Nu Online
Momenteel zijn er 368 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

handen in het haar: tijd en bedankingen

30-6-2010 9:59:10
hallo bruidje,

amai weer een hele voormiddag aan de bureau voor den trouw. Telkens je één iets af hebt zie je terug 3 andere taakjes die af moeten. Begin mij zorgen te maken over mijn tijd. Ik trouw in september dus moeten we dringend starten met de uitnodigingen. maar die adressen raken maar niet af ! Nu heb ik nog 1 uurtje de tijd en vanaf dan kan ik hier niet meer zitten tot zondag. Zo gaat het elke week. de maandag en dinsdag wat voor de trouw kunnen doen en dan ligt het weer een week stil. Je verschiet ervan dat je dan telkens terug een week minder hebt.

Nu heb ik al de uitnodigingen en ga ik ze straks groen licht geven om te drukken en zo kwam ik bij de bedankingen.
De fotograaf vraagt enorm veel geld voor haar bedankingen. En ik vindt ze dan nog niet eens mooi en veel te typisch.
(wij zelf gaan wat mee met de traditie maar gaan dan net een leuk accent geven) Ook vindt ik het leuk dat de uitnodigingen, bedankingen, menukaarten allemaal in dezelfde lijn zitten. Dus als ik ze zelf ontwerp geen probleem. Nu beweert mijn fotografe dat dit niet gebruikelijk is en ik dus wel moet bij haar bestellen.

Wat denken jullie hiervan?

ines
18-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1151

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik30-6-2010 10:05:20

Er zijn alsmaar minder mensen die het klassieke foto-bedankingskaartje gebruiken hoor!

Wij persoonlijk gaan voor een klein geschenkje ofzo dat we geven als de gasten weggaan, dat kost niet meer en is veel leuker!

+ je moet er achteraf niet meer aan denken :grin:

En als het je een troost kan zijn: wij trouwen 2 weken voor jullie en mijn uitnodigingen gaan pas eind volgende week ten vroegste de deur uit raken!

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik30-6-2010 10:24:39

De uitnodigingen, menu's en misboekjes zijn bij ons allemaal in dezelfde stijl. We hebben dit samen met de drukker ontworpen.

Als bedanking gaan we een foto geven. Dit zal een andere lay-out zijn, want de fotograaf zal dit maken. We weten zelfs nog niet hoe het eruit zal zien. We vertrouwen hiervoor op de fotograaf.
We zijn al begonnen met het ronddragen van de uitnodigingen. Wij hebben elk detail overwogen, maar dat valt de meeste mensen niet eens op. We gaan er ons niet druk in maken dat de bedankingen anders zullen zijn.

Carmen
6-8-2010
 Meld misbruik30-6-2010 10:38:09

Als die fotografe zoveel geld vraagt, zou ik er toch vriendelijk voor bedanken. Zij zal inderdaad wel zeggen dat dit niet gebruikelijk is... Als je het zou zien zitten om ze zelf te maken, zou ik dit doen! Trouwen kost al genoeg, nietwaar?

Anne
24-7-2010
 Meld misbruik30-6-2010 10:40:30

Het is fijn als alles in dezelfde stijl is, maar voor ons is dat ook geen must.
Wij maken menu enzo zelf, maar in dezelfde stijl van de uitnodigingen, daarom niet exact dezelfde letter/papier. De drukker en de fotograaf kosten daarvoor te veel.
Jouw fotograaf zou graag verkopen... maar daarom hoef jij dat toch niet te nemen, je kiest dat toch zelf?

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik30-6-2010 10:59:19

Ik heb het misboekje en menukaart zelf ontworpen en de drukker heeft de figuur die ik voor de voorkant had ontworpen gewoon overgenomen. Zo is alles in dezelfde stijl. En als bedanking ga ik een foto nemen van ons tijdens de trouw en die via Extrafilm laten drukken met een mooie tekst. Ik heb natuurlijk het voordeel dat zowel de fotograaf als de drukker familie is en dat die niet moeilijk doen.

De uitnodigingen zijn bij ons dit weekend verstuurd. Met de grote vakantie ertussen wou ik ze toch wel voor eind juni versturen. Nu is het wachten op de reacties.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik30-6-2010 11:05:44

Niet laten doen, gewoon naar 'n online drukker gaan en/of zelf doen met printer.
Die bedankfoto's zijn idd erg duur bij hun... dus wij geven hen zo'n spelletje dat niet veel meer kost dan zo'n foto, maar ze hebben er veel meer aan.
Wil je toch zo'n bedankfoto geven? Gewoon achteraf via 'n fotoservice (bvb. Kruidvat) laten afprinten en meesturen met/als de kerstkaartjes of hoe dan ook, als je de prijs van zo'n foto neemt, plus prijs postzegel, zit je veelal nog DIK onder de prijs dat fotograaf vraagt. 't Is wel niet de dag zelf dan, maar who cares??

Jessy
18-9-2010
 Meld misbruik30-6-2010 12:30:21

Hoi Ines

Wij trouwen ook op 18 september :-)
Wij hebben onze uitnodigingen, misboekjes, menu's en naamkaartjes zelf gemaakt en allemaal in dezelfde stijl.

