Terug naar overzicht
Hallo, Bij ons worden de liedjes in het misboekje vermeld, de zuster die de mis mee leidt zet de muziek op het juiste moment op. Maar ik denk dat dit van kerk tot kerk afhangt. Wij hebben een goede vriend als ceremoniemeester gevraagd. Zo is alles wat minder formeel. alles wordt op voorhand goed afgesproken. Succes Groetjes Annelies
Als je kiest voor muziek op CD moet je meestal zelf iemand van familie/vrienden aanduiden die de CD-speler bedient. Ik denk niet dat glazen inschenken tot het takenpakket van de ceremoniemeester behoort. Wij vragen ook aan een paar vrienden om wat te helpen tijdens een drankje en pistoleetje voor we naar het stadhuis vertrekken.
Bij ons deed de koster dat! ;-)
Ik heb 2 vriendinnen gevraagd om ceremonie'ladies' te zijn. Zij gaan allerlei praktische zaken op zich nemen. Ook bijvoorbeeld muziek starten. Ik voel mij er persoonlijk beter bij dat ik mijn ceremoniemeester goed ken, dan durf ik daar meer aan vragen :)
Hallo, wij hebben dit aan een goede vriend gevraagd, hij was kei blij dat hij dit mocht doen :-) We gaan de dag vantevoren al is 'oefenen' met hem in de kerk groetjes
Als er nog een coster in de kerk is doet die dat meestal. Maar tegenwoordig heb je in niet veel kerken meer helpers. Wij wisten ook niet wat doen toen we hoorden dat we zelf iemand moesten zoeken voor een cd op te zetten. Ik vond een vriend of vriendin vragen om achteraan in de sachristie te gaan zitten om een cd op te zetten niet kunnen. Die vriend of vriendin kwamen ook om met ons dit te vieren en zouden hierdoor dan niets zien van de mis. Wij hebben dan besloten om een zangeres in te huren. En heb er geen moment spijt van gehad. Het gevoel wat ik had bij elk liedje dat ze zong daar kon geen enkele cd-speler voor gezorgd hebben. Maar dat betekent natuurlijk extra kosten. Voor je vanalles regelt is het best dat je het even aan je pastoor vraagt.