Terug naar overzicht
Ik hoor hier vaak dat de kleedjes gekocht worden door het bruidskoppel en dat de schoentjes voor de ouders zijn. Dan gaat het meestal wel om 'typische' bruidskleertjes. In dat geval begrijp ik dat het bruidskoppel dit betaalt, want dan kan je deze kleertjes moeilijk door de week laten afdragen. Kies je echter voor eerder alledaagsere kledij, dan vind ik wel dat je kan vragen aan de ouders dat zij het betalen. Natuurlijk speelt ook de band die je hebt met de ouders en de kindjes een grote rol, vind ik. Een broer of zus zal eerder geneigd zijn om de kleertjes zelf te betalen dan een vriend of kennis.
hey,1 bruidskindje is mijn eigen dochter en dan de bruidsjonker is de zoon van mijn getuigen ( een vriendin) en wij hebben alles betaald ook de schoenen! nu ik had zelf gevraagd of hij het wou doen en dan vind ik maar niet meer als juist dat wij er voor opdraaien maar als ze het zelf voorstellen dan vind ik dat ze het zelf moeten betalen!grtjs jessie
Het is niet aan jullie om te betalen voor bruidskindjes die je niet zelf gekozen hebt. Stel je voor dat je buren en collega's ook vroegen of die hun kinderen bruidskindjes mochten zijn, het zou niet meer ophouden en jullie zouden geruïneerd zijn, he ! Dat die kindjes ook meelopen als bruidskindjes is oké maar dan moeten de mama's voor hun kleding zorgen en als ik jou was, zou ik dat ook duidelijk maken van in het begin, anders riskeer je dat er misverstanden/wrijvingen van komen...
Ik heb ook mijn bruidskindje zelf gevraagd, maar zijn ouders betalen wel zijn kleren. Je betaalt de kleren van je getuige toch ook niet? Ze mogen dan ook wel zelf kiezen wat ze kopen, als't maar leuk is :)
Wij hebben onze bruidskindjes zelf gekozen en betalen de kledij. De ouders betalen de schoentjes. Aangezien ze zichzelf hebben aangeboden zou ik ook vragen om de kledij zelf te betalen. Onze kledij komt van Humpie Dump uit Nederland en we waren voor de twee 70 euro kwijt. Totaal niet duur dus, maar ja als je vasthangt aan een bepaalde winkel die redelijk prijzig is, zou ik hen zelf laten betalen. Jij geeft toe dat ze je bruidskindjes mogen zijn, dan moeten zij ook een toegeving doen.
wij hebben ook twee bruidskindjes. mijn babybroertje die dan 2 jaar en half gaat zijn ( mijn ma kreeg et zot in haar hoofd ma soit :p ) en het dochtertje van mijn toek. schoonzus. Wij wilden mijn broertje kleden , maar ik mocht niet van zijn meter. Die wilde per sé zelf hem kleden. Het kindje van mijn toek. schoonzus gaan we wel kleden. Ook de schoenen , gewoon omdat ik wil dat alles netjes past , en ik soms wat twijfel aan haar mama's smaak ;) :Der staan nog kindjes in de rij om bruidskindje te zijn , maar we hebben beslist dat 2 meer dan genoeg is. bruidskindjes gaan ook mee in onze ceremonie wagen. als je er dan al meer hebt , dan kunnen die niet meer mee ... enfin , wij hebben het praktisch gezien op twee gehouden.
alsje het wil doen en toch prijselijk wil blijven moet je naar magique boutique kijken op het net echt prachtige kleedjes heb daar ook twee jurkjes van en heel prijselijk tot 18 jaar zelfs