Nu Online
Momenteel zijn er 476 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gasten durven toch veel hoor

5-5-2010 21:14:24
dit moet me toch even van het hart hoor. vandaag bel ik naar een neef van mijn vriend om te vragen of ze al weten of ze naar ons avondfeest komen en die antwoord doodleuk tegen mij " ja ja wij komen met 4 personen" euh sorry maar ze waren maar met 2 gevraagd dus ik was zo van mijn melk dat ik niet direct kon reageren.
mijn vriend vraagt toen ik neer gelegd heb van en komen ze en ik zeg ja maar met 4, hun gezamenlijk kindje komt mee en 1 van de kinderen van de vrouw haar vorige huwelijk ook en dit terwijl wij duidelijk afgesproken hadden dat we geen kleine kinderen op de feest wouden buiten onze eigen kinderen.
dus ik even bekomen van de schok dat sommige mensen gewoon hun eigen wetten durven stellen zonder dit te vragen en daarna heb ik terug gebeld om te zeggen dat de kinderen echt niet mee mogen komen want dat wij dit niet gepland hebben.
nu heb ik als reactie gekregen dat ze dan nog niet weten of ze komen.
wat vinden jullie hier nu van, ik zou dus zoiets nooit durven beslissen zonder eerst aan de gastheer/vrouw te vragen of dit voorzien is en de uitnodiging was nochtans duidelijk enkel aan hen gericht als man en vrouw.
pff sommige mensen toch....

lesley
12-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 641

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik5-5-2010 21:24:03

Ik versta je volledig.

Een vriendin van mij zei onlangs doodleuk: "ik heb vanmiddag mijn vriend meegevraagd naar je trouw" ik vond dit echt ZO onbeleefd, ze kent hem nog maar net (en eerlijk gezegd: ze wisselen heel erg vaak) en ik had hem nog absoluut niet uitgenodigd, aangezien ze de enige van die groep is met een vriend en ik ze gewoon allemaal alleen wou vragen en als vriendengroep aan de eretafel bij mijn vriend en mij te zetten, waar we dus geen vreemden bij wilden.

Heb haar dit voorzichtig proberen uit te leggen en sindsdien is ze boos op mij, is al bijna 2 maanden nu.

Mensen nemen veel te snel dingen aan de dag van vandaag...

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik5-5-2010 21:38:52

Ik ken het ook... Mijn broer zei vorige week doodleuk dat hij z'n dochter (1,5) mee zou brengen naar onze trouw, ook het diner. Wij zagen dat niet zo zitten, want ze heeft veel slaap nodig, en al is de band met mijn broer niet zo schitterend, ik zou het toch tof vinden als ze langer dan 21u zouden kunnen blijven... Hij voegde er nog aan toe dat we voor haar natuurlijk geen eten moesten bestellen.
Ik heb uiteindelijk met bibberende knieën gebeld om te zeggen dat we liever niet hadden dat zij mee komt naar het avondfeest, en hij begreep het gelukkig wel (zo leek het toch). Ik voel me wel gesteund door mijn ouders, die het ook bizar vonden om zo'n klein kind mee te nemen naar een lang avondfeest...

ingeborg
17-7-2010
 Meld misbruik5-5-2010 22:14:36

Ik begrijp jullie....maar begrijp de mensen die hun kindjes willen meenemen ook...
Hopelijk krijg ik nu niet van alle kanten tegen mijn kop....
Bij ons maakt dat niet uit of er kindjes meekomen of niet. We hebben zelf 2 kindjes en aangezien het zo een drukke dag al zal zijn , gaan zij na de 2de receptie met de babysit naar ons huis, zoontje zal dan pas 17 maanden zijn, dus nog veel slaap nodig, dochter 4,5 jaar dus dat zou wel lukken maar toch zal het na de 2de receptie al laat genoeg zijn.
Waarom besluiten jullie dat er geen kindjes 'mogen' komen? Heb er respect voor maar vraag me af waarom.
Ik vind het absoluut niet kunnen dat genodigden zelf gaan zeggen met hoeveel ze komen of ze zelf extra mensen uitnodigen enzo! Ben al benieuwd welke van die verrassingen ons te wachten zal staan!

liesbeth
7-5-2010
 Meld misbruik5-5-2010 22:24:09

Ik heb het ook aan de hand, bij mij heeft Niemand afgebeld!! integendeel zelfs ik heb er een heel deel die doodleuk zeiden dat ze hun kinderen of nieuwe vriend of weetk veel wat meebrengen....
ik kon er ook niet mee lachen maar denk dan bij mezelf foert, het zijn ook altijd de mensen waar je het wel een beetje van kan verwachten...

