TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
angela
2-10-2010
|
24-6-2010 6:09:58
ik heb ook zo'n man die denkt dat alles vanzelf gaat en in orde komt.
stresserend he. maar ik heb al gemerkt dat het bij vele bruidjes zo is.
wij trouwen pas in oktober maar ik heb toch ook last van stress en ben ook bang dat iets niet in orde is.
groejtes Angela
|
|
Lieve
26-6-2010
|
24-6-2010 9:35:37
Dat van de slapeloosheid herken ik. Niet bij mezelf, maar bij mijn vriend. Zodra hij de minste spanning voelt, slaapt hij niet meer, dus hij slaapt al een maand niet meer.
Ik weet niet goed wat ik kan zeggen om te helpen. Helpt het misschien om voor je gaat slapen te gaan hardlopen ofzo? Je raakt dan wel je energie kwijt, en het schijnt te helpen tegen stress. Niet douchen voor je gaat slapen, want dat verwijdt je bloedvaten en daardoor krijg je weer meer energie (heb ik me laten vertellen), 's avonds geen koffie meer drinken, warme melk met honing drinken voor je gaat slapen, ... Enfin, waarschijnlijk vertel ik niks nieuws, want je zal alles al wel uitgeprobeerd hebben. Dat van de "ongeïnteresseerdheid" van je vriend, ligt aan het geslacht denk ik. Ik heb er ook zo een, en ik kan soms echt kwaad worden. 'Dat komt wel in orde' is een van zijn gevleugelde uitspraken, en het komt dan inderdaad in orde, maar dat is omdat ik er werk van maak. Gisteren zei hij ineens: "jij hebt eigenlijk wel alles zelf gedaan he? Ik heb eigenlijk niet echt geholpen he?" Dat hij daar dan eindelijk, 2 dagen voor de trouw, achter kwam, was wel een beetje laat. Maar ik denk dat je gewoon zal moeten accepteren dat mannen nu eenmaal zo zijn (de mijne zal blij zijn als zaterdag voorbij is, en we op reis kunnen). Er zijn gelukkig ook goeie kanten aan, anders zouden we er niet mee trouwen he! ;-) Heel veel succes iig verder, en sterkte!! En misschien toch af en toe zo'n slaappilletje pakken, zodat je niet helemaal oververmoeid raakt en bijgevolg helemaal niet meer weet waar je het moet zoeken... :) Liefs!!
|
|
Katrien
25-9-2010
|
24-6-2010 12:41:47
Als het een troost mag zijn. Ik was om 01u15 ook nog klaarwakker!
|
|
Linsay
2-10-2010
|
24-6-2010 13:12:08
ik was om 0.30 uur ook nog wakker..wij trouwen in oktober en soms krijg ik ook een aanval van stress!! terwijl ik goed op schema zit! heb soms ook het gevoel dat ik er alleen voorsta maar dan probeer ik het allemaal wat te relativeren dat het wel goed komt en alles wel inorde gaat zijn! heb talloze briefjes met puntjes op die ik nog moet doen, uit schrik dak vanalles ga vergeten maar als den dag daar is zal alles wel in orde zijn maar tis geen leuk gevoel eh en zo niet kunnen slapen is rot!
liefs!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
24-6-2010 16:08:06
Dank je wel allemaal, en sorry (aan diegene die het probleem herkennen).
Met alle trucjes bedoel ik:
- Even gaan wandelen/fietsen/zwemmen vooraf
- Warme melk met thee of kamillethee
- Senedal in dubbele dosis (of zoiets homeopatisch om beter te slapen)
- Sint-Janskruid
- Ontstressmassage (overigens erg duur als je zo telkens in slaap wil vallen)
- Saaie documentaires kijken (valt trouwens nooit in slaap met tv-/radiogeluid
- Als je na tijdje al merkt dat je ni kan slapen, even opstaan en wat anders doen
- Bidden/lezen
- Janken uit frustratie
- Zelfrelaxatie/meditatie
..
Maar ja, ik heb 't al van in m'n kinder-/tienerjaren... de dag voor Sinterklaas kwam, kon ik zo hele nacht niet slapen uit spanning, of als nieuwe schooljaar begon, als rapport zat aan te komen, etc... Het is dus echt niets nieuws en 't zit in mij. Mijn brein blijft dan op volle toeren draaien, ik kan wel aan iets anders denken, maar 't komt altijd op zelfde neer... M'n lichaam is moe maar brein houdt me wakker.
Heb deze nacht om 4 u slaappilletje wel gepakd, nog geslapen tot 11u en dan maar de uren opnemen in overwerken... (want moest eigenlijk al vanaf 8u30 werken). Dat geluk heb ik dat baas er niet was en dat collega's dat wel oké vinden, zolang ik die uren maar inhaal.
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
24-6-2010 16:08:28
*gepakT, excuses
|
|
Els
26-6-2010
|
24-6-2010 17:08:31
Oesje ... Ik trouw zaterdag en heb nog geen stress.
Nog nooit echte stress gehad.
Heb al een hele week enorm goed geslapen zelfs!
Gewoon proberen ontspannen, alles komt wel in orde!
|
|
Caroline
4-9-2010
|
24-6-2010 18:06:26
bij mij is het nog 2 maanden en ik loop op de toppen van mijn tenen.
Stress met de trouw, familie, werk,... ik trek het me allemaal ook redelijk hard aan en dat leidt tot slapeloosheid en een maag en darmen die helemaal overhoop liggen.
Ik zou ook alles een beetje moeten relativeren, maar ik loop echt rond als een kip zonder kop. Ik heb ook heel veel last van vergeetachtigheid. Soms weet ik zelfs niet meer wat ik 1 minuut geleden gezegd heb!
Ach ja, nog even doorbijten, ik zal blij zijn als ik op het vliegtuig zit en op huwelijksreis kan!
|
|
Sabine
2-7-2010
|
24-6-2010 18:16:49
Hey,
Bij mij nog 7 dagen op de teller en ik hoop dat ik één van die dagen eens alle slaap kan inhalen.
Sta serieus onder stress door het feit dat sommige klanten zich seieus moeien met ons huwelijk.
Vorige zaterdag heeft er zelfs één van hen tegen mijn schoonmoeder gezegd dat het feest niet doorgaat, alleen een drink en dan iedereen naar huis.En dit om mij zogezegd te sparen en te helpen omdat ik zo moe ben.
Zij maken mij moe!!!!
Het resultaat is nu dat het feest wel doorgaat maar dan niet voor haar, zij is van de lijst geschrapt.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|