Nu Online
Momenteel zijn er 614 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodiging dessertbuffet

3-6-2010 14:40:10
Goeie middag!

Dit eventjes niet over mijn eigen huwelijk, maar wij zijn binnenkort gevraagd naar het dessertbuffet vanaf 20u en dan dansfeest.
Wat geven jullie daarvoor?
Is voor een vriend van mijn verloofde. Wij hebben die mensen al 2j niet meer gezien, wonen ook op 150km van bij ons.
Pas op we vinden het echt super dat we er naartoe kunnen/mogen gaan en verlangen al. Maar is moeilijk om daar zo'n prijs op te kleven....

Alvast bedankt voor jullie mening!

julie
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 2754

Graziella
12-6-2010
 Meld misbruik3-6-2010 14:50:11

Hangt natuurlijk van je band met de mensen af !! Verder is er ook nog eens het feit dat je moet geven wat je kan missen !!! De bedoeling mag zeker niet zijn dat de mensen zich in hun vinger snijden....

Een feest geven is een feest geven, ik vind niet dat je hier enige rekening mee mag houden bij het bedenken van een bedrag...

Als je het zo moeilijk vind, zou ik, even denken wat ik op een verjaardagsfeestje zou geven en dit x2 aangezien ze met tweeen zijn om te trouwen he

Ik weet niet hoe het zit met de andere bruidjes maar ik reken totaal niet op de bedragen die de mensen gaan geven....

Ik geef een feest - ik zorg dat ik in eerste instantie het budget ervoor heb en al wat we krijgen, is mooi meegenomen !!!!

Succes
Grtjs

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik3-6-2010 15:18:54

Ik vind het altijd super om naar een huwelijk te mogen en ik probeer ook altijd in te schatten wat het voor het koppel zou kosten om ons te laten komen.
Wij moeten nu naar 2 trouwfeesten in juli. Eén ervan is enkel een dansfeest met wat hapjes in eigen tuin, dus daar geven we 25 euro pp, dus 50 euro als koppel. We moeten ook naar een avondfeest met eten in zaal en daar zullen we rond de 125-150 euro als koppel geven.. En dan zal het feest wss nog meer kosten, maar dan is grootste deel toch terugbetaald..

Ellen
21-5-2011
 Meld misbruik3-6-2010 15:26:51

Hey Julie,

wij zitten ongeveer met hetzelfde probleem. Ook wij moeten naar het dessertenbuffet van een bevriend koppel. Wij hadden wel het geluk dat zij dezelfde feestzaal gekozen hebben dan wij. Daarom hebben we even in de informatiebrochure gekeken van de feestzaal wat het dessertenbuffet kost, zodat we zeker niet te weinig geven.
Wij hadden gedacht aan een 75 EUR. Alvast veel plezier op het feest en met jullie voorbereidingen voor jullie eigen huwelijk!

Groetjes

Ellen

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik3-6-2010 17:09:53

Hey Julie,

Wij geven zelf ook een dansfeest met dessertenbuffet voor de vrienden en wij betalen 50euro/persoon. En wss komt hier nog bij want deze prijs is maar tot 3u. Als het feest langer duurt betalen we extra.
Ik hoop dus v sommigen 50euro/persoon of 100euro/koppel te krijgen maar vrees er wat voor.
Nu heb je een idee wat het kost he, nu kan je nog zien hoeveel je geeft naargelang hoe goed je hen kent!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-6-2010 17:40:56

Wij zijn vorig jaar getrouwd en we kregen voor ons dansfeest gemiddeld €15 à €20 p.p.
€50 p.p. moet je zéker niet verwachten voor een dansfeest! Dit is de gemiddelde prijs voor een avondfeest (dus voor een uitgebreid menu).

