Terug naar overzicht
Ik heb daar al vaker over gelezen. Ik vind het zelf eigenlijk ongepast om nog een veiling te gaan lopen houden op een trouwfeest. De mensen nemen een cadeau mee, en verwachten volgens mij niet dat ze dan ook nog ergens voor moeten betalen/op moeten bieden. Ik zou het dus niet doen, maar goed, misschien heb jij daar een ander idee over natuurlijk he
Hey Lieve, Was dit ook eigenlijk niet plan, maar vroeg me af wat jullie hiervan vinden. Of als iemand misschien een leuk idee heeft. Groetjes, Joke
Ik ben ook eens naar een trouw geweest waar de mannen boden om het kleed omhoog te doen en de vrouwen om het kleed naar beneden te doen. De bruid stond dan op een tafel. Vond het ook echt niet kunnen. Voelde echt of ze extra geld uit de mensen hun zakken wilden kloppen. Wij hebben dan ook niets gegeven. Zou het dus nooit doen. Groetjes
Ik heb ook een kouseband als cadeau gekregen van een vriendin. Op internet vond ik een leuk idee om er iets mee te doen, eigenlijk het zelfde systeem zoals het bruidsboeket voor de vrouwen, maar nu even iets voor de mannen: Alle (ongetrouwde) mannen komen op de dansvloer staan. De bruid staat eventueel op een tafel en doet haar kouseband uit (of haar man doet dit met zijn tanden zoals in de films?), de bruid schiet de kouseband richting mannen. Wie deze vangt is de volgende trouwer!
dit hangt af van de tradities, bij ons is het de gewoonte om de kousenband te verkopen, dit is om een zakcentje te hebben voor op reis, dit is in de familie geweten, en dus stoort niemand zich er aan. altijd een leuk moment op onze feesten. de bruid staat dan op een stoel op de dansvloer en de moeder van de bruid doet het kleed omhoog of omlaag naargelang wie geld geeft (mannen: omhoog; vrouwen en echtgenoot: omlaag), de man die geld geeft wanneer het kleed over de kousenband gaat mag die komen afhalen. het is maar welke gewoonte je hebt en of je gasten dit op voorhand weten en het goed wordt uitgelegd. het is een spelleke, en er kan evengoed per 5 cent als per 5 euro gegeven worden. maar als het goed ineenzit is het allesins lachen