xxxx Liesbeth

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik5-5-2010 22:29:54

je bent idd niet alleen die zo een dingen tegekomt,
zo heeft mijn nonkel ook gevraagd of de kinderen van zijn vrouw mogen meekomen, ik ken die kinderen niet eens ze zijn 9 en 10 en spreken geen letter nederlands (duits) en we hebben de limit op 16 gezet, dus er is sowieso gene parle. maarja dan heb je natuurlijk het antwoord 'als zij niet mogen meekomen dan komen we ook niet'... jammer maar helaas als ik voor hen een uitzondering maak kan ik nog 12tal nichten en neven mee uitnodigen en maken we er een kinderfuif van. (das niet de bedoeling) zo ben ik overlangs dus ook uit mijn sloffen geschoten dat mensen zich gewoon zelf uitnodigen zonder dat ze zelf een uitnodiging ontvangen hebben. Ze hebben zelf al congé genomen en al :s echt te zot voor woorden. Ik heb dus zo een 4 tal voorvallen die gelijkaardig zijn, maar ze zullen wel zien als ze geen uitnodiging krijgen, zijn ze gewoon niet welkom. We nodigen toch uit wie we zelf willen. Wat is dat nu ....

Ook even mijn beklag doen :)

veel succes nog
Jennifer

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 6:57:55

Ik sluit me ook aan bij Ingeborg.
Ik heb het zelf ook meegemaakt: de broer van mijn ex-vriend trouwde (wij waren op dat moment een half jaar samen).
Mijn zoontje (toen 3 jaar) was ook niet welkom op het feest (dan heb ik het niet over het avondfeest, maar gewoon overdag tijdens de vieringen). 's Avonds kinderen meenemen doe je niet vind ik, zeker niet zo laat nog.
Ik ben toen thuis gebleven, mijn ex-vriend is gegaan natuurlijk. Maar hij was woest, evenals zijn ouders en zijn zus (die zelf 4 kinderen heeft en die wel mee mochten).

Maar dat is nog altijd iets anders dan ongevraagd iemand meenemen naar een avondfeest.

Ellis
19-6-2010
 Meld misbruik6-5-2010 7:23:44

Oei, Ik ben dan blijkbaar niet de enige als ik al die reacties hier zo lees!
Bij ons zelfde geval, de vader van mijn verloofde heeft een nieuwe vriendin en wij hebben haar zonen uitgenodigd voor het avondfeest (en zelfs een bevriend koppel van hen zodat ze nog andere jongere mensen zouden kennen daar) maar wij willen hen niet op de eretafel omdat deze al groot genoeg is en omdat wij hen nog maar een 4-tal keer gezien hebben de afgelopen 3j dat ze samen zijn. (en de andere zoon nog nooit gezien trouwens)
Nu vindt die nieuwe vriendin dat zo erg dat haar lieverlingszoontje niet mee op de eretafel kan naast haar zitten, dat wij toen we onze uitnodigingen aan hen persoonlijk wilden komen afgeven, wij daar zelfs niet binnen mochten!
Uiteraard is er dan een ruzie ontstaan tss mijn vriend en zijn pa met als gevolg dat deze nu niet meer komt naar de trouw en zijn deel ook niet meer wil betalen... (Wat ik persoonlijk niet erg vindt, maar wel pijnlijk voor men verloofde)

Natuurlijk is dit niet het enige wat scheef zat tss beiden maar ik vind wel dat een nieuwe vriendin geen wetten mag stellen over de samenstelling van een eretafel en dan nog een reactie geven dat de kinderen van haar vriend niet meer binnen mogen bij hen is er toch zwaar over lijkt mij...
Maar jah, niet iedereen denkt zoals wij bruidjes hé! ;)

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik6-5-2010 8:05:42

@ ingeborg: ik zou er geen probleem mee hebben dat ze zouden zeggen onze kinderen komen mee op de receptie maar gaan dan naar huis met een babysit, zo doen onze getuigen dat nl ook maar deze gingen er van uit dat hun kinderen de hele avond/nacht mee kwamen. rekening houdend met het feit dat het gezamenlijke kindje 4 is en de zoon van de vrouw 12 is kan ik me niet voorstellen dat je je zelf als ouder kan amuseren als je kinderen hen hier als enige zitten te vervelen.
onze getuigen hadden ook eerst verwacht dat hun kinderen mochten meekomen en hier hadden wij dan al gezegd dat we dit niet wensten dus wordt de lijn ook doorgetrokken naar anderen toe. waar zou dit trouwens eindigen als we iedereen die kinderen heeft die gaan laten meebrengen, dan hebben we 100 personen meer aan de avondfeest, de mensen met kinderen gaan zich niet volledig kunnen ontspannen en gaan trouwens ook sneller naar huis moeten gaan en de mensen zonder kinderen gaan zich wss ergeren aan het feit dat er kinderen rond lopen die toch altijd andere dingen doen dan volwassenen.

