Terug naar overzicht
hey,wij hebben dit ook niet voorzien! bij ons wordt er ook nooit niks aan de kerk of aan het gemeentehuis gegeven!grtjs jessie
Hey, Heb hier vandaag ook in een ander topic op gereageerd. Wij verwachten totaal geen kinderen maar hier is het wel de gewoonte dat als er kindjes zijn, zij een bloemetje komen afgeven en dan iets krijgen. Zekerheidshalve gaan wij dus 10tal snoepstokken voorzien, als er geen kindjes komen dan zijn ze voor ons of wie graag snoept.
wij hebben er wel voorzien, ik heb trouwens ook nooit iets anders gezien als je naar de kerk of gemeentehuis gaat dat de kinderen iets krijgen van het bruidspaar. wij hebben leuke potloodjes gekocht bij ava en gaan daar nu zakjes aan bevestigen met snoepjes.
He, Wij hadden dat wel voorzien. Ik had er 16 snoepzakjes gemaakt. Groetjes
Wij verwachten wel kinderen, maar maken geen snoepzakjes. Iedereen mag na de misviering op onze kosten een gratis ijsje likken. (Wij zijn wel ijsjeseters, vandaar)
Hallo, Wij hadden dit ook voorzien en die kindjes waren daar zo blij mee dat ik het direct terug zou doen. Gwen
Hier in onze regio is dat ook de gewoonte hoor. Al JAREN, dus het is zeker niet een nieuwe trend of zo.. Misschien regio afhankelijk? Ik weet alleen nog niet hoeveel snoepjes dat ik moet voorzien.... In de vriendenkring zijn er nog niet zoveel kindjes (+/-7kids) maar bij ons in straat wel (mijn zoontje was nummer 37 en ondertussen zijn er nog een stuk of 4 bijgekomen!!) En de straat wordt ook uitgenodigd op dansfeest, dus moet ik dan rekening houden dat ze in den dag met de kindjes naar kerk komen? Want dan moet ik serieus wat snoepjes voorzien...
Hey, Wij wisten ook niet hoeveel kindjes er zouden komen enzo en wij hebben dat opgelost door een ijskarretje te zetten en iedereen een ijsje te geven. Als er dan geen kindjes zijn hebben de ouderen er ook iets aan. En ik moet zeggen, zowel jong en oud vonden dat supertof!! Groetjes, Ans
Hey Kathleen, Bij ons is dat niet de gewoonte. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gezien. Wij gaan niks voorzien.
hey, bij ons is dat wel de gewoonte. je vraagt aan je ceremoniemeester of een goede vriend(in) om te zorgen dat de snoepjes in de kerk geraken en dat hij/zij die even brengt als jullie buiten de kerk staan. groetjes!
Hey, Bij ons in de streek is het ook een gewoonte. Wij maken 50 snoepsaté's zelf. We gaan dit allemaal in een witte mand steken en iemand zal ons deze overhandigen na de kerk.
Bij ons is dat altijd al de gewoonte geweest (ook toen ik zelf nog klein was). De ceremoniemeester (of iemand anders: bij mij was dat een collega die naast de kerk woont) zet de snoepmand achteraan de kerk (of geeft ze je aan). Meestal neemt de bruid de bloemen aan en deelt de bruidegom de zakjes uit.
Ja, ik geloof jullie wel, maar ben oorspronkelijk van Vlaams-Brabant, maar door vrienden in heel Vlaanderen heb ik toch al wat trouwen ook in andere provincies gezien, maar nooit kwam daar zoiets bij te pas. Very strange...