Nu Online
Momenteel zijn er 482 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geen klassiek trouwfeest

4-6-2010 22:09:15
Dag iedereen

Ik wou eens weten wie er niet echt een typisch klassiek trouwfeest geeft, ik bedoel dan met receptie en avondfeest.
Zijn er mensen die het anders aanpakken? Hoe zit jullie dag in mekaar (timing, eten, dansen,...)?

Ben benieuwd....

Groetjes
ELINE 

eline
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1656

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik4-6-2010 22:49:17

Hey,

Blij te lezen dat ik niet de enige ben!!

Planning:

9u45 ontvangst thuis
10u15 taxi-bus (zwarte sprinter) brengt ons + gevolg naar gemeentehuis
10u30 gemeentehuis
11u: richting eethuis voor feestlunch met getuigen, ouders en grootouders
15u: shoot met fotograaf tot 17u
17u een pistoleke eten en naar de zaal gaan
Tussentijd alle laatste voorbereidingen aan de hapjes nog doen want wij doen onze nogal uitgebreide receptie helemaal zelf

19u30 receptie voor alle genodigden (wij maken geen onderscheid)
20u30 speeches door getuigen + bruidspaar
21u openignsdans die fuif in gang trekt
23u bruidstaart gevolgd door bruidsboeket + kousenband weggooien
hierna vader-dochterdans om de fuif verder in gang te zetten

Bruidstaart doen we in combinatie met cupcakes voor de dansers. Ik merk wel dat mijn ouders het moeilijk hebben met dit concept. Maar zij hebben niks te zeggen. Ben al 5 jaar samenwonend met 2 kids erbij :)Dit zorgt wel voor wat betwistingen, maar ik laat hen gewoon wat doen.
Voorbeeldjes:
- Ze vinden dat er een ceremoniemeester moet zijn voor de ontvangst thuis (willen eigen glas niet inschenken als genodigden);
- Normaal werden er bij de fuif geen tafels en stoelen gezet, maar allé en de bomma dan?? Zij hadden de bomma in mijn plek al uitgenodigd op de fuif...
- We zouden hen een ganse namiddag tot aand e receptie meoten bezig houden (vind ik onze taak niet)
- We zouden pistolekes voor heel het gevolg moeten voorzien tg half 6. Ah nee, want anders kan ik evengoed traditioneel trouwen! Alleen voro mijn zus voorzie ik dat. Zij is zwanger en zal samen met ahar eerste zoontje ervoor zorgend at onze kidneren tijdens de shoot een dutje kunnen doen.
- Vanavond was het mishmash op studio brussel. Echt onze muziek. Toen ik zei dat ik al uitkeek naar de party vroeg mijn mama nogal afkeurend ofdat dit muziek was voor een trouwfeest... Nu ja, wel voor de onze!!!

Succes met jullie traditie-doorbrekend huwelijk :)

x Kitty

Laura
22-10-2011
 Meld misbruik4-6-2010 22:57:32

Hoi Eline,

Wij hebben nog niet echt een gedetailleerde planning, maar het idee is om na de eigenlijke ceremonie in de namiddag een uitgebreide receptie te geven voor al onze gasten en dan 's avonds met ons tweetjes uit eten en in een hotel te overnachten met room service en alles erop en eraan. We zijn geen echte fuifgangers en willen onze dag wel met familie en vrienden delen maar toch ook een flink stuk ervan enkel voor ons tweetjes reserveren :-). Veel plezier met het ineen knutselen van jullie eigen trouwfeest!

X

Carmen
20-10-2010
 Meld misbruik5-6-2010 9:23:19

Hoi,

Wij trouwen op woensdag 20/10/2010 enkel voor de wet om 14u.

9u00 kapper
10u00 make-up
....
14u00 ons jawoord
15u00 - 17u00 geven wij een touneeke ergens. voor diegene die naar het gemeentehuis zijn gekomen.

ondertussen foto's nemen. Wij hebben geen fotograaf gehuurd. Mijn nichtje gaat foto's nemen of schoonvader.