sophie
14-8-2010
 Meld misbruik6-5-2010 9:33:12

ik verschiet daar eigenlijk niet van. mensen zijn gewoon zo, niet alleen gasten. de mentaliteit van de meeste mensen.... en het respect is ver te zoeken.
als ze dan niet weten of ze gaan komen, dat is dan een teken dat ze er ook niet echt willen bij zijn. Wel gemakkelijk, dan moet je ook niet betalen voor hen!

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik6-5-2010 9:34:40

Goh, moeilijk hé.
wij hadden ook de keuze van geen kinderen op het avondfeest en iedereen begreep dat & respecteerde dat, het is U dag hé!! ge moet u geen wetten laten stellen door andere mensen.

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik6-5-2010 9:52:08

als ik dat hier lees, ga ik ook akkoord van geen kinderen mee naar het avondfeest, wijzelf waren met dat onderwerp nog niet bezig

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik6-5-2010 10:18:26

Ik begrijp dat julile het niet leuk vinden dat genodigden ZELF nog eventjes mensen uitnodigen. Dat zou bij mij ook niet pakken hoor!

Nu wat betreft kinderen: ik begrijp niet goed wat je tegen kinderen op trouwfeest kunt hebben? Uiteindelijk is het aan de ouders om te kijken of hun kinderen dat aankunnen of niet... Ik ben vroeger ook veel mee naar feesten geweest, zonder problemen...
Heel veel kinderen hebben wij nog niet in onze vriendenkring, maar ik zal toch aan die mensen zeggen dat de kindjes eventueel ook mogen meekomen om te eten en daarbij zeggen dat ze dan eventueel na eten ze even kunnen wegdoen naar familie/babysit om dan goed door te feesten Maar als er kinderen zouden bij zijn, die toch heel laat blijven, voor mij echt geen probleem hoor... Brengt nog wat leven in de brouwerij. Misschien dat ik zo denk omdat ik zelf al een kindje heb en dat andere mensen die nog geen kinderen hebben dat als een last bekijken. Ik wil echt niemand tegen de schenen schoppen hoor. Het is idd een feit dat kinderloze koppels het soms moeilijk kunnen hebben met kleine druktemakertjes maar dan moet je dat ook durven zeggen tegen die ouders en moet je rekening houden dat idd die mensen wat slechtgezind zullen zijn want hun kindjes, dat is hun alles en misschien dat ze gewoon geen babysit kunnen vinden he en daardoor een leuk feestje gaan missen....

Allé dat is mijn mening he, iedereen doet ermee wat ze zelf willen. Uiteindelijk is het UW dag en niet van iemand anders..

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik6-5-2010 10:19:23

Op de receptie zou ik het inderdaad niet erg vinden als er kindjes mee komen, maar het avondfeest vind ik gewoon geen plek voor peuters en kleuters. Die vinden het helemaal ni leuk om de hele avond aan tafel te zitten, en tegen de tijd dat er gedanst wordt (wat met hen nog leuk zou kunnen zijn) zijn ze steendood.
Ik ben zelf als 10jarige wel met mijn ouders meegeweest naar het trouwfeest van mijn nicht, en vanaf die leeftijd vind ik het nog wel kunnen, al is het dan nog steeds de keuze van het koppel vind ik. Sommige kinderen hebben gewoon meer slaap nodig dan anderen dus dan is het soms nog wel haalbaar.
't Is bij ons in de familie ook nog nooit zo geweest dat kleine kindjes meekomen.
Een nicht van mijn vriendin zal waarschijnlijk wel pas bevallen zijn, en haar schoonzus ook, dus als die dan borstvoeding geven vind ik het wél okee dat hun baby meekomt, zolang dan niet het hele feest om hun en hun kind moet draaien, maar daar ben ik vrij zeker van. (anders dan bij mijn broer en zijn dochter)

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 11:07:16

Je moet nogal lef hebben om zomaar te zeggen dat je die of die meebrengt op een feest als ze niet uitgenodigd werden.