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik3-6-2010 18:23:48

wij zijn in 200 al getrouwd voor de wet met feest
en kregen tussen de 50 en 100 euro van mensen die naar receptie kwamen
receptie + avondfeest inclusief eten 100-150 euro

en lossen enveloppen met kaartjes in de brievenbus bevatten tussen de 25 en de 75 euro

ligt meestal en hoe goed de mensen je kennen
men schoonma had eigen cafe toen en waren veel kaartjes van mensen die daar klant waren

vindt dat je erg weinig hebt gehad hoor veronique, is natuurlijk rampjaar geweest zake economie en jobs die verloren gingen dat kan ook een oorzaak zijn geweest, maar nu veel bedrijven terug op volle toeren draaien,

wij zelf eten smiddags, die mensen blijven ook tot avond feest hebben voorgerechten en hoofdgerechten buffet, erna receptie voor overige volk met warme en koude hapjes, als die weg zijn begint avond feest met bruidstaart.

inge
15-4-2011
 Meld misbruik3-6-2010 18:58:37

Zo'n dessertenbuffet kost bij ons 10 euro + 30 euro voor 5 u drank. Dus 40 euro pp. Hoop ook dat ik op dat bedrag kan rekenen, maar ik denk dat we zo'n 30 a 35 euro per persoon mogen verwachten.

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik3-6-2010 20:42:28

Ik schrik een beetje van de prijzen die jullie noemen... hoe betaal je dat als er 5 koppels in je omgeving trouwen?
Ik ga van het principe uit dat ik mensen uitnodig omdat ik ze graag zie, niet om wat ze meebrengen. Wat ze meebrengen is leuk, of het nu 10€ is of 50€. Als ik veel geld wil hebben, dan moet ik geen feest geven, want dat loopt toch al snel rond de 10.000€. Wij geven ook geen feest om het geld terug te verdienen. Wij geven een feest omdat we van elkaar houden en elkaar trouw willen beloven.

Mensen die mij uitnodigen, weten ook dat ik geen 100den euro's te besteden heb aan cadeaus. Ik hoop dan ook dat als mensen mij uitnodigen, dat ze dat doen omdat ze me graag zien, en niet omdat ze heel veel geld willen krijgen.

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik3-6-2010 21:07:36

ik denk dat dat vooral van je eigen portemonee en band met die mensen afhangt. Ik hoop/verwacht niet dat de mensen die ik uitnodig een enveloppe gaan geven met daarin een bedrag zodat ik uit de kosten van het feest kom.
Zie discussie van vorige week.
Ik sluit me aan bij Lieve en Veronique

Shari
11-9-2010
 Meld misbruik3-6-2010 21:41:14

Het hangt inderdaad een beetje van mensen af en van de omgeving ofzo...

Het hangt er ook een beetje vanaf waar vind ik, wordt het feest gegeven in een parochiezaal waar de bomma alle taarten heeft gemaakt, of is het echt in een chique zaal...

Mr minder dan 25 euro pp zou ik zoiezo nooit geven voor nen trouw denk ik.

Als je voor de parochiezaal 25 euro geeft maken ze winst aan jou, geef je dat bij de chique zaal betaal je ongeveer de helft van wat je die avond kost, dus ja...

Maar als ik hier al met anderen over sprak zeiden sommigen dat ze al veel vonden voor "een dessertje", en anderen dan weer dat ze 25 euro pp toch echt te weinig vinden omdat het tenslotte toch nen trouw blijft.

julie
28-5-2011
 Meld misbruik4-6-2010 12:42:27

Het is een eeuwige vraag die ik krijg: 'hoeveel geld moeten we geven in de envelope?'

Wel als gouden regel bereken je de prijs van wat je krijgt. Enkele voorbeelden:

1) Stel je bent uitgenodigd voor het dessertbuffet op het huwelijksfeest van vrienden die je een tijdje al niet meer zag. Bereken dan even wat je zou krijgen? Misschien worden jullie verwelkomd met een glaasje bubbels, dan het dessertbuffet, koffie en dranken tijdens het dansfeest. Zoiets kan al snel 30 tot 50 euro kosten aan het koppel.