Onze bedankjes zijn doosjes met snoepjes in die we de dag zelf gaan geven en enkel aan onze ouders en getuigen geven we achteraf enkele mooie foto's van ons. (of diegenen die er één willen...)

Ik zou er precies toch ook nog eens over nadenken of je daar echt wel mee in zee gaat hoor!
Niet gebruikelijk?? Bijna bij elke trouw die ik gezien heb, was alles in dezelfde lijn...

Groetjes

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik30-6-2010 13:05:25

U niet laten doen! Trouwen kost al genoeg en zoals al meerderen hierboven hebben gezegd: gewoon via een online-shop bestellen en daarna opsturen! Véél goedkoper. Ik denk dat tegenwoordig het juist de gang van zaken is en niet zoals zij zegt, dat het door fotograaf wordt gedaan.

printconcept.be is lekker goedkoop voor uitnodigingen te laten drukken. Voor fotobedankjes moet ik het nog eens bekijken... Maar extrafilm, hema, kruidvat, ... staan altijd garant voor kwaliteit/prijs beste verhouding!

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik30-6-2010 13:12:02

Bedankingen heb ik pas gedaan na onzen trouw (foto). Wij zijn nu bijna 3 maand getrouwd en sinds 2 weken heb ik mijn bedankingen, dus moet ze nu nog aan iedereen beginnen bezorgen!
Heb het zelf gemaakt op de website van vistaprint.
Voor 200 stuks nog geen €150 betaald!! Een echte aanrader

Katrien
10-9-2010
 Meld misbruik30-6-2010 13:12:09

Ik zou je inderdaad niet laten doen! Natuurlijk zal jullie fotografe erop aansturen om zoveel mogelijk bij haar te nemen, maar het is jullie trouw en aangezien er niet zoiets bestaat als een verplichting om al het drukwerk bij dezelfde persoon te nemen, doe je volgens mij gewoon je zin.

Wij hebben onze uitnodigingen en bedankkaartjes in dezelfde lijn. Ze zijn gemaakt door een vriendin die onze uitnodigingen ontworpen heeft en ook onze fotografe is dus dat kwam mooi uit. Onze bedankkaartjes zullen (voor de gasten van het avondfeest) dezelfde avond nog klaar zijn mét foto's van de fotoreportage van die namiddag. Voor de receptiegasten voorzie ik dezelfde kaartjes die ik de dag nadien gewoon op de post doe zodat we volledig gerust op huwelijksreis kunnen vertrekken en er nadien niet meer aan moeten denken om die nog te versturen. Ik schrijf de enveloppen al op voorhand en dan moet ik ze er de dag nadien alleen nog maar insteken. (Ik weet normaalgezien toch ongeveer wie er naar de receptie komt en wie niet dus dat kan geen probleem zijn om dat al op voorhand klaar te maken).

Onze misboekjes maakt ik zelf op de computer en die laat ik gewoon kopiëren in een copycenter. Ik kan daar niet te veel geld aan uitgeven als het maar is om een uurtje vast te houden en de kerk want den mensen nemen dat wel mee naar huis, maar volgens mij wordt daar toch niet veel meer in gekeken nadien. Ik ga er gewoon voor zorgen dat het eerste blad blauw is (in onze uitnodigingen zit ook blauw en dan trek ik die 'lijn' zowat door).

De tafelkaartjes (met namen op voor de plaatsen) heb ik bij de AVA gekocht (ook blauw) en schrijf ik zelf en verfraai ik wat naar onze stijl. Nu zijn ze nogal sec.

De menukaarten ten slotte krijgen we van de zaal. Die zitten in de prijs van de zaal inbegrepen dus dat is lekker gemakkelijk. Ik lig er ook helemaal niet van wakker dat ze er anders zullen uitzien. Ik beschouw dat gewoon als een zorg minder (want geef toe: een trouwerij organiseren vraagt toch wat tijd en creativiteit) dus ik zou niet weten waarom ik er dan nog tijd en geld moet insteken als de zaal er toch al voor zorgt.

Ziezo... je ziet dat het er bij ons lang niet allemaal hetzelfde gaat uitzien en weet je wat. Ik lig er niet wakker van. Ik vind het zelfs goed zo. Ik weet dat het allemaal gaat zijn zoals we het gepland hadden en dat is het belangrijkste.
Doe waar je je het beste bij voelt en laat je niet ompraten door mensen die aan jouw centen willen/moeten verdienen. De klant is koning en jij hebt dus het laatste woord.

Prisca
15-5-2010
 Meld misbruik30-6-2010 18:24:52

Bij ons heeft mijn zus de uitnodiging, menukaartjes, misboekjes en naamkaartjes ontworpen allemaal in dezelfde stijl met dezelfde kleuren. als bedanking hebben we m&ms laten bedrukken met onze namen en de datum, en deze hadden ook de kleuren van de rest van het drukwerk.
We hebben er de dag zelf ook nog een foto (1 per koppel) bij gegeven van de dag zelf die de fotograaf ter plaatse nog heeft gemaakt. (en dit kostte 1euro per kaartje).

Groetjes
Prisca

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...