Nu Online
Momenteel zijn er 477 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zie het echt niet zitten

25-6-2010 9:24:09
Lieve medebruidjes en gommetjes,

Dit moet me echt van het hart, gisteren kreeg ik de vraag van onze zoon of zijn vriendin mee mocht naar onze trouw, ze zijn pas een paar maand samen.
Dat kind (ze is 15) komt nu al vier maand bij ons over de vloer en ze zegt gewoon geen woord.
geen goede dag of tot ziens of bedankt, niets.
Ze is bovendien ook heel lui, steekt geen poot uit, zet nog haar eigen glas niet van de tafel.
Ze blijft ook geregeld eten, schuift gewoon van tafel zonder een woord en gaat weer in de zetel "hangen"
Ik wil haar er ECHT niet bij op onze trouw.
Ik zie dat mijn schoonmoeder en mijn toekomstige het anders willen, maar ik zie dat niet zitten en wil het niet
help wat moet ik doen !!

Katty

katty
8-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 23 | Gelezen: 1064

Wendy
23-12-2010
 Meld misbruik25-6-2010 9:33:40

Ikzelf zeg tegen mijn schoonmoeder ook niet veel en toch kom ik er al 8 maanden. ik ben gewoon een zeer verlegen persoon. Misschien is zij dat ook en betert het wel? Ik zeg natuurlijk wel dank je wel enz maar als ik iets wil vraag ik het toch ook rechtstreeks aan mijn vriend of wacht ik tot zijn moeder in de keuken is. Ik zet ook mijn glas en bord niet weg omdat zij dat al doet maar het is idd niet netjes dat ze gewoon van tafel gaat zonder toestemming (ikzelf wacht altijd op mijn vriend om weg te gaan) :) Kan je anders is niet met zijn vriendin praten? Of samen met je zoon erbij? in ieder geval veel succes en laat ons weten hoe het afgelopen is. ^^

groetjes

Dorine

Meld misbruik25-6-2010 10:09:26

Katty, ik zou gewoon mijn zoon confronteren met haar gedrag. Is hij daar zelf wel zo gelukkig mee? 'k Ga er vanuit dat je zoon zelf nog vrij jong is en misschien wel best eens zijn ogen opendoet. Ze moeten nog zo veel leren, nu heb ik zo een beeld voor mijn ogen van dat meisje als zijnde of verlegen (en dan nog) of echt lui en moeten gediend worden. Vraag me dan af hoe lang deze relatie kan standhouden? Het huwelijk is pas december, neem je tijd en beslis echt op het laatste moment. Er kan nog van alles gebeuren.
Je mag best op je strepen staan.

Dominique
29-5-2010
 Meld misbruik25-6-2010 10:24:57

Wij hebben ook zo'n tijdje een meisje over de vloer gehad en hebben toen ook veel op onze tanden moeten bijten. Je kan toch best zo weinig mogelijk je mening uiten naar je zoon toe... anders bereik je het omgekeerde effect. Hoe meer je er tegen ingaat hoe meer dat hij dat meisje gaat willen houden. Uiteindelijk is na een tijd die relatie toch afgesprongen... de zoon had op vakantie een véél leuker meisje ontmoet.
Dus nog véél moed !

katty
8-9-2010
 Meld misbruik25-6-2010 10:25:42

Wij trouwen wel in september niet in december !!
hebben met hem al vaak gepraat, ja ze is verlegen maar er is ook nog zo iets als beleefdheid niet ?
Hijzelf is 19 en dus niet zo een kind meer
praten helpt niet we hebben hem al vaak gezegd dat ze beleefder moet zijn
maar ze veegt daar haar voeten aan.
Neen dankjewel, ik wil haar er niet bij

Davy
16-7-2010
 Meld misbruik25-6-2010 10:35:45

Jij wil de vriendin van uw EIGEN zoon niet op Uw feest ... is dat de nieuwe vorm van moederliefde ofzo ? Ook al zijn ze nog maar een paar maand samen, stel dat hun relatie blijft duren en ze trouwen ... hoop dan maar dat uw zoon en zijn toekomstige iets menselijk reageren.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik25-6-2010 10:39:12

Ik zou me er proberen niet druk in te maken. Het ligt misschien ook niet alleen aan dat meisje. Het nichtje van m'n man is nu 14-15 jaar en oh zo lui!!! Maar als we dan verder kijken ligt dit echt niet alleen aan haar maar ook aan haar ouders!!! Ze mag thuis niks doen, alles is altijd in haar plaats gebeurd, ze heeft nooit geleerd wat 'het leven' is. En nu is ze inderdaad 'lui', omdat ze denkt dat dat zo hoort???? Vroeger zat er nog wat leven in, tegenwoordig gaat dat van nintendo naar sms-jes sturen naar de computer,... Niks beweging meer. Je zou dan denken dat ze wel wat kilootjes teveel heeft maar nee hoor, om te eten is ze zelfs te lui. Ik heb mij daar ook al druk in gemaakt maar is allemaal niet veel gekort hé.