2) Een uitnodiging voor een volledig feest kan al snel tussen de 75 en 100 euro zijn die het koppel per persoon voor jullie betaald. Reken maar even mee: receptie, maaltijd, avondfeest... Als je met z'n tweetjes op een zaterdagavond op restaurant gaat is 75 euro voor een deftig restaurant toch niet overdreven?

3) Een receptie is weer een ander paar mouwen, die kunnen variëren van 15 euro tot 35 euro, afhankelijk van het soort drank, hapjes en vooral de duur van de receptie!

Dus neem de prijs die je denkt die het koppel betaald per persoon en vermenigvuldig dat met het aantal personen dat je bent uitgenodigd. Kinderen worden over het algemeen niet meegerekend.

Op het einde van de dag is het natuurlijk je eigen keuze, maar dit moet toch al een goede leidraad zijn.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik4-6-2010 13:33:04

Wij hebben van 80% van de genodigden 50 euro per koppel gehad. Dit voor een feest, alles erop en eraan!!!!!

Persoonlijk vind ik dat niet zone vette, zelf geven we meer.

Maar voor een dessert en dans zou ik wel iets van een 50 euro geven.

Groetjes, Carolina

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-6-2010 20:36:42

@Kristel: wij zijn nochtans één van de weinige koppels die, om het lelijk te zeggen VOLLEDIG 'uit de kosten' zijn! En dan bedoel ik écht alles: zowel het avondfeest, receptie, dansfeest als ook onze kledij, ringen, vervoer,...
Je hebt altijd uitschieters (zowel naar boven als naar onder). Maar zoals gezegd: gemiddeld genomen kregen wij voor het avondfeest €50 p.p. (dus €100 per koppel) en voor het dansfeest +/- €15 à €20 p.p. (dus €30 - €40 per koppel). En dat zijn de doorsneeprijzen die ik ook bij andere koppels hoor (hebben op korte tijd héél wat trouwpartijen achter de rug).

Melissa
13-8-2010
 Meld misbruik5-6-2010 14:35:36

Hallo,

Ik vind het een verkeerd gedacht om er vanuit te gaan dat je moet geven wat het koppel aan jou uitgeeft. Uiteindelijk is het hun keuze om er zoveel geld aan te geven en niet de jouwe. Allé, ik bedoel maar: we waren vorig jaar voor een feest uitgenodigd en ik weet dat zij per persoon 85 euro betaalden voor de hele avond. Dat zou voor mijn toekomstige en mijzelf dus 170 euro zijn. Voor ons is dat best een hap uit het budget wetende dat we 2 kleine kindjes hebben, ik op dat moment in ouderschapsverlof stond en we een huis aan het bouwen waren. Zelf zouden we er nooit op komen om voor zoveel geld een avondje uit te gaan Ik kan er dus niets aan doen, maar ik zou dat ook niet geven. Bovendien kregen die mensen ook hun feest volledig door hun ouders betaald dus ze hebben er sowieso hun broek niet aan gescheurd (en dan nog, zoals ik al zei kies je er zelf voor om het zo duur te maken, dan kan je niet verwachten dat je gasten het betalen).

Wel houden we er altijd rekening mee wat voor soort feest het is. Bijvoorbeeld bij een trouw met eten geven we 75 à 100 euro ongeveer, bij een trouw zonder eten geven we een 50 euro. Samen wel te verstaan.

Zelf tellen we zo trouwens ook niet. We geven geen feest om winst te maken. Het zou fijn zijn, dat zeg ik niet Maar ik ga er niet vanuit dat het zo is. Wij doen trouwens ook alleen maar een feest met hapjes, dessertbuffet en de hele avond alle soorten drank. Ik zou begot niet weten hoeveel ons dat zal kosten. Ik geloof dat wij op een 20 euro per persoon hadden geteld.

Bij de babyborrel van ons jongste hadden we ook "winst" gemaakt, maar het volledige bedrag is integraal naar zijn spaarpotje gegaan. Het is dus wel mogelijk dat je meer overhoudt dan dat je uitgeeft, maar ik tel dus niet dat wij krijgen wat we geven en andersom...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info