Nu Online
Momenteel zijn er 327 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verlof bij huwelijk

17-6-2010 22:14:54
Hallo
ben hier nogmaals maar heb nog een vraagje:
hoeveel dagen verlof heb je als bediende in paritair comité 218?
ik las 3 dagen. Is dat dan 1 dag van het huwelijk +2 extra dagen?
(maar de 1ste van die extra dagen is een zaterdag en dan is ons kantoor enkel smorgens open!! verlies ik dan die andere halve dag?)

durf het nog niet aan mijn baas vragen want de congés plannen doet ie met veel tegenzin :)

eline
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 2462

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik17-6-2010 22:27:36

Hey Eline,

Dit staat normaal beschreven in je CAO, misschien moet je die eens bekijken? Staat beschreven onder kort verzuim (= Kort verzuim is een verlof dat wordt toegekend met behoud van loon.).
Volgens onderstaande website heb je recht op 3 dagen vrij op te nemen in de week van het huwelijk of de daaropvolgende week (voor burgerlijk OF kerkelijk huwelijk) http://www.assistantplus.be/Klein_verlet_kort_verzuim

Hopelijk ben je hier mee geholpen.

Nog veel plezier met de voorbereidingen!!

groetjes

sofie

Tineke
10-7-2010
 Meld misbruik17-6-2010 22:39:11

Hey Eline,

Ik denk in de meeste gevallen drie op te nemen in de week voor of na huwelijk. Het valt echt te zien want ik heb er vijf. Je kan best eens kijken op je werk in Arbeidscontract.

Groetjes

Tineke

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik17-6-2010 23:04:15

1° Redenen van de afwezigheid
Huwelijk van de bediende
Duur van de afwezigheid
Drie dagen door de bediende te kiezen
tijdens de week waarin de gebeurtenis
plaatsgrijpt of tijdens de daaropvolgende
week.

eline
20-5-2011
 Meld misbruik18-6-2010 7:43:02

dus drie dagen in totaal begrijp ik

maar wat als er van die drie dagen ook een halve werkdag tussenzit? (wij werken enkel op zaterdagmorgen) 

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik18-6-2010 7:56:34

Daar houdt het geen rekening mee, 't is echt drie kalenderdagen of datums dus.

Windy
19-9-2009
 Meld misbruik18-6-2010 8:14:30

Je hebt inderdaad recht op 3 dagen: Drie dagen door de bediende te kiezen tijdens de week waarin de gebeurtenis plaatsgrijpt of tijdens de daarop volgende week.
Je hoeft deze 3 dagen niet aansluitend op te nemen. Plan anders een halve dag van je wettelijk verlof in op die zaterdag en dan kun je nog een volledige dag klein verlet/kort verzuim opnemen in de week daarop.

groetjes,
Windy

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik18-6-2010 9:09:08

Hej Eline,

ik zit ook als bediende onder paritair comité 218, en het zit als volgend.
Je hebt recht op 3 dagen verlof (klein verlet) te nemen in de week voorafgaand of volgend op de trouw.
Dus als je op een vrijdag trouwt neem je natuurlijk die dag, en dan kan je de dag ervoor nemen en bvb de maandag, of de woensdag en de donderdag ervoor, of de maandag en de dinsdag erna.
Als je zit met een halve dag op zaterdag, dan telt dat als een halve dag. Maar niets houdt je tegen om op de zaterdagvoormiddag een halve gewone dag verlof te nemen.

Ik neem de drie dagen voor mijn huwelijk (dus vanaf 7 juli ben ik thuis) als klein verlet en neem daarna gewoon 3 weken vakantie (en moest hiervoor speciale toestemming vragen aan de baas om zolang verlof te nemen) en wij kunnen maar verlof aanvragen voor het komende jaar vanaf begin december, maar zodra het kon heb ik dit vastgelegd. Ik zou niet durven dromen hebben dat ik de week na mijn trouw zou moeten gaan werken

groetjes
eva

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik18-6-2010 13:09:20

veel gelukzakken op dit forum blijkbaar :-).... ik krijg er maar 2 :-(
Gelukkig heb ik nog genoeg verlof...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...