Misschien moet je haar er eens bij proberen te betrekken? Na het eten vragen of ze je efkes wil helpen. Ik zou't dan wel bij heel efkes houden,anders wordt je de kwaaie schoonmoeder. Tegenover je zoon zou ik er niet teveel van zeggen, dat werkt enkel averechts + dat meisje krijgt dat via hem dan toch te horen. Je kan misschien wel eens polsen wat voor thuissituatie zij heeft.

Den trouw dan; komen er nog tieners naar jullie trouw? Of is het enkel je zoon en haar? Als er geen tieners komen kan je het zo misschien aanbrengen??? Maar ja, dan wil hij misschien ook niet meer. Langs den andere kant, als er geen andere tieners komen is het voor hem ook wel leuker dat hij wat gezelschap heeft?!?

isabelle
1-8-2010
 Meld misbruik25-6-2010 10:45:56

Ik zou met het meisje zelf praten. Misschien weet ze dit helemaal niet van zichzelf

katty
8-9-2010
 Meld misbruik25-6-2010 10:46:52

@ Carolina, neen er komen geen tieners naar onze trouw
ik heb haar al voorgesteld te helpen maar ze reageert zelfs niet
ik ken haar thuissituatie heel goed

@ Davy, met mijn moederliefde is niets mis man, integendeel ik zie de kinderen van mijn toekomstige heel graag en wil niet dat ze in hun ongeluk lopen
je zou een beetje beter op je woorden moeten letten en wat minder kwetsend naar mensen moeten zijn
heb je zelf al kinderen ?
en hun relatie blijf niet duren dat weten we nu al want ze doet nu al dingen achter de rug van "onze" zoon die niet door de beugel kunnen

@ iedereen, we hebben ons besluit genomen, ik mijn toekomstige en ja zelfs mijn schoonmama, ze komt niet !!

ik ga een prachtige dag tegemoed

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik25-6-2010 10:58:55

Als hij 19 is ga je haar er toch bij moeten nemen hoor. Hij is gene snotter van 16 jaar meer hé.

Beleefdheid: ook zoiets wat overal anders wordt aangeleerd. Ik weet nog dat ik met m'n moeder ooit mee geweest ben naar een tante ergens van ver. Ik zat nog op de lagere school, maar ik zal het nooit vergeten (ben nu pas 30 geworden). Die tante had koekjes op tafel gezet. Ik nam er één alles ok, ik nam er nog één, en plots kreeg ik daar een uitbrander tot en met. Dat ik respect moest hebben, dat ik niet zo onbeleefd moest zijn,... Blijkbaar mocht ik maar 1 koekje nemen. Ik wist dit totaal niet, als er thuis koekjes op tafel gezet werden (wat maar heel zelden was) mocht je daar van nemen zoveel je wou (allé, wel op een rustige manier hé). Het is iets onnozel maar dat blijft mij nog altijd bij die uitbrander van die 'oude kwaaie tante', want zo zag ik haar.

Ik zou het heel erg gevonden hebben als m'n vriend niet zou mee mogen komen. Ik zou wel héél ambetant gaan doen zijn. (ja ik was geen gemakkelijke tiener)

groetjes, Carolina

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik25-6-2010 11:01:06

Ja sta telkens achter met lezen blijkbaar.

Weet je zoon dat ze 'dingen achter z'n rug' doet? Want ik zou dat toch graag zo snel mogelijk weten hoor.

groetjes, Carolina

katty
8-9-2010
 Meld misbruik25-6-2010 11:04:13

@ Carolina, jammer maar besluit is genomen ze komt niet ;-)
het is per slot van rekening ook school he wij trouwen midden in de week !
onwettige afwezigheid is voor een kind van 15 een slecht voorbeeld :-)
jou tante was echt wel een "boze tante" hoor !!
zo ver gaat de beleeftdheid bij ons niet.
Maar de basics moeten er wel zijn.

Bedankt voor alle reacties aan iedereen

katty
8-9-2010
 Meld misbruik25-6-2010 11:07:06

@ Carolina,

tuurlijk hebben we hem dat vertel en hij heeft het toen ook direct uit gemaakt omdat ook zijn vrienden het hem verteld hadden
maar na een week stond ze weer voor de deur ........

Sabine
24-7-2010
 Meld misbruik25-6-2010 12:14:58

Hey Katty,

Niets van aantrekken en groot gelijk heb je!!!

Geniet van je dag!!!

Amy
14-8-2010
 Meld misbruik25-6-2010 12:19:27

Ik zou "zijn vriendin" uitnodigen voor de receptie of dessert als compromis. Dan hoef je haar er geen hele dag bij.. en is je zoon ook gelukkig.

katty
8-9-2010
 Meld misbruik25-6-2010 12:24:00

@ sabine, bedankt meid !
@ Amy, zal moeilijk gaan, onze viering, receptie en feest gaan door op meer dan 100 km van waar wij wonen, kweet niet hoe ze er gaat geraken ;-)

Graziella
12-6-2010
 Meld misbruik25-6-2010 12:27:58

Tieners zijn en blijven Tieners....
Maar stel inderdaad dat die relatie blijft duren tussen die twee !! Het is per slot van rekening de keuze die je zoon gemaakt heeft...