Bij ons worden alle nichtjes en neefjes uitgenodigd, maar van kennissen ofzo vragen we meestal enkel de ouders.
Dus staat er dan op de uitnodiging: Dhr. en Mevr. Janssen - Janssens.

Indien kinderen meegevraagd zijn staat er Fam. Janssen - Janssens.

Volgens mij is dat wel duidelijk genoeg.

Ik hoop maar dat er niemand zo af komt, want dan zal ik hen ook teleurstellen.
Als je het voor één doet moet je het voor iedereen doen, da's niet haalbaar.

Veel succes alvast!

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik6-5-2010 11:32:49

@kelly: ik begrijp je standpunt wel hoor en ik heb trouwens zelf 2 kinderen, één van bijna 9 en één van 5. zij komen uiteraard ook mee maar gaan na de openingsdans mee met de oppas.
mijn vriend vond het ook raar dat ik zo van het principe was liever geen andere kinderen op het feest maar dat is gewoon omdat ik die dag wil beleven als vrouw en niet als moeder en ik weet dat kinderen druk kunnen zijn en niet lang op hun stoel kunnen blijven zitten en dat ze dan gaan beginnen rond lopen om te spelen, daar kan ik allemaal inkomen maar ik heb daar die avond geen zin in.
mss raar maar ik wil gewoon eens genieten van mijn eten en bijpraten met vrienden/ familie en niet constant willen lopen zeuren van " stop nu eens met lopen", " roep nu niet zo", " blijf daar af", " laat de mensen met rust" en zo kan ik nog uren doorgaan.
en ik weet dat mijn eigen kinderen veel rustiger gaan zijn wanneer er niet te veel kinderen zijn en ik zal zorgen dat ze wat spullen hebben om te kleuren en te spelen maar ik wil niet degene zijn die steeds mij moet druk maken in de kinderen van een ander.
want draai het zoals je wil er zijn nu eenmaal veel mensen die zoiets hebben van ik laat die kinderen maar doen en dan ben ik zelf ook gerust en ik wil niet dat het een stressy feest wordt.

een vb: mijn getuige heeft de gewoonte om haar zoontje van 2 te laten rondlopen met zijn eten in zijn handen gewoon omdat die niet graag op een stoel zit, als ik zeg eten bedoel ik alles van eten, brood, tomaten gewoon alles. ik heb geen zin om te moeten kijken waar ik loop omdat er door de zaal een heel spoor ligt van plat getrapt voedsel waar ik dan met mijn kleed over moet! hij wil dan ook bij iedereen bij gaan en ik denk dat mijn gasten die toch mooi opgekleed gaan zijn ook geen boodschap gaan hebben aan een peuter die met vuile handen heel hun kleding komt besmeuren! klinkt mss egoïstisch maar in zo'n zaken heb ik echt geen zin, als die met haar kinderen bij mij komt moet ik steeds eens grondige poetsbeurt houden terwijl die er nog zijn en nog een grondigere wanneer ze vertrokken zijn. en zij snapt dit niet.

och zo kan ik nog uren mijn standpunt verdedigen maar kortom het is mijn dag en ik wil gewoon eens rustig genieten!

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik6-5-2010 11:48:29

@ Lesley: Ik snap zeker uw denkwijze hoor. Zou het ook niet leuk vinden dat je daar constant moet op letten. Die dag gaat waarschijnlijk ook de babysit van ons komen en gaat die met mijn zoontje bezig zijn. De ouders van het bruidsmeisje hebben ook al gezegd dat ze op mijn zoontje gaan passen tijdens alle diensten, fotoshoot, ... Zij volgen ons de hele dag mee.

Ik voed mijn zoontje (bijna 2 jaar) ook streng op, betekent: op restaurant: blijven zitten aan tafel!, thuis: niet rondlopen met eten en drank, geen kasten uitladen, op openbare plaatsen: rustig spelen en geen kabaal (en dan bedoel ik echt gillen en zo he, ze mogen nog iets in zich hebben he ) en idd er zijn kinderen waarvan ik denk: ouders, doe er iets aan!!!

Ik heb wel het geluk dat de kindjes (ik denk een 6 stuks) die eventueel komen op dat moment 5j, 3j, 2j en 1j gaan zijn, dus ik vermoed dat enkel ons zoontje (dan 3j), een bruidsmeisje (dan 2j) en een zoontje van naaste vrienden (dan 5j) er zullen bij zijn. Deze mensen zijn allemaal goed opgevoed dus ben er zeker van dat die kindjes zich zullen gedragen en op tijd zullen opgehaald worden... Die andere kindjes zullen waarschijnlijk naar de mis komen en denk niet naar feest, maar zoals ik reeds zei, ze zijn welkom.

