Terug naar overzicht
Hey Eline, Dit staat normaal beschreven in je CAO, misschien moet je die eens bekijken? Staat beschreven onder kort verzuim (= Kort verzuim is een verlof dat wordt toegekend met behoud van loon.). Volgens onderstaande website heb je recht op 3 dagen vrij op te nemen in de week van het huwelijk of de daaropvolgende week (voor burgerlijk OF kerkelijk huwelijk) http://www.assistantplus.be/Klein_verlet_kort_verzuim Hopelijk ben je hier mee geholpen. Nog veel plezier met de voorbereidingen!! groetjes sofie
Hey Eline, Ik denk in de meeste gevallen drie op te nemen in de week voor of na huwelijk. Het valt echt te zien want ik heb er vijf. Je kan best eens kijken op je werk in Arbeidscontract. Groetjes Tineke
1° Redenen van de afwezigheid Huwelijk van de bediende Duur van de afwezigheid Drie dagen door de bediende te kiezen tijdens de week waarin de gebeurtenis plaatsgrijpt of tijdens de daaropvolgende week.
dus drie dagen in totaal begrijp ik maar wat als er van die drie dagen ook een halve werkdag tussenzit? (wij werken enkel op zaterdagmorgen)
Daar houdt het geen rekening mee, 't is echt drie kalenderdagen of datums dus.
Je hebt inderdaad recht op 3 dagen: Drie dagen door de bediende te kiezen tijdens de week waarin de gebeurtenis plaatsgrijpt of tijdens de daarop volgende week. Je hoeft deze 3 dagen niet aansluitend op te nemen. Plan anders een halve dag van je wettelijk verlof in op die zaterdag en dan kun je nog een volledige dag klein verlet/kort verzuim opnemen in de week daarop. groetjes, Windy
Hej Eline, ik zit ook als bediende onder paritair comité 218, en het zit als volgend. Je hebt recht op 3 dagen verlof (klein verlet) te nemen in de week voorafgaand of volgend op de trouw. Dus als je op een vrijdag trouwt neem je natuurlijk die dag, en dan kan je de dag ervoor nemen en bvb de maandag, of de woensdag en de donderdag ervoor, of de maandag en de dinsdag erna. Als je zit met een halve dag op zaterdag, dan telt dat als een halve dag. Maar niets houdt je tegen om op de zaterdagvoormiddag een halve gewone dag verlof te nemen. Ik neem de drie dagen voor mijn huwelijk (dus vanaf 7 juli ben ik thuis) als klein verlet en neem daarna gewoon 3 weken vakantie (en moest hiervoor speciale toestemming vragen aan de baas om zolang verlof te nemen) en wij kunnen maar verlof aanvragen voor het komende jaar vanaf begin december, maar zodra het kon heb ik dit vastgelegd. Ik zou niet durven dromen hebben dat ik de week na mijn trouw zou moeten gaan werken groetjes eva
veel gelukzakken op dit forum blijkbaar :-).... ik krijg er maar 2 :-( Gelukkig heb ik nog genoeg verlof...