Jammer genoeg valt die keuze bij jou niet in de smaak (zou bij mij hetzelfde zijn hoor) maar toch... Stel dat je zoon op een dag met haar trouwt en jij niet mag komen? ?

Nu ok ze zijn nog maar net samen maar toch, je weet nooit .... Wil je dat risico nemen?

Grtjs en véél succes...

katty
8-9-2010
 Meld misbruik25-6-2010 12:33:32

@ graziella, thank voor je comment, en ja hoor dat risico neem ik er HEEL graag bij

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik25-6-2010 13:03:48

Ik sluit me deels aan bij Davy, en neen, daarmee zeg ik niet (net zoals hij) dat je geen moederliefde hebt ofzo.
Maar 't is kwestie van prioriteiten... of je dat meisje nu graag hebt of niet, jullie zoon ziet haar wel graag... Als je haar toelaat, maak je daar wel je zoon gelukkig mee, zoniet, heb je ambras met je zoon.
Moest mijn moeder het aan de hand hebben, zou ze zo haar eigen verlangens aan de kant schuiven, alleen al maar om het geluk van haar zoon. Mijn moeder, die ik overigens beschouw als een erg lieve/goede moeder, is eentje die liever zichzelf opoffert, al wast het maar om het geluk van haar kinderen.
Maakt dat 'n moeder die dat niet doet, een minder goede moeder? Neen, tuurlijk niet. Alleen kan je je de vraag stellen of het dat allemaal waard is, ruzie met je zoon en dat alleen omdat je haar er niet bij wil.... terwijl het alternatief zou zijn: nodig ze uit, negeer haar en trek 't je gewoon niet aan. Er zijn wel genoeg andere dingen die je die dag aan je hoofd hebt.

My 2 cent.

Jolien
6-8-2011
 Meld misbruik25-6-2010 16:48:42

Ik ben benieuwd naar de reactie van jullie zoon. Weet hij al dat ze niet mag komen? Kan hij er begrip voor opbrengen of gaat hij op jullie dag met een lang gezicht rondlopen,...?

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik25-6-2010 18:04:21

als je al je keuze gemaakt hebt om ze al dan niet te vragen, waarom vraag je het ons dan nog? Wij geven gewoon onze mening he :-)
Ik bedoel het niet slecht, maar het is en blijft je zoon;
Ik kan me voorstellen dat ik vroeger ook met jongens thuiskwam die mijn ouders niet echt goed keurde, maar ze maakte geen enkel probleem.
Maar blijkbaar is je beslissing al genomen....
Succes!

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik25-6-2010 18:57:25

Persoonlijk vind ik dit een beetje een kinderachtige reactie, komende van iemand met (stief)kinderen. Het is de vriendin van je zoon, willen of niet, wat haar deel maakt van de dichte familie (willen of niet). Hij is geen kind maar, een beetje meer respect voor zijn keuzes mag wel, & als het je echt van het hart moet, denk ik dat je eens in de zetel moet gaan kijken & niet op dit forum!

valerie
3-6-2011
 Meld misbruik25-6-2010 20:03:02

Ik sluit me volledig aan bij Kathleen.
Het is de moeite niet om er ruzie over te maken en je zal veel meer van je avond genieten als je ziet dat je zoon ook geniet.
Nodig je haar niet uit dan vrees dat je zoon met een gezicht tot op de grond zal lopen en er heel passief zal bijzitten. En dat wil je toch niet! Het is je trouw verdorie. Al die vetes en kinderachtige disputen zouden net op dat moment toch even opzij mogen gezet worden.
Eerlijk gezegd vind ik het niet zo een volwassen reactie...
Toch veel succes! En maak er een ongelooflijke dag van!

Mireille
2-7-2011
 Meld misbruik9-1-2011 23:35:59

Ik heb zelf ook 2 tieners en kan me er dus zeker iets bij voorstellen.

Dat meisje wél vragen zou ik zeggen.
De kans is reëel dat er tegen september van haar al geen sprake meer is en dan lost het zichzelf op.
Je zoon zal je er altijd aan blijven herinneren. Bekijk het als schoonouders die mensen willen vragen die je nog niet gezien of gehoord hebt.
Praat met hen samen als ze er is. Zeg haar dat je het normaal vindt dat je zoon zijn liefje meevraagt maar dat je niet zeker bent of ze er zelf wel zin in heeft en of ze dat ziet zitten.
Niet vragen geeft meer problemen dan niet vragen denk ik.
Gelukkig zijn mijn kids momenteel liefloos maar het probleem kan hier natuurlijk ook nog opduiken ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...