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik6-5-2010 12:53:12

Bij ons in de familie zijn er niet zo veel kleine kinderen gelukkig. Mijn vriend heeft nog een zusje van bijna 5 jaar en het spreekt voor zich dat zij er wel bij mag blijven! We hebben wel voor onze ouders en grootouders hotelkamers geboekt (onze feestzaal ligt in een hotel) dus als zij moe is, kan ze gewoon gaan slapen.
Verder heb ik nog 2 nichten die samen 4 kleine kindjes hebben en mijn metekindje is 2,5. Aan de moeders daarvan heb ik een duidelijk hint gegeven: "Tussen einde 1ste receptie en begin avondfeest zit een uurtje pauze, da's ideaal om de kinderen te laten oppikken of naar huis te brengen". Ze hebben zelf ook wel al allemaal gezegd dat ze 's avonds liever op hun gemak zitten, dus ik denk dat dit probleem zich vanzelf oplost bij ons...

Maar het is inderdaad echt wreed als je ziet wat sommige mensen durven!! Zo werkte mijn vriend tot voor kort als assistent store manager in een winkel, met min. 20 personeelsleden onder hem. Ondertussen is hij overgestapt naar een andere winkel binnen dezelfde keten, maar nu als store manager. De mensen van de 1ste winkel hebben we uitgenodigd op het avondfeest (met volledig diner!) maar zonder partner. Het zijn er zoveel en we kennen die partners niet, hij werkt in principe niet meer in die winkel dus wij dachten dat we een grote 'geste' deden... Man man, wat een scène heeft daar iemand gemaakt!! Het was een schande dat de partners niet uitgenodigd werden, als het zo zat dan kwam ze niet, etc... Wij hebben haar dan maar vriendelijk geantwoord dat ze dan maar moest thuis blijven als ze er zo over dacht, maar we zijn toch serieus geschrokken!

Ikzelf zou zoiets noooooooooit durven!!!

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 16:16:18

Op een avondfeest is dat inderdaad iets anders. Mijn zoon is 10 ondertussen en zelfs nu hoeft hij er nog niet heel de avond bij te zijn.
Ook de kinderen van mijn schoonbroers gaan vroeger naar huis gaan, naar de babysits.

Ik ga ervan uit dat mijn andere gasten wel zullen weten dat een feest zonder kinderen is

Jana
12-5-2010
 Meld misbruik6-5-2010 17:15:24

Ik heb een nicht die een 35 jaar is en we hadden de uitnodiging persoonlijk op haar naam gezet, om niet onbeleefd te zijn hebben we gezegd dat we haar niet zien al eeuwige vrijgezel en als ze tegen de trouw een vriend had ze deze mocht meebrengen, wij bedoelden natuurlijk vaste vriend. de volgende keer als ik haar zag, zei ze: ah ja je zei dat ik mijn vriend mocht meebrengen e, wel deze persoon komt mee... haar vriend die homo is en ik totaal niet ken, en aangezien die persoon voor mij stond en ik met mijn mond vol tanden stond, zal het nu maar zo moeten blijven zeker...

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik6-5-2010 18:20:52

ik ga speciaal op de uitnodigingen de twee voornamen van de genodigden gezet in de hoop dat de meesten de hint zouden begrijpen dat het zonder de kinderen is. er zijn heel veel kleine kinderen in onze familie en ze moeten allemaal meer dan 100 km ver rijden dus ze kunnen die niet vlug eventjes naar oma ofzo brengen. Ons zoontje (anderhalf jaar) en de kinderen van mijn broer en schoonzus zijn tussen de 3 en 7 jaar en gaan na de receptie met de babysit naar huis (zij wonen dichterbij). Ze snappen ook wel dat die kinderen zich dood gaan vervelen op een avond feest van 19 tot 23u en echt dansen erna zullen ze ook niet doen!! onze uitnodigingen vertrekken half juni. Hopelijk moet ik geen ruzie maken met al die mensen die wel met "heel de familie" willen komen. Voor de receptie (alhoewel ik nu al aan 310 genodigden zit) vind ik dat niet zo erg maar daarna kan het niet voor mij.

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik7-5-2010 8:19:33

ik had ook op de uitnodigingen enkel de voornaam gezet van de mensen die uitgenodigd waren maar blijkbaar zijn er toch altijd mensen bij die de hint niet willen snappen. nu mijn vriend zijn neef heeft niets meer laten weten dus ga ik er gewoon van uit dat ze niet zullen komen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...