Nu Online
Momenteel zijn er 364 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips avondindeling

25-6-2010 20:19:02
Hey ijverige planners,

Ik heb eens een vraagje. Wij hebben tijdens ons avondfeest geen echt diner, wij hebben eerst een dessertenbuffet en dan laat op de avond iets van warme hapjes. Nu vroeg ik me af hoe we dat het beste aanpakken voor 's avonds. De gasten worden uitgenodigd tegen 19 zodat alle gasten er waarschijnlijk wel om 20u gaan zijn. Maar dan, nadat we de zaal binnenkomen ineens de openingsdans en aan het dessertenbuffet beginnen?? Ik heb wat hulp nodig? Iemand ideeën??

Dank je wel
xXx Daisy

Daisy
4-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 566

Merel
11-6-2011
 Meld misbruik26-6-2010 12:58:16

Hoi Daisy,

ik denk dat je de mensen het beste op een of andere manier laat weten dat er geen diner of buffet is want dan kunnen ze van te voren avondeten. Anders hebben ze dadelijk honger!

Het lijkt me beter om eerst met het dessertenbuffet te beginnen en dan pas de openingsdans want anders zakt het feest misschien in (krijg je de mensen niet aan het dansen).

Veel succes en laat me weten hoe je het gaat aanpakken ;-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-6-2010 14:49:07

Inderdaad, op de uitnodiging duidelijk vermelden dat de mensen worden uitgenodigd voor het dansfeest met dessertenbuffet. Zo weten ze dat ze op voorhand al een avondmaal moeten eten. 19u lijkt me dan vrij vroeg voor mensen die die dag moeten werken en dan nog moeten eten... Misschien beter dan 20u nemen. Een aperitiefje nemen en om +/- 21u beginnen met het dessertenbuffet. Om +/-22u zou ik dan starten met de openingsdans gevolgd door het dansfeest.

Melissa
13-8-2010
 Meld misbruik26-6-2010 22:14:52

Wij doen het dus zo (waarschijnlijk)

20u: receptie
21u: start feest met openingsdans
22u30: dessertbuffet

Bij ons wordt er al vanaf de receptie rondgegaan met broodjes en hapjes geloof ik.

Ik wil toch eerst openingsdans en dessertbuffet pas later omdat ik het te snel vind om al direct dat dessertbuffet open te gooien. Ik wil ook dat de mensen vrijblijvend vanaf dat het open is, kunnen nemen. Ik ben nog al op feesten geweest dat het na het dessert toch terug op gang kwam. Je kan de DJ altijd vragen om weer iets speciaal te doen een half uurtje na het openen van het buffet zodat de mensen die klaar zijn weer op de dansvloer komen. Zo ben ik het toch van plan...

Daisy
4-6-2011
 Meld misbruik27-6-2010 22:02:16

Ik had eigenlijk niet gedacht dat de mensen echt verwachten dat ze een menu krijgen 's avonds, dus zal k het dan toch best maar op de uitnodigingen vermelden dan ben ik zeker.
K vind het toch wel een moeilijke beslissing, nog ff goed nadenken dus :-)
Langs de ene kant dacht ik van als we het dessertenbuffet openen en dan onze dans doen kunnen de gasten eten terwijl ze naar ons kijken. Maar langs de andere kant vind ik het moeilijk omdat ik niet goed weet hoe we het het beste aanpakken, wij zijn niet zo'n speechers en dan zo direct aankondigen van "nu is het dessertenbuffet geopend" vind ik precies een beetje snel.
Misschien eens raad vragen bij de traiteur en Dj

Alvast bedankt voor jullie reacties

wendy
24-8-2010
 Meld misbruik28-6-2010 20:59:44

Hey Daisy ,

Ik zat namelijk zo een beetje met hetzelfde probleem...
Wij trouwen 24/8 in Curacao onder ons gezinnetje , en bij terugkomst wou ik een gezellig samen zijn met familie en vrienden ..Dus wij geven een avondfeest vanaf 20u , ook met broodjes , warme hapjes en een desserten bufffetje en wist ook niet goed wat te doen en hoe het te vermelden op onze uitnodigingen. Dus hebben we halverwege op onze uitnodigingen het volgende gezet ; Dus hierbij wordt u vriendelijk uitgenodigd op onze after-weddingparty vanaf 20u.
Ik hoop hierbij dat de mensen dus ook wel zullen snappen dat er geen walking dinner toestanden gaan zijn , aangezien het ook al iets later op de avond is.

Ik doe gewoon het volgende ;

20U : Ontvangst met glaasje cava
21U ; Rondgaan met hapjes of broodjes
22U: Openingsdans
23U: Dessertenbuffet

In ieder geval , wat je ook doet...Geniet van je avond !

Grtjs Wendy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...