Nu Online
Momenteel zijn er 381 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eretafel schikking

18-5-2010 13:27:08
Dag bruidjes

Ik zit een beetje te twijfelen wie ik allemaal aan de eretafel zal plaatsen.

Wat is het meest gebruikelijke?

- Bruid en bruidegom
- Ouders bruid en ouders bruidegom
- Broer en zus met partner

- Getuigen met partner

Nu zit ik wel met het feit dat mijn getuigen elk ook lid zijn van een vriendenkring die dan aan een andere tafel zitten.
Zouden deze niet liever bij de rest van de vrienden zitten of hoe zien jullie dat?

Persoonlijk zou ik ze wel graag aan mijn tafel hebben, omdat wij dan ook wat jongere personen bij ons hebben om mee te praten.

Groetjes
Valerie

Valerie
4-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 795

bianca
3-7-2010
 Meld misbruik18-5-2010 13:36:54

hey

weet het eigenlijk ook niet
moeilijke keuze e
zou het ook allebei willen doen
hopelijk geraak je eruit
moest ik echt kiezen denk ik dat ik ze aan de tafel bij de vrienden zet
nu mijn getuige zijn mijn ouders dus ja dat is dan weer geen probleem e

Katrien
10-9-2010
 Meld misbruik18-5-2010 14:15:55

Bij ons het het gewoon wij en ouders aan de eretafel want de broers en zus met partner is ineens 8 personen extra en da vinden we wa veel...
Hoewel... nu ik het bekijk....
Pfff... je doet mij ook twijfelen
Maar we hebben nog tijd he. Ik zie dat je een weekje voor mij trouwt dus...

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik18-5-2010 14:25:15

Moest ik jou zijn Katrien, zou ik ze wel allemaal samen zetten bij jullie hoor.

Dan zit je nog maar met 14 aan tafel en bij ons kan men 20 mensen aan de eretafel zetten.
En deze is ovaal, dus dan kan je nog makkelijk tegen elkaar babbelen ook he.

Hmm, misschien moet ik eens vissen waar de getuigen zelf liefst zitten, maar als we enkel ouders en wij en broer en zus doen, dan zitten we met 10 aan tafel, da's ook zo weinig... .

gina
9-7-2010
 Meld misbruik18-5-2010 14:49:55

Wij zitten met 20 personen aan de eretafel!
- wij
- mijn mama en papa
- zijn mama en stiefpa (zijn mama is zijn getuige)
- zijn broer en zijn vrouw
- zijn zus met haar vriend
- mijn zus (heeft geen partner) (mijn zus is mijn getuige)
- mijn meme en pepe
- mijn meme
- zijn pepe
- zijn (stief)grootouders
- zijn tante en nonkel
- zijn nicht

Mijn verloofde zijn familie zit volledig aan de eretafel. Hij heeft nu eenmaal maar een kleine familie. En ik vond dat die eer ook wel toekwam aan zijn nonkel en tante omdat zij de foto's nemen van ons huwelijk.

Ik weet het, het is soms een beetje zoeken...

x

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik19-5-2010 12:50:09

Bij ons is dat onze ouders en broers en zus met partner. Dat komt op 12 mensen. Ik wou niet enkel met onze ouders aan tafel zitten want dat lijkt me nogal saai. Onze tafels zijn ook ovaal dus dan kan iedereen een beetje met elkaar babbelen.

Nele
4-6-2011
 Meld misbruik19-5-2010 19:40:35

Dag Valerie

Onze eretafel zal er waarschijnlijk als volgt uit zien:
- wij
- onze ouders
- zijn getuige en partner (zijn nicht)
- mijn getuige en partner (mijn nicht)
Wij plaatsen onze nichten dus ook niet bij de familie of andere neven/nichten. Bij ons is 't wel zo dat zij wat van een andere leeftijdscategorie zijn dan de andere neven/nichten, zodat dit eigenlijk niet echt een probleem vormt.
Wij beiden hebben geen broers of zussen, dus onze eretafel is eerder beperkt, maar daar geven wij niet echt om; zo hebben we nauwer contact en kunnen we ons goed amuseren.
Valerie, het is jullie dag, dus ik vind persoonlijk dat jullie moeten uitmaken of jullie die mensen er bij willen en dan eigenlijk minder dienen rekening te houden met anderen (geef toe, dat doen we al genoeg!)
Succes!

