Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hapjes receptie

29-4-2010 13:04:46
Hallo!

Wij laten onze receptie doen door enkele vrienden en kennissen. Nu ben ik op zoek naar lekkere en gemakkelijke hapjes om klaar te maken. Liefst zoveel mogelijk hapjes waar er de dag zelf niet veel werk meer aan is.

Iemand ideetjes?
Ik heb al enkele ideeën: groentjes met dipsaus, bruscetta met mozarella, olijven, druiven met kaas, enz..

Tine
31-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1413

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik29-4-2010 13:42:51

Ik moet zelf nog eens brainstormen wat voor hapjes ik zou maken voor de lunch, we kunnen elkaar zo aan ideeën helpen ;-)

Wat ik al in mijn hoofd heb, zijn zalmrolletjes: boekweitpannenkoeken bakken, besmeren met kruidenkaas, sneetje gerookte zalm erop, oprollen en in stukjes snijden - met een cocktailprikkertje erop, eventueel een half kerstomaatje ... Kun je prima de dag voordien doen en in de koelkast bewaren :-)

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik29-4-2010 14:33:15

Je gaat die toch niet zelf allemaal maken die dag, daar heb je heus geen tijd voor hoor.
Ik zou toch een traiteur aannemen, maar soit dat moet je zelf weten.

Brenda
22-5-2010
 Meld misbruik29-4-2010 14:43:19

Ik dacht ook onmiddellijk aan zalmrolletjes . Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf geen boekweitpannenkoeken bak. Ik koop gewoon van die wraps in de winkel. Een lekker variant is trouwens ook met zalm en kruidenkaas, maar met een fijne snede mango ertussen... Aan te raden inderdaad de dag op voorhand te maken, op te rollen in plastiekfolie en pas de dag zelf in stukjes te snijden (dan zijn ze steviger).
Anders: pittabroodjes in twee snijden (opensnijden eigenlijk), besmeren met olie en kruiden (marjolein, tijm, ...) en die grilleren in de oven, komt uit Colruyt boek en noemt libanese broodjes, heel lekker met forelmousse ofzo (allemaal heel gemakkelijk te maken).
Een tip: "lekkere hapjes" kookboek van de Colruyt.. heel veel makkelijke hapjes.

Succes!

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik29-4-2010 14:53:21

Ja, inderdaad, in allumium of plastiekfolie :) Boekweit moet wel je smaak zijn. Ik kan die wraps uit de winkel niet eten, dus doe ik het zo. Maar dat is nog vlugger gemaakt natuurlijk.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik29-4-2010 15:54:30

Dag,

Ook wij hebben alle hapjes zelf klaar gemaakt dit waren ze misschien heb je er iets aan...( wij hadden er 5 pp voorzien.)

De glaasjes dus .

Glaasje 1 : tonijn salade met perzikjes

Glaasje 2 : krabsalade met ananasjes

Glaasje 3 : kruidenkaas met stukjes radijsjes

Glaasje 4 : garnaalsalade met stukjes mini tomaatjes

Glaasje 5 : vleessalade met augurken zoetzuur

Glaasje 6 : gezouten hesp met meloen

Op alles glaasjes zat er een beetje mengeling salade op en of soja scheuten of een witloof blaadje

Dan had ik nog witloof blaadjes versierd met kruiden kaas en radijsjes

Ook nog zon gedroogde tomaatjes met raclette salade en een tipje kruidenkaas

Nog gezouten hesp in een jasje meloen

Blokjes kaas met augurkjes of die rode kersjes , salami met zilveruitjes , mini zwam worstjes , potje mosterd op de plateau

Groetjes frida

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-4-2010 18:35:15

Onze receptie voor de collega's was op zondag en we hadden volgende dingen:
* op de tafels stonden chips, nootjes, chocolaatjes,...
* men ging rond met een kerstomaatje, doormidden gesneden en er een bolletje kruidenkaas tussen (die bolletjes kan je zo kopen, van Boursin) en bovenaan een basilicumblaadje (op een satéstokje)
* mini-pizzaatjes (heb je o.a. ook bij Aldi)
* gevulde sandwiches (deze hebben we bij de bakker kant-en-klaar besteld)
* mini boterkoekjes (ook bij de bakker)
* cake (plaatcake te koop bij Makro)

Tine
31-7-2010
 Meld misbruik1-5-2010 9:58:26

Op de trouw van mijn zus waren het superlekkere hapjes. Maar die kan ik niet nemen want zij is 2 weken geleden getrouwd en ik trouw binnen 3 maand. Maar voor mensen die nog ideeën nodig hebben:

- witloofblaadjes met zalmmousse
- witloofblaadjes met forelmousse
- broodje met pesto, schelletje appel en kaas erover
- loempiatjes
- glaasje tonijnmousse met kiwi
- tzatziki met komkommer
- kerstomaatje met mozarella en basilicum op stokje

De mensen vonden het allemaal heel lekker.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...