Terug naar overzicht
Hoi Daisy, ik denk dat je de mensen het beste op een of andere manier laat weten dat er geen diner of buffet is want dan kunnen ze van te voren avondeten. Anders hebben ze dadelijk honger! Het lijkt me beter om eerst met het dessertenbuffet te beginnen en dan pas de openingsdans want anders zakt het feest misschien in (krijg je de mensen niet aan het dansen). Veel succes en laat me weten hoe je het gaat aanpakken ;-)
Inderdaad, op de uitnodiging duidelijk vermelden dat de mensen worden uitgenodigd voor het dansfeest met dessertenbuffet. Zo weten ze dat ze op voorhand al een avondmaal moeten eten. 19u lijkt me dan vrij vroeg voor mensen die die dag moeten werken en dan nog moeten eten... Misschien beter dan 20u nemen. Een aperitiefje nemen en om +/- 21u beginnen met het dessertenbuffet. Om +/-22u zou ik dan starten met de openingsdans gevolgd door het dansfeest.
Wij doen het dus zo (waarschijnlijk) 20u: receptie21u: start feest met openingsdans22u30: dessertbuffet Bij ons wordt er al vanaf de receptie rondgegaan met broodjes en hapjes geloof ik. Ik wil toch eerst openingsdans en dessertbuffet pas later omdat ik het te snel vind om al direct dat dessertbuffet open te gooien. Ik wil ook dat de mensen vrijblijvend vanaf dat het open is, kunnen nemen. Ik ben nog al op feesten geweest dat het na het dessert toch terug op gang kwam. Je kan de DJ altijd vragen om weer iets speciaal te doen een half uurtje na het openen van het buffet zodat de mensen die klaar zijn weer op de dansvloer komen. Zo ben ik het toch van plan...
Ik had eigenlijk niet gedacht dat de mensen echt verwachten dat ze een menu krijgen 's avonds, dus zal k het dan toch best maar op de uitnodigingen vermelden dan ben ik zeker. K vind het toch wel een moeilijke beslissing, nog ff goed nadenken dus :-) Langs de ene kant dacht ik van als we het dessertenbuffet openen en dan onze dans doen kunnen de gasten eten terwijl ze naar ons kijken. Maar langs de andere kant vind ik het moeilijk omdat ik niet goed weet hoe we het het beste aanpakken, wij zijn niet zo'n speechers en dan zo direct aankondigen van "nu is het dessertenbuffet geopend" vind ik precies een beetje snel. Misschien eens raad vragen bij de traiteur en Dj Alvast bedankt voor jullie reacties
Hey Daisy , Ik zat namelijk zo een beetje met hetzelfde probleem... Wij trouwen 24/8 in Curacao onder ons gezinnetje , en bij terugkomst wou ik een gezellig samen zijn met familie en vrienden ..Dus wij geven een avondfeest vanaf 20u , ook met broodjes , warme hapjes en een desserten bufffetje en wist ook niet goed wat te doen en hoe het te vermelden op onze uitnodigingen. Dus hebben we halverwege op onze uitnodigingen het volgende gezet ; Dus hierbij wordt u vriendelijk uitgenodigd op onze after-weddingparty vanaf 20u. Ik hoop hierbij dat de mensen dus ook wel zullen snappen dat er geen walking dinner toestanden gaan zijn , aangezien het ook al iets later op de avond is. Ik doe gewoon het volgende ; 20U : Ontvangst met glaasje cava 21U ; Rondgaan met hapjes of broodjes 22U: Openingsdans 23U: Dessertenbuffet In ieder geval , wat je ook doet...Geniet van je avond ! Grtjs Wendy