Terug naar overzicht
Hey Joke voor zover ik weet worden de blaadjes gestrooid voor dat de bruid de kerk binnenkomt. ik weet niet vanwaar dat die ceremoniemeester dat haalt hoor... kijk eens naar die romantische films waarin getrouwd wordt, ik heb ze altijd zien strooien voor , nooit na.... Mocht ik dat willen doen op mijn trouwfeest is het allesinds voor ik de kerk binnenkom hoor, zeker weten!!! groetjes
Dat dacht ik ook!!! Merci voor de tip!
VOOR!!! Ons bruidsmeisje gaat dat ook doen!
Aangezien de taak van het bruidsmeisje normaal gezien het dragen van de sluier van de bruid is, en dus de bruid volgt bij het binnenkomen in de kerk, is er geen etiquette of regel wat betreft het strooien van rozenblaadjes. Dat het bruidsmeisje, bloemenmeisje wordt, is vooral een Amerikaans gebruik, dat wordt gedaan bij het binnenkomen in de kerk, net voor de bruid, en net na (of samen met) de ringendrager. Het is gewoon mooier als je het doet bij het binnenkomen. Bij het buitengaan wordt er waarschijnlijk al met rijst gestrooid, niet? Wordt vast heel erg mooi! Groetjes!
hey, heb je al aan meneer pastoor gevraagd of dit mag bij ons in de gemeente mag dit dus niet geen rijst of geen bloemblaadjes of dergelijke. je moet het zelf dan opkuisen als je het doet; denk wel dat er niemand daar zin voor heeft om met borstel en vuilblik daar te staan. ik laat u dit maar eens weten ik weet wel dat alle gemeenten niet hetzelfde zijn
ja bij ons mag er ook geen rijst gegooid worden... vind ik wel spijtig, omdat dit wel iets is dat bij een huwelijk past..