18u00 eten met getuigen + partner en ouders

Zaterdag 23/10/10 geven wij om 21u30 een huwelijksfuif met hapjes, broodjes en dessert.

Rond 20u00 pas kunenn wij de zaal pas klaar maken. Zaak die wij hebben is tot dan nog open. DJ mag vroeger al alles klaar zetten.

Zaterdag ga ik ook nog naar de kapper en make-up en ook nog foto op andere locatie. Dit zal in de namiddag zijn.

OP ons feest geen fotograaf, maar we roepen de gasten op om foto's te nemen en ze door te mailen naar ons.

Enkele tafels worden voorzien en geen tradionele bruidstaart, maar lekkere verschillende taarten uit de aldi in Hulst. Super goed!!!

grtjes

wij hebben geen suite-auto, maar een neef met ne mooie wagen :-)

eline
20-5-2011
 Meld misbruik5-6-2010 12:28:10

leuke reacties

Laura
18-12-2010
 Meld misbruik5-6-2010 16:18:26

Rond 10u verzameling bij mijn ouders thuis, make - up en kapsel. 10u30 trouw voor de wet. Toast aan het stadhuis. Wij laten dan foto's nemen in Mechelen stad en de rest van de familei (ouders, broer, zus, grootouders) gaan mijn ouders thuis en krijgen daar nog een glas. Als de foto's genomen zijn komen wij ook naar daar (ong 1.5 later). Dan worden we gereden naar een restaurant waar we 's middags eten. Rond 16u30 rijden we naar onze zaal. Daar is ondertussen al alles versierd :) Tussen 18u en 18.u30 komen de eerste gasten aan en is er een receptie voor iedereen (geen onderscheid). Rond 20u geven wij a volonté frietjes en drank aan iedereen :) Eten tot +- 21u30 , dan openingsdans en start van de fuif!

Toch wel wat baanbrekend, wat voor ouders en vooral grootouders niet altijd gemakkelijk maar ze aanvaarden het toch :D

Have fun met jouw planning en feest!!

heidi

Meld misbruik5-6-2010 21:15:51

mijn zus trouwt volgend jaar en ik help haar hierbij,
juiste uren hebben we nog niet maar wel hoe we te werk gaan;
eerst gemeente in de voormiddag, metteen daarna kerk (liggen zeer dicht bijeen), s'middags pistoleke eten met gevolg, het koppel gaat nadien op fotoshoot, de rest blijft thuis nog wat keuvelen, voorzien van drank, hapjes en wat spelletjes enz... tegen de avond komt koppel en gevolg terug samen en gaan we op restaurant iets eten, nadien trekken we naar de zaal waar we een receptie geven met hapjes... Nadien wordt het dansfeest geopend met het aansnijden van de bruidstaart en openen van dessertenbuffet, metteen na het aansnijden zet het koppel de dans in.
We voorzien de zaal van hoge receptietafels en nog apparte tafels met stoelen en een launge hoek met kussens...

wendy
24-8-2010
 Meld misbruik5-6-2010 21:40:43

Hey Eline ,

Wij vliegen op 18 augustus naar Curacao , trouwen daar op 24 augustus op het witte zandstrand en verblijven er dan nog 2 weken. Bij terugkomst geven wij een avondfeest voor familie en vrienden met BBQ , fotograaf , dj en een projector met beamer zodat ons huwelijk van op Curacao voor iedereen afgespeeld wordt. Dus helemaal geen klassiek huwelijk hier :-)) Maar ik kijk er enorm naar uit !!!

Grtjs Wendy

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik6-6-2010 9:47:06

hey,
ik ben van hetzelfde principe, ik heb geen zin om de hele avond met mijn benen onder tafel te zitten. Wij doen het dus ook op een "andere" manier.

