Terug naar overzicht
bij ons wordt het wel gedaan.Ik ga iets voorzien voor 30 kindjes denk ik.wij hebben zelf twee kindjes, dus wat er overblijft is dan voor hen. groetjes Angela
Bij ons is dat ook de gewoonte. Kindjes komen na mis een bloemeke afgeven aan de bruid en krijgen in de plaats een attentieke.. Wij zijn zelfs eens na de mis getrakteerd op ijs bij het buitengaan aan de kerk.
Wij hebben voor de kindjes stoepkrijt voorzien (ipv altijd al dat snoep)
Hallo Kaat, ik stelde tijdje geleden ook die vraag, bij ons is het ook TOTAAL NIET de gewoonte! Ben oorspronkelijk van Vlaams-Brabant, maar heb het nog nergens geweten eigenlijk. Ook zijn we als eerste buiten aan kerk en springen we in de wagen richting receptie. Omdat 't toch bij sommigen de gewoonte is, o.a. bij collega, voorzien we dan wel kleine attentie op receptie. Het is niet eens handig bij ons om voor kerk te verzamelen, da's gelijk op de straat dat het volk dan staat. Ook past het gewoon niet in tijsdsschema omdat de receptie begint om 15u stipt, dus kan niet de bedoeling zijn dat we dan nog aan kerk staan. Is echt super-onhandig!
Bij ons is dat wel de gewoonte...
hier wel de gewoonte ben in ava achter die plastieken puzzeldoosje gegaan groen oranje en wit, ga ik vullen met iets en lintje eraan voor de kids ( waren de laatste modellen kwam niet meer binnen dus kreeg ze aan zeer voordelige prijs) wordt aan kerk uitgedeeld aan wie met kindjes daar komt iets afgeven, en aan de klasjes van men kindjes die nog ind e kleuterklas zitten want die komen stukje opvoeren in de kerk. is gewoonte bij koppel dat trouwt. derest nemen we mee naar de feestzaal voor de receptie ook voorzien wij iets voor de mee etende gasten wel iets anders dan wat de avond gasten krijgen van attentie, is bij osn altijd de gewoonte geweest dus kan niet achter blijven en maak het graag
hier wel de gewoonte
Hallo Kaat, het hangt inderdaad van de streek af of het een gewoonte is of niet. Als je weet dat er kindjes bloemetjes komen afgeven aan de kerk of 't gemeentehuis, is het gewoon leuk voor hen dat ze in de plaats een kleinigheidje krijgen, nietwaar? De bruid ontvangt de bloemetjes en de bruidegom geeft het snoepje (of andere). ;-) Nog veel succes! Marita www.bruidsparadijs.be
Hallo, Wij hadden snoepzakjes gemaakt. Gwen
We hebben bellenblaasjes gekocht voor de kindjes. Als het mooi weer is, geeft dat mooie foto's met die belletjes in delucht en de kindjes hebben er hun plezier aan.