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik19-5-2010 21:14:12

Da's waar Nele en ik zou ze graag bij ons hebben, dus ik zal ze bij ons aan de eretafel zetten, zo hebben wij ook een jongere groep bij ons aan tafel en dat kan wel leuk worden :-)

Er zitten redelijk wa grappenmakers tussen :D

Bedankt voor de reacties!

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik19-5-2010 21:30:13

Wij zitten met onze getuigen en hun kindjes aan tafel.
Onze ouders zitten bij hun eigen familie.
Ik wilde dit op deze manier wegens gescheiden ouders.

Naomi

Meld misbruik20-5-2010 12:22:28

Hey,

Omdat we ook met een heel groot gezin zijn met op zijn minst 45 mensen waaronder wij, onze ouders, zussen, schoonzussen, broers, schoonbroers, neefjes en nichtjes en niet te vergeten onze zoon. Dus je kan al raden, zo'n mega eretafel zagen wij niet zitten.

In de eerste instantie dachten we ook bij onze getuigen en beste vrienden, maar dat vonden de ouders niet fijn, want zij beschouwen onze vrienden dan belangrijker dan hun.

Maar als we het alleen bij ouders en broers houden, is ook al vrij veel.
Misschien sorry om te zeggen, maar mijn zoon is belangrijker dan mijn broers en zussen.

Dus als ik hem bij ons zet, zit hij helemaal alleen en als we dan onze 2 andere bruidskinderen erbij zetten, zullen de andere neefjes en nichten dat niet leuk vinden!!!!

Allé je voelt me al afkomen, hé!

Absoluut geen secuur zaakje die eretafel.

Uiteindelijk( om de vrede voor iedereen te bewaren) hebben we gekozen: wij met onze ouders en onze meter en peter met hun respectievelijke vrouw en man bij onze tafel bij te zetten.

Amaii wat een zware bevalling!

Ik hoop dat het er bij jou gemakkelijker aan toe gaat!!

Veel succes

Graziella
12-6-2010
 Meld misbruik20-5-2010 12:26:27

Ik zou zelf ook liefst aan de tafel van mijn vrienden zitten maar ja, dat gaat nu eenmaal niet !!!

Onze eretafel:
Wij
mijn ouders
zijn ouders
mijn getuige met partner
zijn getuige met partner (zijn stiefpapa + zijn mama dus)

8 personen in het totaal...

Is toch enkel voor het eten, éénmaal aan het feesten, gaat iedereen een beetje zitten waar hij/zij wil....

Grtjs
Succes

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik20-5-2010 17:07:58

Ai Naomi, da's een zware bevalling zeg :-)

Gelukkig is het zo erg niet bij ons, inderdaad.

Wij zullen het nu zo doen:

Wij

Mijn ouders
Zijn ouders
Zijn broer en partner
Zijn zus en partner

Mijn getuige met partner
Zijn getuige met partner

Het zal zo het beste zijn denk ik :-)

Groetjes!

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik29-5-2010 18:19:21

Hmm als ik uitreken komen we al een een 22tal mensen en ons 2kindjes das 24man,nouja zijn broer heeft ook 2kindjes ma kan die moeilijk mee gaan reken voor onze eretafel :-s

Valerie
4-9-2010
 Meld misbruik31-5-2010 9:41:15

Persoonlijk zou ik de kindjes van broers enz. aan een tafel zetten met andere kindjes... .

22 mensen voor eretafel is inderdaad wel veel hoor. Maarja, als't een grote familie is :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...