7u30 naar de kapper
9u30 make-up bij mij thuis
10u15 aankomst fotograaf
10u45 aankomst van mijn vriend
11u15 burgerlijk huwelijk
hierna gaan wij richting het huis van mijn schoonouders waar we snel een pistoletje eten.
13u30 kerkelijk huwelijk in het kapelletje dat bij wijze van spreken in mijn schoonouders hun tuin staat.
14u30 einde kerkelijk huwelijk, kleine receptie voor de mensen die aanwezig waren. Dit wordt door de buren in elkaar geknutseld.
15u vertrek naar de fotolocatie
16u30 etentje met ouders, grootouders en getuigen (we hebben beide geen broers of zussen)
19u vertrek naar de feestzaal, even opfrissen op de kamer van hun b&b, achter iedereen zijn gat de generale repetitie van onze openingsdans nog eens doen.
20u begin van ons dansfeest, receptie
21u30 openingsdans (we willen er redelijk snel "vanaf" zijn, de zenuwen spelen parten)
gedurende de hele avond is het principe een beetje een walking dinner, er worden kleine gerechtjes geserveerd. Er staan hoge tafels en rondom zijn er nog lounge hoekjes met poefjes en lage tafels.
Tegen 23u is er een dessertenbuffet.
Normaal is 3u ongeveer het moment om af te sluiten, tenzij er nog heel veel volk is. Maar van ons mag het dan stilaan stoppen... de dag is al lang genoeg geweest en ik vind een feest van 20u tot 3u lan

joke
3-7-2010
 Meld misbruik6-6-2010 15:25:11

omdat wij zin hadden in een goed feestje, en geen stijve bedoening hebben we eerst en voor al besloten om de receptie te schrappen (gewoon geen zin in al de stijf gedoe)

dus oe zal onze dag er ongeveer uit zien

s'ochtends onbijt
kapel en make up die gedaan worden
verloofde gaat achter trouwboeket
enkele mensen gaan fotograven halen aan sation in brugge (zijn kozen en nicht daarmee)
dan nog vlug even de make up doen van mijn getuige (heb gestudeert voor kapster en make up zit ook in de opleiding, en is zo ook nog eens geldbesparing)
euhm dan gaan we naar het stadhuis
een paar foto's trekken in brugge stad
dan eten met getuigen en ouders
dan vertrekken we naar bredene en cheken in in ons hotel (dat zo een kwartje te voet van onze zaal is)
dan gaan we nog enkel foto's trekken in de duinen en aan de duik (feest is in bredene)
zaal nog eens controlen
en tegen acht komen de gasten
die dan gewoon iets kunnen drinken cola wijn,water bier, kriek zo van die dingen
om acht uur dertig starten we met ons walking dinner...
we werken met drie buffeten en dus ook drie verschillende gerechten
in de zaal staan er vier gewone ronde grote tafels (voor de oudere mensen)
en dan voor derest van de zaal werken we met hoge tafels (ook wel met stoelen)
daarna bruidstaart
openingsdans
en een goed feestje :)
tot ongeveer vier uur

hoop dat je x kan doen met de info

daniella
27-8-2010
 Meld misbruik7-6-2010 15:06:29

hey,
we trouwen 27 augustus 2010, hebben 2kids en vonden het zeer belangrijk dat ze deze dag ook mee konden beleven, daarom opteren we om ons feest enkel in intieme kring te vieren max30personen
we trouwen enkel voor de wet om 13.30u, worden in de feestzaal verwacht rond 14.30u met receptie, een lekker diner en dessertbuffet, rond 22.00u a 23.oou zal ons feest eindigen, zodat we samen met onze kids in ons bedje kunnen!
de dag erna vertrekken onze kids met oma naar disneyland parijs, we doen een citytripje!

Christophe
2-12-2011
 Meld misbruik8-6-2010 11:29:17

hey hey,

We kiezen ook voor de intieme sfeer. Ik krijg het namelijk van verre familie waar je niets aan hebt & gewoon komen om goed te eten en te drinken!

voormiddag: Eerst voor de gemeente dan voor de kerk. ( liggen 100m van elkaar )

smiddag: receptie voor al de aanwezigen; hapje & natje + fotoshoot

Wij vertrekken daarna naar disneyland parijs.

Beste vrienden & familie komen de dag erna mee; We reserveren daar in één van onze favoriete restaurants. We komen ook tussen voor een deel van de hotelkosten.

Al dit op voorwaarde dat het financieel plaatje klopt

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info