Terug naar overzicht
Ik moet zelf nog eens brainstormen wat voor hapjes ik zou maken voor de lunch, we kunnen elkaar zo aan ideeën helpen ;-) Wat ik al in mijn hoofd heb, zijn zalmrolletjes: boekweitpannenkoeken bakken, besmeren met kruidenkaas, sneetje gerookte zalm erop, oprollen en in stukjes snijden - met een cocktailprikkertje erop, eventueel een half kerstomaatje ... Kun je prima de dag voordien doen en in de koelkast bewaren :-)
Je gaat die toch niet zelf allemaal maken die dag, daar heb je heus geen tijd voor hoor. Ik zou toch een traiteur aannemen, maar soit dat moet je zelf weten.
Ik dacht ook onmiddellijk aan zalmrolletjes . Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf geen boekweitpannenkoeken bak. Ik koop gewoon van die wraps in de winkel. Een lekker variant is trouwens ook met zalm en kruidenkaas, maar met een fijne snede mango ertussen... Aan te raden inderdaad de dag op voorhand te maken, op te rollen in plastiekfolie en pas de dag zelf in stukjes te snijden (dan zijn ze steviger). Anders: pittabroodjes in twee snijden (opensnijden eigenlijk), besmeren met olie en kruiden (marjolein, tijm, ...) en die grilleren in de oven, komt uit Colruyt boek en noemt libanese broodjes, heel lekker met forelmousse ofzo (allemaal heel gemakkelijk te maken). Een tip: "lekkere hapjes" kookboek van de Colruyt.. heel veel makkelijke hapjes. Succes!
Ja, inderdaad, in allumium of plastiekfolie :) Boekweit moet wel je smaak zijn. Ik kan die wraps uit de winkel niet eten, dus doe ik het zo. Maar dat is nog vlugger gemaakt natuurlijk.
Dag, Ook wij hebben alle hapjes zelf klaar gemaakt dit waren ze misschien heb je er iets aan...( wij hadden er 5 pp voorzien.) De glaasjes dus . Glaasje 1 : tonijn salade met perzikjes Glaasje 2 : krabsalade met ananasjes Glaasje 3 : kruidenkaas met stukjes radijsjes Glaasje 4 : garnaalsalade met stukjes mini tomaatjes Glaasje 5 : vleessalade met augurken zoetzuur Glaasje 6 : gezouten hesp met meloen Op alles glaasjes zat er een beetje mengeling salade op en of soja scheuten of een witloof blaadje Dan had ik nog witloof blaadjes versierd met kruiden kaas en radijsjes Ook nog zon gedroogde tomaatjes met raclette salade en een tipje kruidenkaas Nog gezouten hesp in een jasje meloen Blokjes kaas met augurkjes of die rode kersjes , salami met zilveruitjes , mini zwam worstjes , potje mosterd op de plateau Groetjes frida
De glaasjes dus .
Glaasje 1 : tonijn salade met perzikjes
Glaasje 2 : krabsalade met ananasjes
Glaasje 3 : kruidenkaas met stukjes radijsjes
Glaasje 4 : garnaalsalade met stukjes mini tomaatjes
Glaasje 5 : vleessalade met augurken zoetzuur
Glaasje 6 : gezouten hesp met meloen
Op alles glaasjes zat er een beetje mengeling salade op en of soja scheuten of een witloof blaadje
Dan had ik nog witloof blaadjes versierd met kruiden kaas en radijsjes
Ook nog zon gedroogde tomaatjes met raclette salade en een tipje kruidenkaas
Nog gezouten hesp in een jasje meloen
Blokjes kaas met augurkjes of die rode kersjes , salami met zilveruitjes , mini zwam worstjes , potje mosterd op de plateau
Groetjes frida
Onze receptie voor de collega's was op zondag en we hadden volgende dingen: * op de tafels stonden chips, nootjes, chocolaatjes,... * men ging rond met een kerstomaatje, doormidden gesneden en er een bolletje kruidenkaas tussen (die bolletjes kan je zo kopen, van Boursin) en bovenaan een basilicumblaadje (op een satéstokje) * mini-pizzaatjes (heb je o.a. ook bij Aldi) * gevulde sandwiches (deze hebben we bij de bakker kant-en-klaar besteld) * mini boterkoekjes (ook bij de bakker) * cake (plaatcake te koop bij Makro)
Op de trouw van mijn zus waren het superlekkere hapjes. Maar die kan ik niet nemen want zij is 2 weken geleden getrouwd en ik trouw binnen 3 maand. Maar voor mensen die nog ideeën nodig hebben: - witloofblaadjes met zalmmousse - witloofblaadjes met forelmousse - broodje met pesto, schelletje appel en kaas erover - loempiatjes - glaasje tonijnmousse met kiwi - tzatziki met komkommer - kerstomaatje met mozarella en basilicum op stokje De mensen vonden het allemaal heel lekker.