan een deftige prijs en als je afspreekt is de kans groot dat je de overschot aan flessen mag terugbrengen.

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik28-4-2010 10:54:40

onze zaal vraagt geen kurkgeld omdat dit een gewone zaal aan een café is dus zij schenken zelf geen wijn. de traiteur kon de wijn regelen via iemand die zij kende en dan had je het voordeel dat de niet geopende wijn teruggenomen werd maar zij vroeg 2,5 euro aan kurkgeld om dat haar personeel dan rond ging met de wijn tijdens het eten maar aan haar uitleg vroeg zij deze prijs ook nog wanneer haar personeel en zij zelf reeds naar huis waren en dit vond ik er toch wel over!
dus als wij onze wijn zelf kopen kost ons dat enkel de aankoopprijs in de winkel.
@ an: je hebt idd wel gelijk dat kratjes goedkoop ogen, ik had dit natuurlijk wel gedaan omdat het nog goedkoper is dan flessen maar ik denk voor de makkelijkheid dat ik toch wel flessen ga nemen en dan kunnen de mensen per tafel een fles(sen) komen halen aan de bar.
@ fredie: wij hebben geen mensen uitgenodigd die onder de 18 zijn. dus daar moet ik geen rekening mee houden maar 95% van de mensen is tss de 30 en 40 jaar dus wss zullen zij wel genoeg wijn consumeren.

mijn collega zei ook doe per tafel al een fles wit en rood open maar daar heb ik schrik en dan zeker voor de rode wijn dat ze wel open zijn maar niet uitgedronken worden en dan zijn ze om weg te gieten aan het eind van de avond en dat vind ik ook pure verspilling.

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik28-4-2010 16:56:40

Inderdaad, zoek een handelaar waar ze ongeopende flessen terug nemen.
Ik had vorig jaar een grote BBQ georganiseerd en we hadden voldoende wijn voorzien (dachten we).
Uiteindelijk bleek er amper wijn gedronken, de overschot ging dag nadien gewoon terug, gelukkig anders hadden we nu nog wijn over denk ik.

tania

Meld misbruik28-4-2010 19:58:14

hey

wij hebben onze wijn gekocht bij de aldi
zeer lekkere de mussel wij(witte) en echt niet duur.
je mag alles wat niet open is terug brengen.
groetjes tania

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...