Nu Online
Momenteel zijn er 596 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Collega's uitnodigen of niet?!

24-6-2010 12:14:17
Hey allemaal,

ik werk op een kantoor met 14 man personeel, drie bazen en dan nog een bode en onderhoudswerkvrouw (19 man in totaal dus).

Ik zou graag enkele collega's met hun partner uitnodigen op het dansfeest.
Maar omdat ik met enkele collega's (en de bazen) niet erg goed overeenkom, vind ik het hypocriet om die toch uit te nodigen.
Toch ben ik wat bang dat degene die niet mogen komen, me dit kwalijk gaan nemen en dat de werksfeer dan NOG erger gaat worden....

Wat zouden jullie doen?

magali
9-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 939

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik24-6-2010 12:21:09

Doen jullie een receptie? Anders kun je de rest daarvoor uitnodigen en de leuke collega's vraag je dan voor 's avonds.

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik24-6-2010 12:41:29

Denk je dat de collega's waarmee je niet goed overeenkomt verwachten dat je hen gaat uitnodigen? Want als het niet echt klikt tussen jullie, waarom zouden ze dan naar je feest willen komen??
Ik zou ook enkel de collega's waar je een goeie band mee hebt, vragen op het avondfeest. En de rest gewoon op de receptie.

magali
9-10-2010
 Meld misbruik24-6-2010 12:48:29

Het probleem is dat we geen receptie houden.
We trouwen pas om 12u30 en om 17u30 is het eerst diner voor familie en enkele goede vrienden en vanaf 21u30 is het dansfeest voor de anderen.
De collega's waar ik niet goed mee overeenkom gaan er wel vanuit dat ze mogen komen (om gratis te drinken en te kunnen roddelen over hoe slecht het feest wel niet is)

Cara
7-8-2010
 Meld misbruik24-6-2010 13:09:16

Magali, werk jij toevallig in het notariaat?
In ieder geval, ik zou enkel degenen uitnodigen die je erbij wil, want als ik da zo hoor is de rest maar een gemene bende:s

An
18-9-2010
 Meld misbruik24-6-2010 13:32:05

@ Cara : Grappig dat de link met het notariaat/advocatuur rap gelegd wordt ...

@ Magali: Ik sluit me aan bij de meerderheid. Je wilt op je huwelijk alleen maar happy faces, dus nodig alleen de mensen uit die je graag hebt.

Veel groetjes en succes,

An

Cara
7-8-2010
 Meld misbruik24-6-2010 16:24:52

@An: ik werk zelf in de sector en heb helaas al ervaren en v anderen gehoord dat dit hier vaak het geval is. Kan toeval zijn mr ben toch benieuwd of Magali soms ook in deze sector werkt;-)

An
18-9-2010
 Meld misbruik24-6-2010 16:56:33

@ Cara: Ik werk ook in de sector :°) vandaar dat ik het grappig vond. Bij ons is de rivaliteit soms zo erg, dat je moeilijk kan spreken over één team...

Veel groetjes, en veel courage!
An

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik24-6-2010 17:40:59

hier hetzelfde probleem...en lang getwijfeld. Die collega's waar ik minder mee overeen kom verwachten ook dat ze mogen komen om net dezelfde redenen (en ik werk niet op een notariaat). Daarbij komt nog dat mijn vriend op hetzelfde bedrijf werkt. We hebben uiteindelijk een goeie oplossing gevonden: een week voor de trouw doen we een receptie in de bedrijfskeuken voor iedereen, niemand kan dan zeggen dat we hen uitgesloten hebben en de plezante mensen mogen naar ons dansfeest komen.
Ik wil niet dezelfde situatie als 2 jaar geleden op een collega zijn feest: toen zijn ze met moeite tot half 1 gebleven en in Hasselt verder de bloemetjes gaan buiten zetten omdat het te "saai" was. En de weken erna maar roddelen. Daar bedank ik vriendelijk voor!

Maureen
11-9-2010
 Meld misbruik24-6-2010 19:29:52

Hoi Magali

Wij werken met 45 en iedereen uitnodigen gaat dus niet. Ik heb er een 10tal uitgenodigd waar ik echt nauw mee samenwerk maar ik heb 1 collega die ik niet uitnodig. Waarom? Wel, omdat ik weet dat ze achter mijne rug geroddeld heeft en zo schijnheilig doet tov mij. Wij gedragen ons professioneel tov elkaar maar daarbuiten moet ik niets van haar hebben en mijn vriend trouwens ook niet.
Als ze dan kwaad gaat zijn omdat ze niet is uitgenodigd, tant pis hé. Ik heb geen zin om mensen die ik niet kan hebben uit te nodigen op mijne grote dag.

Groetjes
Maureen

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-6-2010 19:56:25

Wij hadden ook de dichtste collega's uitgenodigd op het dansfeest (wij trouwden op vrijdag) en op zondag hadden we een receptie voor alle collega's. Ook de collega's van het dansfeest waren op onze receptie uitgenodigd. Zo viel het niet op dat niet iedereen op de receptie was... Het zou vreemd zijn mochten je dichtste collega's plots allemaal ontbreken.
B.t.w. zo'n receptie moet geen stukken van mensen kosten: het was op het schooltje waar ik werk met een glaasje bubbels of fruitsap, chips, nootjes, kleine pizzaatjes, belegde broodjes en cake.

magali
9-10-2010
 Meld misbruik25-6-2010 9:54:12

Dank jullie wel voor de leuke tips!
Ik denk dat ik op het werk een drink met hapjes ga geven voor iedereen en dan de leuke collega's op het dansfeest.
Ps: ik werk op een deurwaarderskantoor...;-)

isabelle
1-8-2010
 Meld misbruik25-6-2010 10:57:52

ik heb ook 2 collega's die me heel nauw aan het hart liggen voor het feest gevraagd. Dan een paar op de receptie. En verder heb ik op het werk een glaasje cava aan iedereen gegeven zodat ik niemand vergeet. Op mijn manier.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info