TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kathleen
24-7-2010
|
20-6-2010 16:33:33
Ik kan je niet direct helpen in die zin dat ik geen ervaring heb met die markt, wel heb ik me vraag ook al vaak gesteld, meer uit nieuwsgierigheid.
Ik DENK dat volgende factoren veel bepalen:
Hoeveel wil je daarna nog krijgen voor je kleed, als dat niet te veel, zal je meer succes kennen dan als je er nog absurd hoog bedrag voor vraagt.
Waarom het idee van jurk velen niet aanspreekt, is volgens mij net omdat het op maat gemaakt wordt. Dus jouw maten moeten al min of meer matchen met die van 'n potentiële koper. Zijn er veel bruidjes met ongeveer jouw maten, speelt dit in je voordeel, zoniet, is kans al veel geringer.
Als je kijkt naar markt van tweedehandsjurken op Ebay, marktplaats, kapazaa, tweedehands, etc... allerlei veilingsites, merk je dat meeste kleedjes er al vele maanden tot 'n jaar daarop staan. Of het een succes is? Ik denk het eerder niet, maar met zekerheid kan ik je het niet zeggen.
Heb wel al gehoord van 'n winkel die er nog bepaald bedrag voor gaven als zij het verkocht kregen aan iemand anders, was ergens in Brugge dacht ik. Anders eens Googlen.
Als je er niet echt juist beeld van hebt, zou ik er toch niet op rekenen qua budget. Denk dat dat iets is, wat je erg moet respecteren. Je stelt die financiële grenzen niet zomaar op, bijgevolg kan het nefaste gevolgen hebben. Wie weet wat tegenslag en dan had je die extra 100'den euro's misschien daarvoor nodig, maar 'n jurk is sowieso niet op 1-2-3 verkocht...
Succes met zoektocht en wees wijs! ;)
|
|
Laura
22-10-2011
|
20-6-2010 17:33:16
Ik ben er zelf een beetje sceptisch over en wilde mij daarom eerst bijkomend informeren voor ik een definitief bedrag plak op de jurk. Van die winkel in Brugge had ik ook al gehoord, maar die zaak is recent gestopt als ik het goed heb. In elk geval bedankt voor de reactie!
|
|
Laura
22-10-2011
|
20-6-2010 17:33:18
Ik ben er zelf een beetje sceptisch over en wilde mij daarom eerst bijkomend informeren voor ik een definitief bedrag plak op de jurk. Van die winkel in Brugge had ik ook al gehoord, maar die zaak is recent gestopt als ik het goed heb. In elk geval bedankt voor de reactie!
|
|
Jolien
5-3-2011
|
20-6-2010 17:59:46
Inderdaad, die zaak in Brugge (de Bruidsschat) stopt op 30 juni. Ze aanvaarden ondertussen geen kleedjes meer.
Persoonlijk zou ik niet gauw een tweedehands jurk kopen. Alles hangt natuurlijk af van je budget enzo, maar toch gaat er (voor mij dan) niets boven het kiezen van je eigen jurk.
Verkopen zal ik ook niet doen, want ik laat mijn kleedje maken door een naaister, dus het zal volledig op mij gemaakt worden en zoals ik het wil. Ik denk dat ik er ook wat aan gehecht zal zijn ...
Succes !
|
|
Véronique
31-7-2009
|
20-6-2010 20:10:08
Ik persoonlijk ben niet geneigd om een bruidsjurk tweedehands te kopen. Zeker niet toen ik zag wat er aan de jurk allemaal op maat wordt gemaakt. Je moet dan echt al ongeveer dezelfde maat hebben + dezelfde lengte! Je kan een maat 42 kopen, maar er is wel een verschil tussen iemand die 1m65 groot is of iemand die 1m75 is! De rok komt héél wat korter en dat is nu niet direct de bedoeling bij een trouwjurk... Dus de kans dat je iemand vindt die én even groot én even 'dik' is én dezelfde smaak heeft, lijkt me niet echt optimaal...
Het feit dat je een duurdere trouwjurk zou kiezen omdat je die dan ook duurder kunt verkopen gaat niet op denk ik. Een duurdere jurk zal minder snel verkocht worden. €1000 geven aan een tweedehandsbruidsjurk doet niemand. Die zal dan eerder een alternatief kleed zoeken of kijken bij de suitekleren, denk ik.
|
|
Fredie
26-6-2010
|
20-6-2010 21:48:11
Hey,
ik denk dat Véronique overschot van gelijk heeft ; zelf zou ik ook geen tweedehandse trouwjurk aanschaffen voor een hoge prijs. Want er is idd het probleem van de maten en de smaken (en evtl ook de prijs) maar ook nog eens van waar je woont. Wie in Limburg woont, gaat niet direct een jurk aankopen (2e hands) in Oostende of zo. Volgens mij zijn er veel te veel punten die moeten voldaan worden om zo'n verkoop gunstig af te sluiten. Het is zoals Véronique zegt, wie tussen de trouwjurken haar budget niet vindt, zoekt uiteindelijk in de suitekleding, denk ik ook. Zelf bekijk ik het zo : mijn trouwjurk is voor mij zoals de rest van de trouwdag, nl. een prachtige souvenir van een heel mooie dag en dus doe ik die niet weg...
|
|
Laura
22-10-2011
|
21-6-2010 8:39:15
Hoi iedereen! Blijkbaar is er dus inderdaad niet echt een markt voor, ondanks het feit dat er heel wat zoekertjes en dergelijke te vinden zijn op het internet. Wat de prijs betreft, bedoelde ik eigenlijk dat ik dan een budget zou rekenen van bv. 1300 euro in plaats van 1000 euro voor mijn nieuwe jurk waar ik dan nog 300 euro voor de jurk tweedehands zou vragen. Ik zou daarbij uitgaan van wat ik zelf voor een tweedehands jurk zou willen geven, moest ik daarnaar op zoek zijn - en dat zou inderdaad zeker geen 1000 euro zijn! In elk geval bedankt voor jullie reacties, zo heb ik toch een duidelijker beeld van de al dan niet 'kooplustigen' :-).
|
|
fatimma
18-6-2011
|
21-6-2010 15:22:30
Hoi Laura
Als je echt een koopje wil doen moet je naar Nederland (is natuurlijk wat ver... tenzijn je A'pen woont :-) )
Daar doen ze immense solden op jurken tot -50% de kortingen van bruidsjurken gaan daar mee met de gewone solden, hier bij ons hangt het allemaal af van hoe goed een jurk verkoopt.. solden? misschien als de collectie 2 jaar oud is en dan nog...
Als jij zegt dat je 1000 euro wil uitgeven aan een bruidsjurk dan is dat nog een deftig bedrag waar je toch een mooie nieuwe jurk kan voor aankopen (zeker in Nederland daar heb je een pracht van een jurk die normaal 2000 euro kost dan), In België heb je bijvoorbeeld Pierre Yves Outlet, dat zijn alle topdesigners voor de helft of minder dan de helft van de prijs, Pierre Yves zelf in Aalst of Brussel niet hé , maar de Outlet store ervan. Kijk maar eens op hun website, ze doen daar ook alle retouches ook zelf, dus je kleedje vermaken is ook geen probleem, ken ondertussen al 2 mensen die daar gingen en die tevreden zijn over de jurk, ikzelf ging bij Scarpellini in Oostende ik vermoed dat daar ook wel een paar jurken onder de 1000 euro hangen.
Succes met je zoektocht
Groetjes
Fatimma
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|